Je kan op al die borden gewoon een videokaart proppen
. Hebben allemaal een PCI-e 16x Slot.
Ok bedankt, ik heb nu dit systeem samengesteld:Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:42:
Je kan op al die borden gewoon een videokaart proppen. Hebben allemaal een PCI-e 16x Slot.
Systeem
Ik heb nog een paar vraagjes:
-is dit moederbord een goede keus?
-Is de voeding 450 watt genoeg, ook kijkend naar de toekomst waar er misschien een extra videokaart en/of harde schijf bij komt?
Andere opmerking op het systeem?
[ Voor 6% gewijzigd door svennn op 16-04-2009 15:34 ]
Verwijderd
Omdat het andere moederbord niet op voorraad is op de plek waar ik mijn computer wil bestellen is deze moederbord geen ander goed alternatief http://azerty.nl/8-851-19...-ga-m720-us3-moederb.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:30:
Ben ik niet met je eens. Die straight powers zijn echt goed hoor.
Je moederbord kan veel goedkoper zonder veel in te leveren.
http://www.azerty.nl/8-85...3a78-moederbord-atx-.html
?
Verwijderd
http://www.salland.eu/pro...-us2h-ga-ma78gm-us2h.html
Kan ook nog wel goedkoper:
http://www.salland.eu/pro...9a2gm-fih-k9a2gm-fih.html
Kan ook nog wel goedkoper:
http://www.salland.eu/pro...9a2gm-fih-k9a2gm-fih.html
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 20:38 ]
Verwijderd
Wat is het grote verschil behalve de prijs tussen die twee moederborden?
Is die Gigabyte niet minder omdat het een micro-ATX is?
Is die Gigabyte niet minder omdat het een micro-ATX is?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 20:58 ]
extra sata-poort + extra esata-poort
2x zoveel geheugen (maximaal 16 om 8 voor de msi)
Veel meer verschil zie ik niet.
Waarschijnlijk wel als je de exta's gaat bekijken. MSI is meestal nogal karig met kabeltjes en dergelijke.
2x zoveel geheugen (maximaal 16 om 8 voor de msi)
Veel meer verschil zie ik niet.
Waarschijnlijk wel als je de exta's gaat bekijken. MSI is meestal nogal karig met kabeltjes en dergelijke.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
Dan zou ik eigenlijk beter voor de MSI kunnen gaan aangezien ik die dingen toch niet nodig ga hebben of is de Gigabyte stabieler?
Verwijderd
Hopelijk is dit nu het juist topic, want ik ben op zoek naar een desktop, een budget gaming, niet echt mulltimedia maar gezien het budget wel een all-rounder.
Omdat mijn P4 512mb geheugen 3x niets pc'tje toe aan vervanging is, zou ik graag advies willen.
Budget: € 800 (incl scherm)
Doel: redelijke gaming (America's Army 3 ready en verder huidige games zoals Farcry 2 goed (medium/high instellingen zijn prima) te kunnen spelen)
Voorwaarden: beeldscherm, redelijke grafische kaart(zie bovenstaande) verder weinig dingen, 320 gb harddisk is prima, DVD brander is afdoende en verder geen toeters en bellen vereist zolang het doel bereikt wordt, ofwel een goede prijs/kwaliteit prestatie.
Omdat ik weet dat het een krap budget is, kan het geen top pc worden, maar alles is beter dan wat ik heb en ik denk dat voor het doel, dit wel realiseerbaar moet zijn. En help me anders uit mijn dromen (Intel Core i7, GF GTX 295 hoeft dus niet).
Dus ik denk dat een simpele pc met een losse grafische kaart gezien het budget de beste optie is.
Voorbeelden:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=&art=10020530
http://www1.euro.dell.com...ldhs1&l=nl&ref=dthp&s=dhs
Ik wil dus graag een kant en klare PC, hoogstens een enkel onderdeel inbouwen is prima, maar liever niet omdat ik hier geen verstand en ervaring mee heb (alleen andere DVD brander, ofwel weinig ervaring), tevens ben ik ook niet van plan om te overklokken oid.
