Raar beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd last van kartelig beeld.
Zelfs bij de wat oudere spellen als GTA: Vice City en Trackmania Nations.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/forum/attachment.php?attachmentid=5007&d=1234708554
Mijn systeem bestaat uit:

AMD Phenom X4 9950 BE
Sapphire ATI Radeon HD 4850
MSI KA790GX
Buffalo 4GB DDR2 800
OCZ StealthXStream 500W

Dit heb ik ondernomen:

Nieuwe hdd
Windows opnieuw installeren
Drivers updaten
Game settings aanpassen
Catalyst Control Center settings aanpassen
Custom drivers
Testen verschillende videokaarten
Nieuw moederbord
Nieuwe voeding
Randapparaten ontkoppelen
Dvd-drive ontkoppelen
Diskette station ontkoppelen
Front panel connectors uit het moederbord halen
Ander geheugen
Nieuwe cpu
Case fans ontkoppelen
Andere monitor
Andere monitor kabels (vga en dvi)

Wie kan mij helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Het lijkt me gewoon dat je je anti-aliasing wat moet verhogen naar 2x of 4x of meer .......
En misschien ook je resolutie wat verhogen....

[ Voor 20% gewijzigd door yannickmerckx op 16-04-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
AA settings in CCC op application controlled zetten en ingame AA aanzetten.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe hdd
Drivers updaten
Game settings aanpassen
Catalyst Control Center settings aanpassen
Custom drivers
Nieuw moederbord
Nieuwe voeding
Dvd-drive ontkoppelen
Ander geheugen
Nieuwe cpu
Case fans ontkoppelen
Andere monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ok, maar kon niet lezen wat je precies gedaan hebt,vandaar mijn gedetaileerd antwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 16-04-2009 13:19 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een iets hogere resolutie dan 740x493 pixels gebruiken? Hoe hoger de resolutie, hoe fijner het er uitziet. Als je een TFT scherm hebt, kan je het beste de native resolutie gebruiken. Daarnaast is op de afbeelding slecht te zien wat je precies bedoelt, want het is een groot JPEG-artefact-festijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de (native) resolutie gebruikt van mijn monitor 1680x1050 alleen dit was slechts een stukje van een screenshot uitgeknipt, ivm de bestandsgrootte, vandaar ook het jpeg-festijn.

Hier fullscreens 1680x1050.

Afbeeldingslocatie: http://sgrqeg.bay.livefilestore.com/y1plvpwO4HkLKFpyDkXHn8kVoXeVbD79oxHp5V1m9vW8K88byI6lxcejjHBBKiqKDtjErdEwYnujKGln12n9MzWlzAgzIFw4xGm/kartelfestijn.bmp

Afbeeldingslocatie: http://sgrqeg.bay.livefilestore.com/y1pMQku3jdHSkL-WRjn0UQyujOnVMa0KFaf7Jk1Wbz6HKYcpYu5DjHrU4qtp_3V814c4jpF1BIZE8iabBptH421dxvjr7szDeiw/kartelfestijn2.bmp

PS:Ik weet dat het gare spellen zijn, maar dit is slechts om het aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 19:37
Bij GTA heb je de aspect ratio sowieso niet correct staan. De 'Map' linksonder is namelijk niet rond, maar ovaal. 1680x1050 heeft een aspect ratio van 16:10.
En TMN lijkt idd wel enigszinds apart, maar het lijkt mij toch gewoon aan instellingen te liggen

2JZ TT6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wikipedia: Anti-aliasing inschakelen, of eventueel forceren in je Catalyst Control Center

GTA VC heeft ook nog een instelling: 'Widescreen' dan klopt je aspect ratio weer.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJT88 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:47:
Bij GTA heb je de aspect ratio sowieso niet correct staan. De 'Map' linksonder is namelijk niet rond, maar ovaal. 1680x1050 heeft een aspect ratio van 16:10.
En TMN lijkt idd wel enigszinds apart, maar het lijkt mij toch gewoon aan instellingen te liggen
Wiethoofd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:54:
Wikipedia: Anti-aliasing inschakelen, of eventueel forceren in je Catalyst Control Center

