Grootte van geheugen bij i7

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

• pliegerjp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05-2015
Ik overweeg een i7 920 systeem te kopen/bouwen. Op internet zie talloze kant en klare systemen, met een intern geheugen variërend van 3 tot 12 GB. De meeste hebben 4GB of meer. Ik weet dat XP-32bit slechts 3GB kan gebruiken. Mijn vraag is:
Weet een I7 systeem toch meer dan de standaard 3GB te gebruiken? Of gebruikt iedereen die meer dan 3GB in zijn systeem gebruikt altijd 64-bit of Vista?
M.a.w. als ik XP-32 bit wil draaien, heeft het bij een i7 systeem dan toch zin om meer dan 4 GB te kopen?

Deze vraag even los zien van de vraag wat ik met de computer wil gaan doen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het ligt aan je OS of je het kan gebruiken of niet. Als je een 32-bits OS hebt is meer dan 4 GB niet nuttig (3,2 effectief in gebruik).

Als je 4+ GB wilt gebruiken moet je een 64 bits OS gebruiken. Als je Windows wilt gebruiken kom je dan automatisch op Vista 64 uit omdat XP 64 dramatisch is qua drivers en software.

Als je sowieso Vista gaat draaien meteen voor 4GB of meer gaan met 64 bit. Vista zelf eet al gauw 1,5 GB op en wil je een spel spelen dat ook 1,5 GB eet dan heb je aan 3 GB geheugen net niet genoeg.

De vraag staat dus niet niet los met wat je met de pc wil gaan doen. Het heeft er alles mee te maken.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• pliegerjp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05-2015
Dank je wel Motrax, dat is precies wat ik wilde weten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Allereerst is het volstrekt onzinnig om los van de vraag wat je met een PC wilt doen te proberen vragen te beantwoorden over configuratie. De vraag of je OS een bepaalde hoeveelheid geheugen ondersteunt heeft niets met je hardware te maken en kun je in Windows Clients opzoeken of indien onduidelijk navragen.

Als je dan wel naar je hardware (en dus niet alleen de software) wilt kijken is dit de plek, maar dan is het de bedoeling om ook te kijken naar wat er al over geschreven is. En vlak voordat je dit topic opende was een topic over exact hetzelfde geopend:
X58 6Gb of 12Gb

Allicht een beter idee om daar eerst eens mee te lezen :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.