Maar kan iemand mij hierbij helpen.
Dus wat is beste optie (pc laten samenstellen of een complete met evt. grafische kaart erbij nemen)?
Welke winkel is dan het beste?
Wat is de beste deal dan?
Ik hoop zo voldoende info gegeven te heb. Anders hoor ik het graag.
Omdat mijn P4 512mb geheugen 3x niets pc'tje toe aan vervanging is, zou ik graag advies willen.
Doel: redelijke gaming (America's Army 3 ready en verder huidige games zoals Farcry 2 goed (medium/high instellingen zijn prima) te kunnen spelen)
Voorwaarden: beeldscherm, redelijke grafische kaart(zie bovenstaande) verder weinig dingen, 320 gb harddisk is prima, DVD brander is afdoende en verder geen toeters en bellen vereist zolang het doel bereikt wordt, ofwel een goede prijs/kwaliteit prestatie.
Omdat ik weet dat het een krap budget is, kan het geen top pc worden, maar alles is beter dan wat ik heb en ik denk dat voor het doel, dit wel realiseerbaar moet zijn. En help me anders uit mijn dromen (Intel Core i7, GF GTX 295 hoeft dus niet).
Dus ik denk dat een simpele pc met een losse grafische kaart gezien het budget de beste optie is.
Voorbeelden:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=&art=10020530
http://www1.euro.dell.com...ldhs1&l=nl&ref=dthp&s=dhs
Ik wil dus graag een kant en klare PC, hoogstens een enkel onderdeel inbouwen is prima, maar liever niet omdat ik hier geen verstand en ervaring mee heb (alleen andere DVD brander, ofwel weinig ervaring), tevens ben ik ook niet van plan om te overklokken oid.
Maar kan iemand mij hierbij helpen.
Dus wat is beste optie (pc laten samenstellen of een complete met evt. grafische kaart erbij nemen)?
Welke winkel is dan het beste?
Wat is de beste deal dan?
Ik hoop zo voldoende info gegeven te heb. Anders hoor ik het graag.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 16:12 ]
Bedoel je een CPU of een GPU? GCPU ken ik niet.
Omdat ik weet dat het een krab budget is

Advies over kant en klare computers wordt hier niet gegeven. Wel bestaat bij veel winkels de mogelijkheid de boel tegen vergoeding inelkaar te laten zetten. Is dat ook een optie?Ik wil dus graag een kant en klare PC, hoogstens een enkel onderdeel inbouwen is prima, maar liever niet omdat ik hier geen verstand en ervaring mee heb
Verwijderd
Ik heb het even aangepast.Edmin schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:04:
[...]
Bedoel je een CPU of een GPU? GCPU ken ik niet.
[...]
[afbeelding]
[...]
Advies over kant en klare computers wordt hier niet gegeven. Wel bestaat bij veel winkels de mogelijkheid de boel tegen vergoeding inelkaar te laten zetten. Is dat ook een optie?
Ik dacht dat GCPU de grafische kaart betreft en een afkorting scheelt weer getype.
Maar waarom wordt daar geen advies over gegeven?
Als het in elkaar zetten binnen het budget valt en allemaal werkt en compatible is, is dat zeker ook een optie.
Verwijderd
Maar iemand die advies kan geven?
Is de Fujitsu iets? http://www.paradigit.nl/info.php?group=&art=10020530
Is de Fujitsu iets? http://www.paradigit.nl/info.php?group=&art=10020530
Let eens op die videokaart. Die trekt FC2 niet op High en op med lijkt me ook sterk. Wat is je budget, dan zetten we wel wat inelkaar.
800 euro inclusief scherm zei hij net 
Overigens kan je ook bij een shop zoals azerty je gehele systeem laten assembleren, dan heb je toch je eigen pc, maar er verder ook geen kopzorgen aan.
