Toon posts:

[LCD TV Sony Bravia] KDL52W4000 geen DD5.1 uit SPDIF out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Sony Bravia KDL52W4000 LCD TV. Ik heb er diverse apparaten op aangesloten via HDMI, waaronder een XBox360 en een DVD speler. De TV is via glasvezel aangesloten op mijn receiver. Het DD5.1 geluid wat ik via HDMI de TV instuur komt er via de SPDIF uitgang in Pro Logic uit. Dat is tenminste wat de receiver aangeeft. Ik heb alles al nagekeken, geprobeerd en gegoogled, maar ik kom er niet uit. Ik heb Sony gebeld en daar weten ze zelfs niet eens waarom er geen DD5.1 uitkomt, ze weten überhaupt niet of het kan. Ik zou al twee keer teruggebeld worden door ze, maar helaas nog niets gehoord. Beetje jammer. Iemand hier toevallig ervaring mee en een oplossing in de aanbieding?

Alvast bedankt!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16
Weet je zeker dat het een nog ge-encodeerde dolby digital stream is, en niet door de xbox al gedecodeerd naar 5.1 pcm?
Sluit anders gewoon de optische uitgang van de xbox aan op de versterker, evenals de DVD speler.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
In het digitale audio menu van de XBox heb ik de instelling op "Dolby Digital 5.1" staan, dus het lijkt mij dat die instelling wel klopt. De ellende met die XBox is dat wanneer ik de optische aansluiting wil gebruiken in de componentkabel ook moet aansluiten. Die glasvezel aansluiting zit namelijk in de stekker ingebouwd. En als die in de Xbox zit, dan past de HDMI kabel er niet in.

Waar het uiteindelijk allemaal om te doen is is dat ik het liefst zou hebben dat ik mijn receiver alleen maar aan hoef te zetten en dat hij gewoon laat horen wat ik aan het kijken ben. Ik heb al zooooo veel afstandsbedieningen. Ik word er gek van. Elke die ik niet hoef te gebruiken is er één. Bovendien heb ik op mijn receiver maar 3 digitale ingangen, waarvan 1 coaxiale. Kom dus ook aansluitingen te kort om alles mee aan te sluiten.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16
http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360hdmiavcable/
Utilize the Optical/RCA Audio adapter for enhanced sound in non-HDMI supported stereo systems.

Als ik het goed begrijp is er dus nog een optie om zowel hdmi te gebruiken als optical. Ik heb geen xbox dus ik weet er het fijne niet van. In ieder geval hoor ik vaker de klacht dat een TV geen dolby/dts uitstuurt wat via hdmi binnenkomt (wat sowieso lastig kan zijn gezien over hdmi niet altijd dolby of dts binnenkomt).
De andere optie is een nieuwe receiver met hdmi ingang, sluit je daar alles op aan.

[ Voor 4% gewijzigd door ShittyOldMan op 05-03-2009 01:00 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Die kabel is eigenlijk bedoeld voor de XBox uitvoeringen die geen ingebouwde HDMI aansluiting hebben en de mijne heeft die wel. Ik ga nog maar eens een beetje sleutelen denk ik. Ik sluit die XBox anders wel weer met component aan. Sony heeft in ieder geval weer niets van zich laten horen, dus daar heb ik ook weinig aan.

Bedankt voor je tijd!

Verwijderd

als ik het goed begrijp stuur jij het DD signaal via hdmi naar je tv en die moet het dan via een optische kabel doorsturen naar je receiver, als dit idd je opstelling is zal dit waarschijnlijk niet lukken.
Ik had hetzelfde met mijn w4500 maar die kan alleen maar een stereo signaal doorsturen naar andere apparaten, en ik denk dat dit met jouw tv ook het geval is

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:16

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:49:
Met mijn w4500 maar die kan alleen maar een stereo signaal doorsturen naar andere apparaten, en ik denk dat dit met jouw tv ook het geval is
Negen van de tien tv's kunnen maximaal Dolby Digital 2.0 outputten via de optische of coaxiale digitale uitgang(en).

Een reveiver zal dan inderdaad Dolby Pro Logic II weergeven aangezien deze zal proberen een soort van 5.1 te maken van het stereo-geluid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1