VHS -- Pinnacle 710 soms zwart wit

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Beste Tweakers,

Ik ben bezig om mijn collectie videobanden te converteren naar mpeg formaat. Ik heb ervoor gekozen om niet gelijk DVD's te branden, maar alles op harde schijf op te slaan.

Gebruikte hardware:

- Sharp 4-head/nicam igr/ hi-fi stereo video recorder VC-ME80
- Pinnacle 710 USB 2.0 Studio MovieBox
- Pinnacle 12 software
- Sony vaio laptop dual core ,2gb ram

Aansluiting verloopt vanuit de scart aansluiting naar de Composite aansluiting op de Pinnacle moviebox.

Het probleem
Bij het opnemen van bijvoorbeeld 80 minuten video wordt het beeld na ongeveer 20 minuten zwart-wit opgenomen. (tot einde video).
Stel ik stop (tijdens opnemen in Pinnacle) de video via de stop-knop op de videorecorder en druk na 30 sec. weer op Play. Dan heeft het beeld gewoon weer kleuren.

Pinnacle staat op PAL. Andere videorecorder geprobeerd van JVC resulteert in hetzelfde probleem, exact op hetzelfde tijdstip.

2 videobanden heb ik wel normaal helemaal kunnen opnemen in kleur, zonder zwart-wit.

Ligt het aan de videoband? Waarom dan wel kleur als ik start/stop op het moment dat het beeld z/w is?

• Kelfox
Even een update.

Dit alles geprobeerd op m'n desktop pc met Vista.

Hetzelfde probleem. Echter wordt de video later pas zwart/wit. Vanaf dat moment blijft het beeld ook z/w worden opgenomen. Als ik tussendoor stop/play dan heb ik weer kleur.

• Kelfox
Hopeloos geval?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 18:24
Kennelijk is het niet de videorecorder of de videoband, ook niet je OS, dus dan zal het de pinnacle hardware (of software) zijn. Zit daar nog garantie op?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verkeerde forum; dit heeft toch niets met AUD te maken? :)

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.