GTA VC heeft ook nog een instelling: 'Widescreen' dan klopt je aspect ratio weer.
Nieuwe hdd
Drivers updaten
Game settings aanpassen !!! Anti-aliasing max !!!
Catalyst Control Center settings aanpassen !!!anti-aliasing max forced / application controlled!!!
Custom drivers
Nieuw moederbord
Nieuwe voeding
Dvd-drive ontkoppelen
Ander geheugen
Nieuwe cpu
Case fans ontkoppelen
Andere monitor

Ik weet dat aspect ratio niet goed staat, en ja dat kun je wijzigen in options>display options>widescreen
Maar het is eigenlijk alleen om het probleem aan te tonen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke verwijder dit topic maar, ik verwacht er toch geen oplossende antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen probleem. Als ik het GTA screenshot zie, dan zie ik niets verkeerd. Het andere spel ken ik niet, maar ziet er ook niet verkeerd uit. Je kan je hooguit afvragen waarom de antialiasing niet aan staat. Dat lijkt een driverprobleem te zijn. Aangezien je erg summier bent in de beschrijvingen van wat je gedaan hebt en het er eigenlijk op neer komt dat je het probleem op al je PC's (gezien de bergen nieuwe hardware) voorkomt, zou ik eens antwoord proberen te vinden op de vraag waarom bij jou de antialiasing niet werkt en bij de rest van de wereld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:25:
Er is geen probleem. (waar lijkt het dan op?) Als ik het GTA screenshot zie, dan zie ik niets verkeerd. Het andere spel ken ik niet, maar ziet er ook niet verkeerd uit.(dan heb je echt niet goed gekeken) Je kan je hooguit afvragen waarom de antialiasing niet aan staat. (...) Dat lijkt een driverprobleem te zijn. Aangezien je erg summier bent in de beschrijvingen van wat je gedaan hebt (noem ik nog te weinig op?) en het er eigenlijk op neer komt dat je het probleem op al je PC's (gezien de bergen nieuwe hardware) voorkomt (nee het gaat om 1 pc lijkt me duidelijk, die bergen hardware heb ik geleend en gekocht om te testen), zou ik eens antwoord proberen te vinden op de vraag waarom bij jou de antialiasing niet werkt en bij de rest van de wereld wel. (ik dacht dat dit forum hiervoor de juiste plek was)
Denk voortaan na voordat je iets post, dit slaat nergens op.

Groenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je wilt dat ik je topic gewoon sluit mag je daar wat mij betreft als TS gewoon een topicreport Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif voor aanmaken door op het handje te klikken en dat in te tikken.
Maar lees je eigen reactie eens terug. Ook al begrijpt hij je wat verkeerd, dat is geen reden om hem op zo'n manier af te blaffen. Iemand probeert je te helpen, houdt dat in gedachten. Ook vind je post in een ander topic (Verwijderd in "Sapphire 4870 - AntiAliasing werkt niet ...") wat dubieus. Stel voor dat je nogmaals Registratievoorwaarden / korte FAQ leest, want daar staan dit soort zaken omtrend forumgedrag ook beknopt in beschreven. Besef dat iedereen hier zich in zijn/haar vrije tijd naar jouw probleem kijkt.

Bovendien kan ik mij ook voorstellen dat men hier wat moeite heeft om jouw verhaal goed te begrijpen. Er is immers bijna geen duidelijkheid in je verhaal, je beschrijft puntsgewijs abstract wat je gedaan hebt. Voor jou is dat allemaal logisch, jij weet immers waar elk puntje uit je lijst voor staat, wij niet.
Probeer je problemen en de door jou geprobeerde oplossingen uitvoeriger te beschrijven. Iets als "Game Settings aanpassen" is mooi abstract, maar zonder werkende glazen bol heb ik echt geen manier om met zekerheid te zeggen wat je gedaan hebt. Ik kan best gokken dat je aan de AA settings hebt gezeten, maar het kan net zo makkelijk ook de Vsync zijn. Begrijp je?
Probeer dus echt te beschrijven wat je gedaan hebt. "In de game settings de AA settings van None op Max en daartussen geprobeerd" is al veel helderder bijvoorbeeld.

