Gesloten binnen enkele uren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Hi,

Waarom zo snel sluiten, ik begrijp dat dit ooit best gebeurt maar als je ziet dat ik er uren en uren mee ben bezig geweest te troubleshooten, heb natuurlijk niet alles in de thread gezet anders gaat het pagina's verder.

Ben al meer dan 20 jaar met pc's bezig, weet best wat ik moet doen maar als iemand dit al meegemaakt heeft en daar een oplossing voor heeft wat me letterlijk uren en uren kan besparen ...
Was trouwens al bezig zaterdag met een reinstall maar mijn S223F Samsung gaf de geest net nadat ik mijn array had weggegooid dus ik kon niets toevoegen wat betreft herinstallatie en gevolgde procedure.

En dan nog ... wanneer heb je genoeg gedaan om een topic te kunnen openhouden, dit is voor discussie vatbaar niet? ok ok read the faqs en forum "wetten" maar af en toe kom je dingen tegen die je liever eerst vraagt dan probeert of ben ik nu mis?

Ben zelf altijd te vinden om mensen te helpen op diverse fora maar zoals topics hier dichtgaan zie ik nergens anders :+

Verlies van software na installen van @BIOS

[ Voor 6% gewijzigd door Graviton12 op 02-03-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht handig om Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! eens even door te lezen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:19
Ten eerste post je al in het verkeerde forum deel, kan gebeuren dat klopt. Wat mij echt tot sluiten heeft bewogen is dat er niet getracht is eerst nogmaals opnieuw te installeren en dat is toch wel één van de basisoplossingen. Uit je verhaal blijkt dat je systeem gewoon behoorlijk verknald is en het ook voor tweakers vissen naar oplossingen zal worden. Door de updates kunnen andere installaties ook weer rare bijwerkingen hebben.

Kortom, we weten gewoon niet hoe het systeem zal reageren op de acties omdat er al behoorlijk is gesloopt in de elementaire bestanden voor Windows. Aangezien het systeem nog nieuw is is het geen grote moeite om opnieuw te proberen met de genoemde tips in de sluitmessage.

We hebben de eisen wat betreft niveau behoorlijk verlaagd, ook in de CSL. Echter blijven we toch een beetje inzet verwachten. Je topic was dan ook niet slecht of iets dergelijks, maar mist gewoon een elementaire stap: Het vanaf 0 beginnen.

Op GoT gaan we niet gissen naar oplossingen, maar helpen we gericht. Dat gaat alleen heel lastig met een zwaar verklote Windows install. Daarnaast doet jou verhaal mij aannemen dat het met een simpele format is opgelost. Zolang dat niet wordt getest blijft het gissen. Doelgericht advies kunnen we alleen geven als we elementaire problemen uitlsuiten. Mocht het nogmaals voorkomen dat je systeem weer in de soep gaat dan kunnen we aannemen dat het niet - alleen - bij Windows ligt. Op dit moment lijkt het daar wel op en zal ook eerst moeten worden gekeken of het probleem daar ligt voor we verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Kan inderdaad zijn dat het puur een software probleem zijn maar zoals aangegeven wou ik hem reinstallen int weekend maar door die kapotte DVD writer ging dat niet door, ben niet iemand die het snel opgeeft en format is inderdaad het eerste wat ik wou doen ipv blijven zoeken.

Hoop dat ik die BIOS kan updaten maar soit das voer voor ander topic indien het weer misloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:19
Hmmz zie nu pas die laatste post van je. Die stond er nog niet toen ik mijn bericht typte... Dat maakt het enigsinds anders. Je TS is niet lang daarvoor ook geupdate en zo snel ik er doorheen lees gaat het ook richting de HW kant. Ik zal je topic, mede omdat je verleden wel clean is en aangeeft wel inzet te tonen, wat ook wel klopt, opnieuw beoordelen.

Edit: Ik laat hem toch dicht helaas. In de startpost is bijvoorbeeld niet echt duidelijk op te maken waarom firefox ed weg waren. In windows zit zo ook de optie om alle icoontjes weg te halen dus rest de vraag: staan ze ook niet in menu start? Daarnaast, wat betekenen die LED's op je kaart? Zal in de manual moeten staan vermoed ik? Alles wel goed aangesloten? Welke foutmeldingen kreeg je exact (foutcode's, KB nummers etc etc).

Je wilt het wel en ik geloof dat je je wilt inzetten. Toch eisen we even net iets meer. Zoals gezegd ben je vrij om een nieuw topic te openen en dat kan nog het beste in Windows Clients. Lees wel eerst even het beleid daar. Daarnaast wil ik je aanraden, voor eigen bestwil om zo snel mogelijk een oplossing te krijgen, alles zo volledig mogelijk te vermelden.

Zoek dus eerst even op wat de leds's betekenen en geef ook aan dat je niets hebt kunnen vinden als het niet in de handleiding staat, of neit vlot met google is te vinden. Voor de iconen hetzelfde, google eerst eens op 'windows bureaublad iconen weg' bijvoorbeeld. Veel van je problemen lijken op basic probleempjes, die zelfs de beste computeraar kunnen overkomen (ik stond bij de laptop van mn opa eerst ook raar te kijken toen ook alle desktop icons weg waren).

Last but not least wil ik je eerst nog graag verder helpen. Aangezien je geen DVD lezer hebt zo te zien en iedereen eigenlijk min of meer wel een verse reinstall gaat verwachten (ook in Windows) zou ik eerst eens proberen om middels Windows Systeem herstel terug te gaan naar het eerste herstelpunt. Vervolgens via software mogelijke software weg te halen. Wellicht geeft dit het gewenste effect en kun je daarna alle updates weer doen, dan de drivers en dan pas @BIOS. Blijf eerst maar van de andere Gigabyte tools af, @BIOS is het enig ewat je nodig hebt voor je BIOS.

Daarnaast als tip: Zorg er eerst voor dat je systeem compleet stabiel is. Ga niet vandaag, maar as over enkele dagen flashen. Een crashende computer wil je namelijk niet tijdens een BIOS update, ook al heb je wss net als mij DualBIOS.

Ik hoop dat je er wat mee kunt en ik wens je nogmaals veel succes.

[ Voor 75% gewijzigd door GENETX op 02-03-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar wil ik nog even aan toevoegen dat de diagnose of het hard- of software is héél snel te maken is met diverse Live distro's .
Als je echter met een wankelend fundament begint door allerlei zaken door elkaar aan te pakken, tja, dan zijn alle rapen gaar natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1