Toon posts:

[C#]Datatable merge - performance

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bijna een jaar geleden heb ik hierover ook al een topic gestart:
[c#]Datagridview vullen met 'related' tables
Ik gebruik nog steeds de uiteindelijk gevonden oplossing, alleen is nu een van de datasources een MS-Access tabel met ruim 70.000 records.
Nu komt dus performance om de hoek kijken, het duurt bijna 3 minuten voor het klaar is.

Is er een andere oplossing om van twee datatables 1 te maken, wat wel een beetje performed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:05

_Apache_

For life.

Heb je echt alles nodig? Anders kan je een archief aanleggen
Heb je geen beschikking over indices?

Voor zo een grote db heb je gewoon een beter dbms nodig, SQL Server is niet heel ver weg als je MS Acces gebruikt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gebruik van MS-Access is zeker niet mijn keuze. Ik maak een kleine applicatie voor iemand anders en hij heeft zijn data in MS-Access. We hebben de mogelijkheden al besproken om naar een SQL Server over te stappen.
De bottleneck heb ik inmiddels gevonden. Het blijkt dat ik twee keer de loop doorloop van 70.000 records. Eerst voor datatable1 en dan nog eens voor datatable2.
Ik zal morgen dat stukje (regel 30 en verder van de code in de vorige post) nog eens goed bekijken.

Alvast bedankt voor het meedenken, zo laat nog op de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Kun je niet zorgen dat alle data eerst in de database zelf komt, dan kun je een eenvoudige join uitvoeren.