Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Notificaties] DM-titels aanpassen en queuen ipv nieuw

Pagina: 1
Acties:

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Gisteren heb ik weer eens een blogpost geschreven. Hierop krijg je dan natuurlijk ook reacties.

In mijn Notificaties heb Productreviews en in m'n Weblog beheer m'n tweakblog aanstaan dat er een DM verstuurd moet worden als er een reactie geplaatst is. Tot hier niets aan de hand, want je krijgt keurig een DM als er een reactie gepost is.

Nu is het wel zo dat als er 3 reacties gepost zijn je ook 3 individuele DM's krijgt met hetzelfde onderwerp: [Tweakblogs] Er is een reactie geplaatst en \[Tweakers.net ProductSurvey] Er is een reactie geplaatst. Nu had ik hier graag wat anders gezien, want met meerdere blogposts en reviews krijg je steeds eenzelfde onderwerp voor je kiezen, terwijl dit niet zo is als je op een V&A-advertentie reageert: Reactie op V&A: <advertentietitel>

Ik had liever dat je bij de productreviews en tweakblog DM-onderwerpen het nummer van je review/blog er in zet, dan valt dat makkelijker terug te vinden, maar ook kan je zo op het zelfde onderwerp de boel in 1 conversatie zetten als reactie op reactie zoals nu is met de huidige gemiddelde DM-conversatie.
Bij een blogpost wordt het dan: [Tweakblog 1446] Er is een reactie geplaatst
Bij een productreview: [Product Review 6858] Er is een reactie geplaatst

Als er dan meerdere reacties op hetzelfde item geplaatst worden kan je er gewoon een nieuw bericht aan toevoegen om zo onnodig veel dezelfde onderwerpen in je lijst tegen te komen: Gelezen/Totaal veranderd dan van 1/1 naar 1/2.

Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/Tweakblog-reacties.jpg
Hier het 'probleem' (deels custom CSS)

Tevens zou het handig zijn om in de DM zelf al een jump naar het reactiegedeelte te krijgen mbv de #reacties-suffix (staat al op de DevTrack: http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=4730)

Waarom in LD en niet op DevTrack: kijken of meer mensen zich er aan storen en of het eventueel finegetuned kan worden

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:37

rob_erwt

What does this button do?

Om eerlijk te zijn, zat ik me er bij mijn eigen DM's ook al aan te ergeren. :) Het staat dus bij ons op de radar al heb ik zo geen idee wanneer en hoe we dit gaan aanpakken.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

rob_erwt schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:24:
Om eerlijk te zijn, zat ik me er bij mijn eigen DM's ook al aan te ergeren. :) Het staat dus bij ons op de radar al heb ik zo geen idee wanneer en hoe we dit gaan aanpakken.
Daarbij komt nog dat het groeperen van DM's nog wat extra aandacht/tijd nodig heeft aangezien we momenteel geen enkele relatie hebben tussen de notificatie en het "artikel", immers deze DM's zijn een andere "weergave" mogelijkheid van de E-mail notificatie :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Wat ik me net bedacht: vorig jaar is er een t.net onderzoek geweest, hier kreeg je een mededelingsbanner van op de frontpage (#med in de css), deze kon je wegklikken als je er niet naar wou kijken, gaf geen overtollige DM's en de titel valt wat mooier te specificeren.

Misschien een idee om dus een mededelingen balk te laten zien ipv er een DM van te maken?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Datzelfde idee hadden we ook bedacht, alleen via DM's was het sneller/eenvoudiger te implementeren.
Wat natuurlijk niet uitsluit dat we als we daar tijd voor vinden het op een andere en/of betere manier kunnen doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Erkens op 05-03-2009 13:15 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kleine update:
Een echt goede oplossing hebben we nog niet gemaakt, maar ik heb het "leed" nu iets verzacht door wat meer informatie te geven (op dit moment alleen nog maar voor weblog notificaties) en een direct linkje naar de betreffende post. Het subject bevat nu de naam van de user die een bericht heeft geplaatst en de titel van de blogpost.

Uiteraard blijven we nog kijken naar een betere oplossing, alleen dat kost meer tijd, we zijn het in ieder geval niet vergeten :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Mooie update, is het dan ook meteen mogelijk om direct naar die reactie te linken of krijg je nog steeds de link naar je blogpost en moet je zelf op end drukken of gaan scrollen?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wiethoofd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:03:
Mooie update, is het dan ook meteen mogelijk om direct naar die reactie te linken of krijg je nog steeds de link naar je blogpost en moet je zelf op end drukken of gaan scrollen?
en een direct linkje naar de betreffende post

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
/me Wiethoofd gaat snel koffie halen, z'n bril oppoetsen en volgende keer twee keer lezen alvorens te reageren ;)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
En nu zijn er notificaties, waardoor je dus geen DM meer krijgt per reactie, nee je krijgt een notificatie per reactie, en ook nog eens zonder timestamp.

Volgens mij is een 'notificatie' een korte kennisgeving dat er iets groters te melden is.

Zo heb ik nu 3 reacties op een blogpost en schuift al mijn content 180px per notificatie (1 regel is 144px aan content + 2x 10px padding en een margin-top van 15px + borders) naar beneden.

Ik probeerde met CSS alles in het contentblok te verbergen en dan alleen de <h3> met '$user heeft een reactie geplaatst bij $blognaam' en de sluitknop te laten zien, maar de teksten Hier een link naar de waar je de reactie (en je blogpost) kan bekijken. en Deze notificatie was naar aanleiding van: zijn niet weg te krijgen.

Verder heb ik (en ik ben vast niet de enige) liever bij productreview- en blognotificaties:
Er zijn x nieuwe berichten op $blogpost <a>bekijk hier</a>
Ik klik wel door als ik ze wil lezen.... En dat is hetzelfde bij de meukpost updates, geef een melding dat er een nieuwe versie is en link me naar het meukartikel.

En ik moest 2x klikken per sluitknop voordat de notificatie wegging :/

offtopic:
zo, dat moest ik even kwijt

[ Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 17-10-2011 19:50 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

crisp

Devver

Pixelated

En daar is al lang een ticket voor in onze bugtracker ;)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 17-10-2011 21:26 ]

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Tsja, als we als gewone stervelingen daar geen inzicht op hebben kan ik m'n glazen bol nog zo glimmend oppoetsen :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

crisp

Devver

Pixelated

Mja, het ligt in het logische verlengde van Meukalert notification - enkel een linkje SVP? :P

Intentionally left blank

Pagina: 1