Toon posts:

[Javascript] .NET WebClient.DownloadData mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In.NET bestaat de WebClient class. Deze heeft een DownloadData methode, waarmee een bestand naar een byte[] gedownload kan worden.

Voordat ik nog dagen verder zoek: is deze functionaliteit in Javascript mogelijk? Ik weet dat ik met XMLHttpRequest e.d. een tekstbestand kan 'downloaden'.

Maar kan ik bijvoorbeeld in javascript de data van een online image in een byte[] laden? Ik kan me voorstellen dat dit qua rechten niet wenselijk is, vandaar dat ik het hier even vraag voordat ik nog langer naar iets zoek wat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01

TeeDee

CQB 241

Misschien haal je uit [JAVASCRIPT]byte\[] omzetten naar image en opslaan wat tips. De vraag rijst: waarom.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dat topic vond ik niets bruikbaars, toch bedankt.

Even wat informatie over het 'waarom'. De Hyves API biedt de mogelijkheid images up te loaden (http://trac.hyves-api.nl/hyves-api/wiki/APIMediaUpload).

De gewenste functionaliteit is het uploaden van een image naar een album van een gebruiker. En niet een image van de gebruiker z'n harde schijf, maar een willekeurig plaatje van internet (dus bv http://int.alex-media.nl/logotnet.gif)

Nu kan ik dit geheel zonder problemen server-side oplossen. Ik ben aan het onderzoeken of dit ook client-side uitgevoerd kan worden, zodat de webserver niet hoeft te communiceren met Hyves.

De server side oplossing:
  1. Download de image data in een byte[]
  2. Upload de image met een HTTP POST (enctype=multipart/form-data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01

TeeDee

CQB 241

Denk dat de ontvangende partij dat security-wise niet leuk vind.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:26:
Denk dat de ontvangende partij dat security-wise niet leuk vind.
Dat kan ik me inderdaad goed voorstellen ;)

Ik zoek (zocht?) alleen even naar de 100% bevestiging, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

crisp

Devver

Pixelated

Heb je al eens geprobeert een URL op te geven als je op de Browse knop drukt? Dat werkt namelijk gewoon hoor (althans, in windows) ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1