Toon posts:

Microsoft maakt Xbox Experience-update verplicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het artikel staat het volgende te lezen:
Voor het nieuwe dashboard is 128 MB vrije ruimte vereist en Microsoft verwacht dat het merendeel van de Xbox 360-bezitters geen problemen zal ondervinden bij de installatie. Voor mensen die deze ruimte niet beschikbaar hebben, zal Microsoft opslagmogelijkheden voor de Xbox Live-community aan gaan bieden. Over deze service zijn nog geen details vrijgegeven.
2 opmerkingen:
- Voor de online update was 128MB vereist omdat de console een tijdelijke opslagplaats nodighad om de update te downloaden en uit te voeren. Aangezien de update nu op het schijfje zal staan zou deze download eigenlijk niet nodig moeten zijn. Is dit expliciet vermeld dat deze vrije ruimte nog steeds nodig is, want mij lijkt dat zeer vreemd.

- Microsoft biedt al lang opslagmogelijkheden aan voor mensen die problemen hebben om de update online te downloaden: Als je de serienummer van je xbox arcade op hun site ingeeft kan je een gratis 128MB geheugenkaart ontvangen of een 20GB HD kopen tegen korting.

Aangezien de gequote tekst voor stevige discussies zorgt in de comments lijkt dit me toch wel het nakijken waard ;)

• Bazzargh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-02 15:24
We hebben Microsoft gevraagd of ook bij de nieuwe methode 128 MB opslagruimte vereist is. De Xbox Live-woordvoerder van MS-Ned. is ziek, zijn collega's zoeken het nu uit. Het antwoord laat even op zich wachten; dat geldt ook voor een reactie op de 'tijdelijke' opslagplaats.

Verwijderd

Ik vind de laatste alinea in het bericht een beetje raar en overbodig. Wat is het nut van die alinea? Volgens mij is praten over het modden/backuppen van de xbox360 hier een doodzonde maar er wordt wel in een nieuwsbericht gezet dat het niet meer werkt na de update? En vervolgens worden ook alle reacties daarop weggemod 8)7

• Bazzargh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-02 15:24
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:36:

[...]

2 opmerkingen:
- Voor de online update was 128MB vereist omdat de console een tijdelijke opslagplaats nodighad om de update te downloaden en uit te voeren. Aangezien de update nu op het schijfje zal staan zou deze download eigenlijk niet nodig moeten zijn. Is dit expliciet vermeld dat deze vrije ruimte nog steeds nodig is, want mij lijkt dat zeer vreemd.

- Microsoft biedt al lang opslagmogelijkheden aan voor mensen die problemen hebben om de update online te downloaden: Als je de serienummer van je xbox arcade op hun site ingeeft kan je een gratis 128MB geheugenkaart ontvangen of een 20GB HD kopen tegen korting.

Aangezien de gequote tekst voor stevige discussies zorgt in de comments lijkt dit me toch wel het nakijken waard ;)
Ad 1) Er is nog steeds 128 MB aan ruimte nodig; niet voor het installeren, maar wel om het dashboard te kunnen draaien.
Ad 2) De aanbieding die jij noemt is niet meer geldig.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:36:

[...]

De update is niet meer geldig. Op de Nederlandse website stond geen datum vermeld, maar op de VS website stond de datum van 31 januari 2009.

Ik heb het nagevraagd bij MS en deze deadline gold ook voor de NL aanbieding. Dit stond niet op de website vermeld, maar je kan dus geen hdd meer krijgen :)
edit:
Damn Bazzargh

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:31:
Ik vind de laatste alinea in het bericht een beetje raar en overbodig. Wat is het nut van die alinea? Volgens mij is praten over het modden/backuppen van de xbox360 hier een doodzonde maar er wordt wel in een nieuwsbericht gezet dat het niet meer werkt na de update? En vervolgens worden ook alle reacties daarop weggemod 8)7
Daar wordt vaker melding van gemaakt. Lees bijvoorbeeld Link naar wifi hacktool op de frontpage eens door :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1