Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278784

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week nieuwe lampen gekregen voor de beamers, maar na het plaatsen van de lamp in een beamer krijg ik paarse vlekken op het scherm.
Hiervoor heb ik in de zelfde beamer ook een lamp vervangen. Daarbij kreeg ik geen problemen.
Voordat ik de lamp erin heb gedaan zag ik die vlekken nog niet.
Iemand een idee wat ik hiermee kan doen?

Beamer:
Sanyo PLC-XU74

Ik hoop dat jullie kunnen helpen,

Seagate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 14:15

troje

was here!

Het is niet 100% zeker, maar paarse vlekken duiden veelal op ingebrand stof op het groene LCD paneel.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 20:45
Hoihoi, een wat ouder topic, maar wellicht dat je ogenschijnlijk defecte beamer nog stof ligt te happen wachtend op herstel.

Ik heb een Sanyo beamer cadeau gekregen die defect zou zijn. Eveneens had deze last van paarse vlekken en de lichtopbrengst was dramatisch.

Omdat ik nog nooit iets met beamers gedaan heb, heb ik het hele apparaat uit elkaar gehaald en onderdeel voor onderdeel alles stof-vrij gemaakt. Het heeft me een avond gekost, maar uiteindelijk heb ik het probleem opgelost door de drie LCD panelen op de achterzijde van de beamer lens schoon te maken met een wattenstaafje.

De lichtopbrengst was hierna weer optimaal en de kleuren glashelder. Uiteraard waren hiermee ook de paarse vlekken weg.

Mijn beamer heeft nu wel een probleem dat er iets met de calibratie iets niet in orde is, bij weergave van het muis pijltje zie je drie muis pijltjes door elkaar met een overlap van 4mm op de muur. Ik denk dat dit komt omdat ik in de beamer echt alle lensjes en filters heb schoon gemaakt.

Ik weet niet in hoeverre deze storing (ghosting?) normaal is, maar anders gaat hij nog eens open en probeer ik de boel iets te verstellen.

Echter, voor het reinigen van de LCD panelen is dit niet van toepassing, deze is demontabel.

Als je de beamer nog hebt staan kan ik het een en ander wel duidelijker uitleggen voor je, wellicht met foto's.

Mijn beamer is overigens de Sanyo PLC-XU73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:06

FeaR

In GoT we trust

Dit topic gaat op slot aangezien er ook al [Sanyo Beamer] RGB Overlapping verkeerd gecalibreerd is. En crossposten is niet toegestaan...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.