Wat ik interessant zou vinden zijn screens van bijvoorbeeld Trackmania waarin het er volgens jou wel goed uitziet. Dus ik zou graag een screenshot zien in 1680x1050 resolutie met AA afkomstig van een HD4850, welke wel goed is in jouw ogen. Misschien heb je een kennis/vriend of mensen hier, of elders, op fora die je daarin kunnen voorzien. Werkt die AA bij anderen wel vraag ik mij af.
Een goed screenshot zou zo mooi vergelijkingsmateriaal opleveren. En probeer ook zoveel mogelijk info in te winnen over het gebruikte systeem er achter en gebruikte driver versies.

Ik mis trouwens in je verhaal welk OS je gebruikt en welke drivers je voor je videokaart geïnstalleerd hebt en welke verschillende versies je hebt geprobeerd. "Drivers updaten" en "Custom drivers" zegt namelijk net zoveel als "boterham gegeten" voor een arts die bij jou een allergische reactie probeert te diagnoseren.
Zijn er naast Trackmania en GTA nog andere applicaties/games waarin je dit probleem kunt reproduceren? Dit zijn volgens mij allebei Direct3D based games, hoe zit het met OpenGL based games?
Indien je geen andere apps hebt: gratis spul om mee te vergelijken kun je gaan denken aan 3DMark, Nexuiz, demo's van games, etc.
Hiermee valt te ontdekken of het euvel zich enkel voordoet bij deze games, of enkel bij Direct3D based applicaties of globaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 20-04-2009 12:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik weet dat GTAIV geen AA heeft, en dat stoort mij ook op 1920x1080 resolutie, er zijn gewoon duidelijk kartels te zien. Misschien (waarschijnlijk?) is dat ook bij GTA VC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die games hebben ingame idd geen Anti-Aliasing support. Vaak is het dan toch wel te forceren door middel van je driverpanel. Alleen is dat dus wel de minder mooie oplossing.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(waar lijkt het dan op?)
Het lijkt op iets wat tussen jouw oren zit. Ik zie geen probleem, behalve dat de AA uit staat.
(dan heb je echt niet goed gekeken)
Ik heb echt wel goed gekeken en zelfs de moeite genomen om de BMP afbeeldingen ( |:( ) op te slaan en vergroot te bekijken. Er is niets raars aan te zien, behalve dat er geen AA gebruikt wordt.
(noem ik nog te weinig op?)
Nee, je bent veel te onduidelijk:

Nieuwe hdd --> Waarom??? Welke?
Windows opnieuw installeren --> Welke Windows?
Drivers updaten --> Drivers van wat? Welke versie?
Game settings aanpassen --> Welke settings van welke game? Wat was het effect?
Catalyst Control Center settings aanpassen --> Welke settings? Wat was het effect?
Custom drivers --> Wat heb je met die custom drivers gedaan? Geinstalleerd? Welke? Effect?
Testen verschillende videokaarten --> Welke? Wat was het effect?
Nieuw moederbord --> Waarom???
Nieuwe voeding --> Waarom???
Randapparaten ontkoppelen --> Welke? Effect?
Dvd-drive ontkoppelen --> Waarom? Hoe kon je de games dan starten?
Diskette station ontkoppelen --> Waarom?
Front panel connectors uit het moederbord halen --> Waarom?
Ander geheugen --> Welk geheugen? Hoe veel? Waarom? Effect?
Nieuwe cpu --> Welke CPU? Waarom? Effect?
Case fans ontkoppelen --> Waarom? Zou een warmer systeem beter draaien?
Andere monitor --> Waarom? Welke? Wat is de native resolutie?
Andere monitor kabels (vga en dvi) --> Gebruik je nou VGA of DVI?

