Ik heb twee datatables die uit twee verschillende bronnen komen. De ene is een XML-bestand en de andere een Excel-sheet.
Beide tabellen zitten in een dataset
Tussen deze twee tabellen is een 1-op-1 relatie die ik ook in de dataset heb opgeslagen.
Nu wil ik een DataGridView vullen op een Window Form die de gegevens van beide tabellen laat zien. Maar ik krijg alleen de data van de eerste tabel er in.
Ik heb al met een DefaultViewManager geprobeerd:
en met een DataView:
maar beide met hetzelfde resultaat als
De relatie leg ik zo:
Ergens vergeet ik wat, maar ik kom er niet uit. Ik ben al twee dagen aan het lezen en zoeken. Ik vind wel veel voorbeelden van hierarchische grids maar niets zinnigs over een 1-op-1 relatie.
Graag een duwtje in de goede richting.
Paul
Beide tabellen zitten in een dataset
Tussen deze twee tabellen is een 1-op-1 relatie die ik ook in de dataset heb opgeslagen.
Nu wil ik een DataGridView vullen op een Window Form die de gegevens van beide tabellen laat zien. Maar ik krijg alleen de data van de eerste tabel er in.
Ik heb al met een DefaultViewManager geprobeerd:
C#:
1
| DataViewManager dsView = currentDataset.DefaultViewManager; |
en met een DataView:
C#:
1
| DataView dv = new DataView(currentDataset.Tables[0]); |
maar beide met hetzelfde resultaat als
C#:
1
| dgvIdentify.DataSource = currentDataset.Tables[0]; |
De relatie leg ik zo:
C#:
1
2
3
4
| DataColumn parentColumn = currentLayerDataTable.Columns[0]; DataColumn childColumn = dataSourceDataTable.Columns[0]; DataRelation rel = new DataRelation("rel" + dataSourceName, parentColumn, childColumn, false); dataSetLayer.Relations.Add(rel); |
Ergens vergeet ik wat, maar ik kom er niet uit. Ik ben al twee dagen aan het lezen en zoeken. Ik vind wel veel voorbeelden van hierarchische grids maar niets zinnigs over een 1-op-1 relatie.
Graag een duwtje in de goede richting.
Paul