Ik gebruik mijn 4870HD nu ruim een half jaar, en heb de AA/AF settings altijd op 8x en 16x staan. Echter vanuit het niets heb ik sinds een paar dagen ineens last van de bekende jaggies. Ik dacht in eerste instantie dat ik per ongeluk wat veranderd had, maar alles stond nog zoals het stond. Ik gebruik de Display Drivers 9.2 en Ati CCC 9.2. Deze heb ik de eerste week na de release gebruikt zonder problemen.
Ik ging wat testen in Race'07 (ik doe eigenlijk alleen maar race sims) en kwam een vreemd patroon tegen:
Als eerste zette ik de AA compleet uit in CCC, in de config van de game heb ik het standaard al uit staan. Ik startte een sessie en het zag eruit zoals het hoort, veel jaggies.
Vervolgens sloot ik af, zette de AA op 2x, startte de sessie weer en het zag er al beter uit.
Ik sloot weer af, zette de AA op 4x, startte wederom de de sessie en tot mijn verbazing zag het er hetzelfde uit als 2x.
Ik sloot weer af, zette de AA naar 8x, startte weer op maar nog steeds geen verbetering. Hetzelfde geldt voor 12x, 16x en 24x.
Het vreemde is dat de FPS wel omlaag gingen naarmate ik meer AA activeerde.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Alle driver settings op default gezet, en alles handmatig weer goed gezet -> no luck
- Display Driver + CCC verwijderd, Driversweeper erover heen in safe mode, DD & CCC opnieuw gedownload en geinstalleerd -> no luck
- De laatste Direct x nogmaals gedownload -> no luck
- Alleen de DD geinstalleerd, Ati Tray Tools gedownload en geinstalleerd -> no luck
- De laatste Vista update verwijderd -> no luck
- De AA settings in the config van de game ingesteld -> no luck
Ik heb ook andere games geprobeerd en het is overal hetzelfde.
Ik denk niet dat het in dit geval erg belangrijk is maar hier de rest van mijn systeem:
Moederbord - Gigabyte P35C DS3R
CPU - Intel C2D 8400 @ 3.0
RAM - 2x2GB DDR2 Corsair PC6400 800mhz
PSU - Antec True power 650 watt
GPU - Sapphire 4870HD @ 750/900
Samsung Syncmaster T200HD
Ik heb dit ook al op diverse Engelse tech forums geplaatst maar tot dusver geen oplossing gevonden, misschien dat hier iemand mij kan helpen
Ik ging wat testen in Race'07 (ik doe eigenlijk alleen maar race sims) en kwam een vreemd patroon tegen:
Als eerste zette ik de AA compleet uit in CCC, in de config van de game heb ik het standaard al uit staan. Ik startte een sessie en het zag eruit zoals het hoort, veel jaggies.
Vervolgens sloot ik af, zette de AA op 2x, startte de sessie weer en het zag er al beter uit.
Ik sloot weer af, zette de AA op 4x, startte wederom de de sessie en tot mijn verbazing zag het er hetzelfde uit als 2x.
Ik sloot weer af, zette de AA naar 8x, startte weer op maar nog steeds geen verbetering. Hetzelfde geldt voor 12x, 16x en 24x.
Het vreemde is dat de FPS wel omlaag gingen naarmate ik meer AA activeerde.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Alle driver settings op default gezet, en alles handmatig weer goed gezet -> no luck
- Display Driver + CCC verwijderd, Driversweeper erover heen in safe mode, DD & CCC opnieuw gedownload en geinstalleerd -> no luck
- De laatste Direct x nogmaals gedownload -> no luck
- Alleen de DD geinstalleerd, Ati Tray Tools gedownload en geinstalleerd -> no luck
- De laatste Vista update verwijderd -> no luck
- De AA settings in the config van de game ingesteld -> no luck
Ik heb ook andere games geprobeerd en het is overal hetzelfde.
Ik denk niet dat het in dit geval erg belangrijk is maar hier de rest van mijn systeem:
Moederbord - Gigabyte P35C DS3R
CPU - Intel C2D 8400 @ 3.0
RAM - 2x2GB DDR2 Corsair PC6400 800mhz
PSU - Antec True power 650 watt
GPU - Sapphire 4870HD @ 750/900
Samsung Syncmaster T200HD
Ik heb dit ook al op diverse Engelse tech forums geplaatst maar tot dusver geen oplossing gevonden, misschien dat hier iemand mij kan helpen
[ Voor 4% gewijzigd door Sander H op 03-03-2009 12:53 ]