Welke Windows versie gebruik je?
Welk scherm gebruik je en wat is de native resolutie?
Welke videodrivers gebruik je?
Heb je al op internet gezocht hoe je de AA aan krijgt?
Zijn er meer mensen met dit probleem?
(nee het gaat om 1 pc lijkt me duidelijk, die bergen hardware heb ik geleend en gekocht om te testen)
Er staat duidelijk dat je flink wat nieuwe hardware getest hebt. Geleende hardware is niet nieuw. Als je een ander moederbord, geheugen, harde schijf, processor, videokaart en voeding gebruikt, heb je eigenlijk gewoon een compleet andere PC. Daarom zeg ik dat je op meerdere PC's hetzelfde euvel hebt.
(ik dacht dat dit forum hiervoor de juiste plek was)
Dit is de juiste plaats, maar als je ziet hoeveel vragen ik nog heb naar aanleiding van je topicstart, kan je zelf wel begrijpen dat je iets duidelijker moet zijn in je omschrijvingen.
Denk voortaan na voordat je iets post, dit slaat nergens op.
Ik mag hopen dat dit een geheugensteuntje voor jezelf was.

Laat nog eens een keer (desnoods visueel) zien wat je probleem is, want ik zie het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:19:
Als je wilt dat ik je topic gewoon sluit mag je daar wat mij betreft als TS gewoon een topicreport [afbeelding] voor aanmaken door op het handje te klikken en dat in te tikken.
Maar lees je eigen reactie eens terug. Ook al begrijpt hij je wat verkeerd, dat is geen reden om hem op zo'n manier af te blaffen. Iemand probeert je te helpen, houdt dat in gedachten. Ook vind je post in een ander topic (Verwijderd in "Sapphire 4870 - AntiAliasing werkt niet ...") wat dubieus. Stel voor dat je nogmaals Registratievoorwaarden / korte FAQ leest, want daar staan dit soort zaken omtrend forumgedrag ook beknopt in beschreven. Besef dat iedereen hier zich in zijn/haar vrije tijd naar jouw probleem kijkt.

Bovendien kan ik mij ook voorstellen dat men hier wat moeite heeft om jouw verhaal goed te begrijpen. Er is immers bijna geen duidelijkheid in je verhaal, je beschrijft puntsgewijs abstract wat je gedaan hebt. Voor jou is dat allemaal logisch, jij weet immers waar elk puntje uit je lijst voor staat, wij niet.
Probeer je problemen en de door jou geprobeerde oplossingen uitvoeriger te beschrijven. Iets als "Game Settings aanpassen" is mooi abstract, maar zonder werkende glazen bol heb ik echt geen manier om met zekerheid te zeggen wat je gedaan hebt. Ik kan best gokken dat je aan de AA settings hebt gezeten, maar het kan net zo makkelijk ook de Vsync zijn. Begrijp je?
Probeer dus echt te beschrijven wat je gedaan hebt. "In de game settings de AA settings van None op Max en daartussen geprobeerd" is al veel helderder bijvoorbeeld.

Wat ik interessant zou vinden zijn screens van bijvoorbeeld Trackmania waarin het er volgens jou wel goed uitziet. Dus ik zou graag een screenshot zien in 1680x1050 resolutie met AA afkomstig van een HD4850, welke wel goed is in jouw ogen. Misschien heb je een kennis/vriend of mensen hier, of elders, op fora die je daarin kunnen voorzien. Werkt die AA bij anderen wel vraag ik mij af.
Een goed screenshot zou zo mooi vergelijkingsmateriaal opleveren. En probeer ook zoveel mogelijk info in te winnen over het gebruikte systeem er achter en gebruikte driver versies.

