Passief koelen, 2560x1600 & hdmi?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 04:08
Gegroet,

de topictitel verraad het eigenlijk al een beetje. Ik ben voor mijn opstelling met 3 monitoren en een televisie op zoek naar een videokaart die beschikt over het volgende:

- Passive koeling, dus absoluut fanless (heb NVIDIA Geforce 9600GT matrix gehad en vond het maar een herriemakend ellendig apparaat)
- Een max resolutie van 2560x1600 voor mijn binnenkort aan te schaffen 30"
- Een HDMI port.

Is er zoiets op de markt beschikbaar? Ik heb verschillende sites waar ik normaal mijn spullen haal bekeken (zoals salland) maar ik kan deze combinatie van eisen voorlopig nergens vinden.

Verwijderd

In de PriceWatch kun je dat ongetwijfeld vinden. Elke moderne kaart ondersteund dual-link DVI. Ook de passieve. Een HDMI-poort hoef je niet persé te hebben aangezien moderne kaarten via een verloopplug van DVI naar HDMI kunnen gaan. Inclusief geluid via de ingebakken geluidskaart.

Voor de Radeon's is dat vanaf de 2600XT geloof ik.

Edit: hoppa .. 10 seconden zoeken in de PW ..

pricewatch: Club3D HD 4650 512MB GDDR2 Passive Heatpipe
Verbinding (Video Uit) 2x DVI-I DL, S-Video
Koeling Passieve koeling
Video Adapter DVI naar D-Sub adapter, DVI naar HDMI Adapter
Er zijn er vast meer. En anders kun je altijd nog een aftermarket heatpipekoeler op een wat snellere kaart zetten. Van AC of Zalman.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 07:48 ]

• lvanhoe
Ben ik scheel of kan ik in de PW niet selecteren op maximale resolutie?

Ik heb namelijk vrij recent nog een NVIDIA Geforce 9400 GT gekocht, welke echter maar 1920x1200 blijkt te kunnen draaien.

Verwijderd

Al wat je hoeft te weten (door eigen onderzoek) is dat je voor een resolutie van 2560 x 1600 een dual-link DVI aansluiting nodig hebt. En alle moderne videokaarten van de laatste paar generaties met DVI zijn DL-DVI. Dus die kunnen vaak zelfs 2 van die 30"-schermen aansturen.

Dat je DL-DVI nodig hebt staat ook ongetwijfeld bij de eisen van het scherm op de site van de fabrikant.

Verder zijn moderne kaarten dus voorzien van onboard geluid en kun je dmv een DVI --> HDMI adapter, meestal standaard al meegeleverd, gewoon een HDMI-kabel op je kaart aansluiten.

Je NVIDIA kaart kan ook gewoon 2560 x 1600. Dat staat ook gewoon op de site van NVIDIA. Wel een beetje eigen onderzoek doen aub: http://www.nvidia.com/object/product_geforce_9400gt_us.html

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 07:59 ]

• lvanhoe
Dan stel ik nog 1 stomme vraag zo vroeg in de ochtend: Kan mijn passief gekoelde MSI GeForce 9400 GT Passive 512 MB, dan misschien wél gewoon 2560x1600 draaien?

Edit: Mijn excuus. De site van Salland (waar ik de kaart heb gekocht) geeft het volgende aan:

De N9400GT-MD512H is voorzien van HDMI en dual-link DVI voor alle eisen die u aan beeld stelt tot een resolutie van 1920x1200. Deze kaart is verder HDCP-capable en voorzien van een 8 kanaals LPCM/192kHz/24-bit audio-ondersteuning.

Chipset GeForce 9400 GT
Geheugen 512 MB
Type geheugen DDR2
GPU snelheid 550 MHz
Geheugen snelheid 800 MHz
Interface PCI-e 16x
RAMDAC 400 MHz
TV-out HDMI
Video-in Nee
DVI 1 x
D-sub 1 x
TV Tuner N
Max Resolutie 1920x1200 pixels

Vandaar dus, dat ik bovenstaande dacht.

[ Voor 72% gewijzigd door lvanhoe op 04-03-2009 08:05 ]

Verwijderd

Wat zegt de website van MSI daarover? ;)

• lvanhoe
Zie hierboven, de informatie op de site van Salland blijkt dus niet correct.

Verwijderd

Al naar gelang het scherm kan een 30"-er via een single link DVI 1280 x 800 of die 1920 x 1200 weergeven.

Altijd bij de fabrikant op de site de specs nalezen. Webwinkels copy & pasten alles maar maken ook fouten. DL-DVI moet gewoon een 30"-er aan kunnen sturen. Hoe ik dat weet? Ik typ dit vanachter een 30" paneel, aangesloten via DL-DVI ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 08:07 ]

• lvanhoe
Merci, dan ga ik nu mijn 30" bestellen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is wel heel erg een "zoek voor me uit wat belangrijk is en kies dan iets voor me" topic geworden. Dat is op GoT nadrukkelijk niet de bedoeling. Als je er na eigen onderzoek niet uitkomt, dan mag je rustig specifieke vragen stellen, maar het dual-link DVI verhaal en de mogelijkheid om DVI->HDMI te laten lopen kun je o.a. gewoon op Wikipedia lezen. En dus is dit het wiel opnieuw uitvinden.

Wel zou in **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? een en ander concreet genoemd mogen worden. Daar ga ik zsm werk van maken :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.