[macbook] dual monitor setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 12:35
Hoi,

Ik wil graag op mijn macboo (1.83 GHz, GMA 950) 2 monitoren aansluiten (19" 1440x900). Nou ben ik van plan om de 2e monitor aan te sluiten via een usb naar dvi converter (http://sewelldirect.com/U...-Card-High-Resolution.asp). Nou is mijn vraag: kan mijn macbook dit aan. Op het scherm dat via usb aangesloten wordt zullen vooral dingen als mail, itunes ed. komen. Geen films of games.

MvG Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf heb een macbook (2.4Ghz, GMA X3100) en deze kan makkelijk een fullhd scherm trekken.... echter, is deze iets sneller en bovendien was het maar 1 scherm (wel in dual screen mode met het eigen scherm) ik neem aan dat het geen probleem moet zijn maar verwacht geen wereld prestaties van je 950, ik denk niet dat je bijvoorbeeld een spel zou kunnen draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Bedankt voor je informatie. Games spelen was ik niet van plan op dat scherm. Gaat voornamelijk om mail, itunes, pages, ed.

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het USB apparaat heeft waarschijnlijk een eigen 2D engine. Het is natuurlijk interessant om te weten wat de engine kan, en of er OSX ondersteuning voor is. Ik betwijfel of het apparaat ondersteuning zal hebben voor Quartz Extreme, om over Core Image/Video/Animation maar te zwijgen. Bepaalde applicaties zullen niet of niet goed draaien wanneer bijvoorbeeld Quartz Extreme ontbreekt.

Wat voor USB->DVI apparaat ga je gebruiken?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
De USB 2.0 To VGA/DVI/HDMI Multi-Display Graphic Adapter van Display Link. Gekocht via ebay voor de helft van de adviesprijs. Verwacht dat hij ergens eind deze week binnen (even als mijn 2e monitor).

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het gewoon gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Heb je misschien wat meer informatie over je opstelling? en misschien een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

flyboarder schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:32:
De USB 2.0 To VGA/DVI/HDMI Multi-Display Graphic Adapter van Display Link. Gekocht via ebay voor de helft van de adviesprijs. Verwacht dat hij ergens eind deze week binnen (even als mijn 2e monitor).

Joost
Heb je toevallig ook een linkje naar het betreffende produkt? Ik kan het zo snel even niet met zekerheid gegoogled krijgen ;)

Overigens hoef je -hoe vriendelijk bedoeld ook- je posts niet af te sluiten met MvG en dergelijke :) Ik zie ook dat je nieuw bent op GoT, dus dat verklaart :P Lees meteen even de GoT FAQ door, zodat je direct op de hoogte bent over hoe een en ander hier in zijn werk gaat.

Happy GoTting! :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Bij deze de link naar de ebay pagina.

Kreeg net al een mailtje via paypal dat hij verzonden is vanuit HongKong. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat hij hier is.

[ Voor 22% gewijzigd door flyboarder op 02-03-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
usb naar dvi adapter is vandaag binnengekomen, en mij 2e scherm werkt. Voor een foto zie link.
Pagina: 1