Overigens kan je ook bij een shop zoals azerty je gehele systeem laten assembleren, dan heb je toch je eigen pc, maar er verder ook geen kopzorgen aan.
[ Voor 65% gewijzigd door Hooglander1 op 20-04-2009 20:34 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
hmm... was iemand me voor..Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:54:
[ Voor 10% gewijzigd door Wagij op 20-04-2009 20:34 ]
Beter dan nix... Wagij...
Doh! I couldn't see it over the sight of how awesome I am.....Hooglander1 schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:32:
800 euro inclusief scherm zei hij net
Maar goed... straks even puzzelen dus.
Ik ga wel ff aan de slag met een e8400
en volledige verkrijgbaarheid bij azerty
[ Voor 33% gewijzigd door Hooglander1 op 20-04-2009 20:39 ]
Maak er dan een X3 720 van. upgradepad ftw.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Three Hundred Zwart | € 49,94 | € 49,94 |
1 | Gigabyte GA-X48-DQ6 | € 178,10 | € 178,10 |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 41,77 | € 41,77 |
1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 59,- | € 59,- |
1 | Samsung SH-S223F | € 17,17 | € 17,17 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 253,47 | € 253,47 |
1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB | € 49,71 | € 49,71 |
Importeren | Totaal | € 779,06 |
Dit is een systeem wat €850,- is bij Azerty, inclusief verzend e.d.
Nu ff kijken naar de x3 730
1 | AMD Phenom II X3 720 Black Edition | € 124,80 | € 124,80 |
1 | Gigabyte GA-MA790X-UD4 | € 94,90 | € 94,90 |
Importeren | Totaal | € 690,76 |
Is goedkoper en sneller probably. is € 726,- inclusief verzenden bij Azerty. Reken daar 45 euro assemblage bij en nog wat randapparatuur die je zelf kan uitzoeken zoals toetsenborden en audiopruttel. En hé presto een systeem wat voldoet aan je eisen
[ Voor 34% gewijzigd door Hooglander1 op 20-04-2009 20:49 ]
Verwijderd
wow dat mobo kan veel goedkoper
. P45-DS3R ofzo. Waar is je videokaart?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 20:49 ]
Was gewoon een oude BBG die ik had opengetrokken hoor 
Grafische kaart ook vergeten trouwens... Er moet bezuinigd worden...
Beetje aan de prijzige kant als assemblage er nog bij moet. Het beste lijkt mij bezuinigen op het scherm, maar dat mag de persoon zelf even uitmaken of hij daar op in wil leveren. Een 22" 1680x1050 scherm zal al heel veel schelen.
Grafische kaart ook vergeten trouwens... Er moet bezuinigd worden...
1 | AMD Phenom II X3 720 Black Edition | € 124,80 | € 124,80 |
1 | Gigabyte GA-MA790X-UD4 | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E | € 148,40 | € 148,40 |
Importeren | Totaal | € 839,16 |
Beetje aan de prijzige kant als assemblage er nog bij moet. Het beste lijkt mij bezuinigen op het scherm, maar dat mag de persoon zelf even uitmaken of hij daar op in wil leveren. Een 22" 1680x1050 scherm zal al heel veel schelen.
[ Voor 96% gewijzigd door Hooglander1 op 20-04-2009 20:53 ]
Verwijderd
http://www.azerty.nl/wink...D=1&product%5B199230%5D=1
Als begin. Kan nog meer aan gesleuteld worden
.
Ik had het over de X48 logischerwijze.
Als begin. Kan nog meer aan gesleuteld worden
Ik had het over de X48 logischerwijze.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 20:56 ]
Dat het over de x48 ging, begreep ik, maar die kwam echt uit een oude BBG hoor.
Klik hier
Exact 800 euro inclusief assemblage.
Met toetsenbord en een ander goedkoper scherm
Klik hier.
Klik hier
Exact 800 euro inclusief assemblage.
Met toetsenbord en een ander goedkoper scherm
Klik hier.