Ik mis trouwens in je verhaal welk OS je gebruikt en welke drivers je voor je videokaart geïnstalleerd hebt en welke verschillende versies je hebt geprobeerd. "Drivers updaten" en "Custom drivers" zegt namelijk net zoveel als "boterham gegeten" voor een arts die bij jou een allergische reactie probeert te diagnoseren.
Zijn er naast Trackmania en GTA nog andere applicaties/games waarin je dit probleem kunt reproduceren? Dit zijn volgens mij allebei Direct3D based games, hoe zit het met OpenGL based games?
Indien je geen andere apps hebt: gratis spul om mee te vergelijken kun je gaan denken aan 3DMark, Nexuiz, demo's van games, etc.
Hiermee valt te ontdekken of het euvel zich enkel voordoet bij deze games, of enkel bij Direct3D based applicaties of globaal.
Ik vond dat sommige punten niet serieus/flauw overkwamen, vandaar het plaatselijk afblaffen.
Met game settings aanpassen bedoelde ik alle mogelijke instellingen aanpassen dus ook AA, zoals ik bovenin het topic al duidelijk maakte.
Wat drivers betreft heb ik de nieuwste Ati Display Driver en CCC, Voor mijn moederbord heb ik ook de nieuwste Ati Drivers evenals de rest van mijn hardware.
Custom drivers, heb ik van OmegaDrivers geprobeerd dat zijn de enige voor Ati (google - custom drivers)
Ik gebruik Windows XP Professional SP3.
Over Direct3D en OpenGL ga ik uitzoeken, ik heb het namelijk bij bijna alle games, maar niet bij 3d mark.
Dzjudz schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:58:
Ik weet dat GTAIV geen AA heeft, en dat stoort mij ook op 1920x1080 resolutie, er zijn gewoon duidelijk kartels te zien. Misschien (waarschijnlijk?) is dat ook bij GTA VC?
Vice city heeft idd geen ingame AA voorzover in te stellen is.
Vroeger heb ik het spel 2 jaar gedaan op een ouwe Geforce en nooit kartels wel lagg enzo.
Ik heb ik hier ook een Pentium 4 systeem staan met 1GB ram en een Ati Radeon X1050 AGP en daar loopt ie pro op.
Het lullige is dat ik voor dit systeem klauwen met geld heb uit gegeven en die ander niet, vandaar dat ik het met alle geweld wil fixen.
Ultraman schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:09:
Die games hebben ingame idd geen Anti-Aliasing support. Vaak is het dan toch wel te forceren door middel van je driverpanel. Alleen is dat dus wel de minder mooie oplossing.
Jep maar die werkt niet

Maak aub gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop als je zelf de laatste poster van de afgelopen 24 uur bent en je hebt wat toe te voegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 20-04-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Had je toen ook al een 22" scherm toen je nog op je ouwe GeForce speelde? of een 15"? Want dat is wel een groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:14:
[...]

Het lijkt op iets wat tussen jouw oren zit. Ik zie geen probleem, behalve dat de AA uit staat. (dat AA is het probleem ook)

[...]

Ik heb echt wel goed gekeken en zelfs de moeite genomen om de BMP afbeeldingen ( |:( ) op te slaan en vergroot te bekijken. Er is niets raars aan te zien, behalve dat er geen AA gebruikt wordt. dat AA is het probleem ook)
[...]

Nee, je bent veel te onduidelijk:

