Toon posts:

boot probleem "press any key to reboot"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb een p4'tje staan waar ik even windows op wou zetten.

op de hdd partitie staat al windows xp en dat boot prima, maar ik wou even een verse installatie.

maar hij boot niet van de cd, en ja de cd is bootable, ik heb er eerder van geboot.
en ik heb de boot volgorde ook al bekeken en dat staat gewoon correct.

ik krijg de melding "press any key to reboot"

het is net of hij de dvd niet leest, de dvd speler werkt trouwens wel want als ik windows boot van de hdd, kan hij hem wel lezen!

ik heb trouwens ook geprobeerd om de bestaande hdd eruit te trekken en de floppy disk etc, dus alleen te booten met de dvd speler erin, geen succes.

heeft iemand nog een gouden idee?

is het trouwens mogelijk om bijvoorbeeld de inhoud van een bootable cd / dvd te extracten naar een hdd om vervolgens te installeren vanaf een harde schijf?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Probeer het eens met een andere bootable cd om uit te sluiten dat het aan de specifieke cd ligt?

Specs

Verwijderd

Ik heb zoveel rare dingen meegemaakt. Sommige modellen CD-ROM drive weigeren een bootable CD ook te booten. Ook al heb ik meegemaakt dat ze het alleen doen als de controller in een bepaalde modus staat. Zoals IDE compatible of ahci. En ik heb al meegemaakt dat een drive in CS mode wel werkt maar Master/Slave niet. Of andersom.

Meestal als ik dit meemaak pak ik even een andere drive. Ik heb er zo 3 liggen. En van eentje weet ik dat het gewoon werkt. Van een ander weet ik dat ie in Windows idd gewoon werkt maar toch verdomd een bootable CD te booten.

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:13:
Probeer het eens met een andere bootable cd om uit te sluiten dat het aan de specifieke cd ligt?
bedankt, net geprobeerd had nog de windows server 2008 liggen. die ik op een andere pc al geboot heb, weer geen succes.

excuus ik had het ook al geprobeerd met een andere dvd drive. ik denk dat het een instelling is in het bios, maar wat? ik kan proberen nog even met cs sl en ms stoeien.

iemand meer informatie over windows setup laden vanaf een hdd?

Verwijderd

Topicstarter
1 stap verder, maar met een nieuw probleem!

first of all hij boot van de dvd, maar!

ik heb geen sata op mijn mobo dus ik een pci sata raid kaartje (werkte altijd prima) op het moment dus ik mijn sata kaartje eruit haal boot hij ineens!

maar je voelt hem al aan komen ik wil windows installeren op die hdd die op dat sata kaartje zit aangelsoten

any ideas??

Verwijderd

Herschrijf die zin aub want ik kan er amper een touw aan vastknopen.

En je kunt je vorige post ook gewoon editten met de nieuwe informatie ;)

Als je persé op die schijf wilt installeren zou ik het anders doen. Wellicht omslachtig maar het werkt waarschijnlijk wel in dit geval.

XP op een PATA schijf installeren
SP3 er overheen
Sata kaart installeren
Drivers voor je sata-kaart installeren

Nu heb je een windows die sata snapt.

Sata schijf aansluiten
Ghosten naar de sata schijf
PATA schijf afkoppelen

Booten en hopen dat Windows de sata-drivers voor je kaart laadt bij boot

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 14:42 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Je bedoeld dat je niet kunt installeren op je sata schijf? Kijk dan even hier: Windows Clients - FAQ

Verder je vraag om zonder bootcd te starten, zie Windows Clients - FAQ mocht het toch niet lukken via de bootcd.

Specs

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik denk dat het probleem is dat als dat sata kaartje erin zit, de pc wilt booten vanaf een device op dat kaartje ;)

maw bios in en de juiste boot volgorde instellen

Mocht het dat niet zijn, je verhaal is errug onduidelijk.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
excuus,

het is nu al volgt. ik heb dus een pci sata kaartje, ik gebruikte de harde schijven die hierop aangesloten zaten als opslag. nu wil ik er mijn boot hdd op hebben.

zoals jullie weten kon ik in eerste instantie niet booten van de cd, maar op het moment dat ik mijn sata pci kaartje uit mijn mobo trek, boot hij wel van de cd. probleem is dus dat hij niet boot van de cd op het moment dat mijn sata pci kaartje in mijn mobo zit geprikt.

er zit dus ergens een conflict tussen het booten van cd en pci sata kaartje.

iemand een idee?

(bedankt voor de tip asaloth_arwen)

Verwijderd

Zie mijn post. Als je in de bios niet kunt spelen met bootvolgorde of irq toewijzingen dan zou ik XP op een PATA schijf installeren zoals boven genoemd en dan zodra XP SATA goed en wel snapt imagen en op de SATA schijf zetten. Dan heb je al drivers voor de kaart ingebakken zitten.

Anders kun je SP3 en de drivers van de kaart slipstreamen in een XP installatie CD. En dan installeren.
Vanaf SP1 snapt XP ook wat een SATA schijf is bij install. Maar je kaart moet ie ook kennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 14:48 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:47:
Zie mijn post. Als je in de bios niet kunt spelen met bootvolgorde of irq toewijzingen dan zou ik XP op een PATA schijf installeren zoals boven genoemd en dan zodra XP SATA goed en wel snapt imagen en op de SATA schijf zetten. Dan heb je al drivers voor de kaart ingebakken zitten.

Anders kun je SP3 en de drivers van de kaart slipstreamen in een XP installatie CD. En dan installeren.
Vanaf SP1 snapt XP ook wat een SATA schijf is bij install. Maar je kaart moet ie ook kennen.
mjah maar welk mobo staat nou niet toe om de bootdevices aan te passen :?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Dat wil nog niet zeggen dat het de schijven op de sata-kaart bootable maakt.
Pagina: 1