Nieuwe hdd --> Waarom??? Welke? (gecrashd, sata Samsung)
Windows opnieuw installeren --> Welke Windows? (xp)
Drivers updaten --> Drivers van wat? Welke versie? (van alles, nieuwsten)
Game settings aanpassen --> Welke settings van welke game? Wat was het effect? (alle van alle)
Catalyst Control Center settings aanpassen --> Welke settings? Wat was het effect? (alle, nietveel/niks)
Custom drivers --> Wat heb je met die custom drivers gedaan? Geinstalleerd? Welke? Effect? (Geinstalleerd, OperaDrivers, Niks)
Testen verschillende videokaarten --> Welke? Wat was het effect? (Geforce 9800,9500 en Radeon 4850, zelfde probleem, kaarten waren dus goed)
Nieuw moederbord --> Waarom??? (mogelijk moederbord defect, en wilde Ati Chipset)
Nieuwe voeding --> Waarom??? (mogelijk onstabiele amperes)
Randapparaten ontkoppelen --> Welke? Effect? (DVD, Diskette, Speakers)
Dvd-drive ontkoppelen --> Waarom? Hoe kon je de games dan starten? (TrackMania heb je geen cd voor nodig en van gekochte Vice city backup Mounten, cracks zou ik niet durven)
Diskette station ontkoppelen --> Waarom? (sluit zelfs de gekke oorzaken niet uit)
Front panel connectors uit het moederbord halen --> Waarom? (mogelijk storing)
Ander geheugen --> Welk geheugen? Hoe veel? Waarom? Effect? (Net zo veel, geheugen is belangrijk onderdeel, niks)
Nieuwe cpu --> Welke CPU? Waarom? Effect? (sluit zelfs de gekke oorzaken niet uit)
Case fans ontkoppelen --> Waarom? Zou een warmer systeem beter draaien? (sluit zelfs de gekke oorzaken niet uit)
Andere monitor --> Waarom? Welke? Wat is de native resolutie? (sluit zelfs de gekke oorzaken niet uit, weet ik niet, 1680x1050)
Andere monitor kabels (vga en dvi) --> Gebruik je nou VGA of DVI? (momenteel DVI)

Welke Windows versie gebruik je? (XP vergeten te vermelden)
Welk scherm gebruik je en wat is de native resolutie? (1680x1050 Samsung 2032BW)
Welke videodrivers gebruik je? (nieuwste van Ati zie ati.amd.com)
Heb je al op internet gezocht hoe je de AA aan krijgt? (ja al een maand of 5)
Zijn er meer mensen met dit probleem? (ja maar die kunnen het wel met CCC of de ingame settings oplossen door de AA in te stellen)

[...]

Er staat duidelijk dat je flink wat nieuwe hardware getest hebt. Geleende hardware is niet nieuw. (heb in een winkel van een vriend getest) Als je een ander moederbord, geheugen, harde schijf, processor, videokaart en voeding gebruikt, heb je eigenlijk gewoon een compleet andere PC. Daarom zeg ik dat je op meerdere PC's hetzelfde euvel hebt.
(Bij elkaar opgeteld had ik 2 PC's aan onderdelen door de loop van tijd ja als je het zo ziet)
[...]

Dit is de juiste plaats, maar als je ziet hoeveel vragen ik nog heb naar aanleiding van je topicstart, kan je zelf wel begrijpen dat je iets duidelijker moet zijn in je omschrijvingen.
(ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn maar er worden meteen conclusies getrokken als summier in de beschrijvingen, als er onvoldoende info is kan er gerust gevraagd worden om meer info)
[...]

Ik mag hopen dat dit een geheugensteuntje voor jezelf was.

Laat nog eens een keer (desnoods visueel) zien wat je probleem is, want ik zie het gewoon niet.
(je ziet duidelijk Jaggies Wikipedia: Jaggies)
Dit zijn de meest vanzelfsprekende dingen die je vraagt, op sommige details na ben ik uitgebreid geweest met uitleggen van het probleem, als ik andere topics lees die mensen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
movo. schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:08:
Had je toen ook al een 22" scherm toen je nog op je ouwe GeForce speelde? of een 15"? Want dat is wel een groot verschil
Ik heb nu een 20" toen weet ik niet meer dat was op een oude duron pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:44:
Ik heb nu een 20" toen weet ik niet meer dat was op een oude duron pc.
Het gaat er dus om dat je én een grafische kaart update gedaan hebt én een ander scherm hebt gekocht. Vooral het laatste is belangrijk omdat op een 15" alles op z'n hoogst zonder AA er beter uitziet dan op een 20" met alles op z'n hoogst zonder AA, puur omdat de resolutie anders is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt maar ik zie geen verschil tussen de 17" en de 19" het probleem blijft.

9800gt - nieuwe -> hd4850
20"- ook getest -> 17"

Eerst heeft mijn pc het goed gedaan met de 9800gt op de 20"
Alleen ineens was het beeld anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:09

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:28:
Alleen ineens was het beeld anders.
En misschien vragen naar de bekende weg.... maar wat heb je gedaan tussen toen en ineens? Behalve dan daarna alles proberen te veranderen. Kun je je dat nog herinneren?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Dxdiag testen gedaan, Directdraw is goed, maar bij Direct3d toont hij storingen tijdens alle testen.
danmaarniet schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:33:
[...]

En misschien vragen naar de bekende weg.... maar wat heb je gedaan tussen toen en ineens? Behalve dan daarna alles proberen te veranderen. Kun je je dat nog herinneren?
Dat begon toen me hardeschijf het begaf, ik kon gelukkig snel een image maken en op de nieuwe restoren.
Toen ik bootte leek er niks aan de hand, tot ik in het aanmeld scherm inlogde, allemaal flitsen en strepen over mijn beeld.
Ik weet niet precies meer maar ik had toen geloof ik via safe mode systeem herstel gedaan en toen deed alles het weer behalve als ik ging gamen dan was alles kartelig.

Ik heb vanalles gedaan, ik dacht dat het aan de volgende dingen zou liggen.

Had neon in me pc (toen), mogelijk kortsluiting en de videokaart een tik gegeven.
Nvidia tune, mogelijk de drivers corrupt gemaakt.

De rest wat ik gedaan heb is onderhand bekend, dus tijdens het testen van onderdelen heb ik de bovenstaande opties uitgesloten, en om het verhaal niet te ingewikkeld te maken achterwege gelaten.

+in sommige games schudden objecten en schieten er bijvoorbeeld bomen uit de grond.

Modbreak:Hey, ik blijf niet je posts aan elkaar plakken. Maak eens gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop als je zelf de laatste poster van de afgelopen 24 uur bent en meer informatie toe wilt voegen. Door dat niet te doen zit je onnodig je topic omhoog te kicken in de listing.

[ Voor 87% gewijzigd door Ultraman op 20-04-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou de hardware wat mankeren of de software denken jullie?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke er word alleen antwoord gegeven als er ruzie is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 15:58
Als het aan de hardware ligt zou je andere verschijnselen krijgen zoals artifacts en rare textures enzo. Dit is gewoon net als iedereen zegt een typisch Anti aliasing die uit staat. Maar zoals je zei directx 3d doet vaag. Misschien moet je eens de nieuwe directx versie installeren of herinstalleren. Als dat niet werkt een nieuwe installatie van je besturings systeem is dan de makkelijkste oplossing.
Ik weet dat dat drastisch is maar het is wel de beste oplossing, heb dit probleem namelijk ook al eens een keer gehad alleen bij mij flipte die helemaal. OS er opnieuw op lijkt me wel de beste oplossing.
Neem hiervoor gewoon de tijd en laat de drivers goed installeren dan kan er weinig mis gaan. Veel Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:54:
Zou de hardware wat mankeren of de software denken jullie?
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:18:
oke er word alleen antwoord gegeven als er ruzie is........
Heb je echt een blok voor je hoofd? :/

We hebben meermaals gezegd dat het ongewenst is om binnen 24u achter elkaar te posten. Toch blijf je het doen. Nu is de maat vol en gaat dit topic op slot. Dat heb je volledig jezelf te danken. Anderen hebben netjes en uitgebreid geantwoord en mijn collega-mod heeft je vriendelijk bij proberen te sturen. Helaas geef veel te summiere info, in je replies geef je je mede-Tweakers stank voor dank ook niet gek dat mensen op gegeven moment niet meer replyen gezien je reactie als ze dat wel doen en je negeert de moderator :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.