[ Voor 33% gewijzigd door Hooglander1 op 20-04-2009 21:08 ]
Verwijderd

Dat zal, maar die heeft een heel ander budget
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 21:04 ]
I know, maar ik kon het proberen toch 
Ik zit nog niet zo in de intel chipsets. Nog een speakersetje erbij pakken en we hebben een heel aardig systeempje voor iets over de €800,-
Niet gek, al zeg ik het zelf.

Ik zit nog niet zo in de intel chipsets. Nog een speakersetje erbij pakken en we hebben een heel aardig systeempje voor iets over de €800,-
Niet gek, al zeg ik het zelf.
[ Voor 43% gewijzigd door Hooglander1 op 20-04-2009 21:09 ]
Verwijderd
Dank je wel, hier kunnen we wat mee.
En 20" scherm is prima, 22" moet niet.
Alleen € 633 met 22" scherm is nog altijd goedkoper, is dit paradigit systeem dan zoveel slechter?
Ik dacht dat AMD's minder zijn dan Intels, maar dat is achterhaalt?
En dat assembleren, is dat wel helemaal goed? Heb je dan ook een jaar goede garantie?
Edit:
En FC2 hoeft niet op high, als het maar gewoon redelijk goed draait, super high pc met dit budget zal niet snel gaan.
En dan nog een vraag, hoe zit het met software.
Bij het paradigit voorbeeld zit er ook Windows en drivers en mogelijk het standaard zoals works bij.
Ik zie echter bij de geassembleerde pc, geen software staan??
En 20" scherm is prima, 22" moet niet.
Alleen € 633 met 22" scherm is nog altijd goedkoper, is dit paradigit systeem dan zoveel slechter?
Ik dacht dat AMD's minder zijn dan Intels, maar dat is achterhaalt?
En dat assembleren, is dat wel helemaal goed? Heb je dan ook een jaar goede garantie?
Edit:
En FC2 hoeft niet op high, als het maar gewoon redelijk goed draait, super high pc met dit budget zal niet snel gaan.
En dan nog een vraag, hoe zit het met software.
Bij het paradigit voorbeeld zit er ook Windows en drivers en mogelijk het standaard zoals works bij.
Ik zie echter bij de geassembleerde pc, geen software staan??
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 22:00 ]
Verschil zit hem vooral in de grafische kaart. De kaart die wij je erbij hebben gezet heeft ook echt wat kracht voor spellen, dat heeft de paradigit niet.
Daarnaast heb je nu vooral over de gehele linie een afgestemd en vooral ook een A-kwaliteit systeem. Grote pc-bouwers zullen toch proberen oude voorraad en b-kwaliteit onderdelen in de systemen stoppen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
De assemblage is inderdaad volledig en je krijgt een jaar garantie op het hele systeem. Daarna nog gewone garantie op de losse onderdelen.
Kan je niet misschien nog een licentie van een oude pc gebruiken? Er zit hier inderdaad geen software bij, bedenk je wel dat veel van de software goed te vervangen is door gratis en soms zelfs betere alternatieven, zoals OpenOffice en AVG anti-virus.
En nog even over dat Intel vs. AMD. Er is niet persé een winnaar, alles hangt af van hoe je het spul gebruikt en welke prijsklasse je zit. De absolute top is op dit moment intel, maar dan hebben we het over processors, moederbord en geheugen combinaties ter waarde van jouw gehele budget. De core i7 dus
Daarnaast heb je nu vooral over de gehele linie een afgestemd en vooral ook een A-kwaliteit systeem. Grote pc-bouwers zullen toch proberen oude voorraad en b-kwaliteit onderdelen in de systemen stoppen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
De assemblage is inderdaad volledig en je krijgt een jaar garantie op het hele systeem. Daarna nog gewone garantie op de losse onderdelen.
Kan je niet misschien nog een licentie van een oude pc gebruiken? Er zit hier inderdaad geen software bij, bedenk je wel dat veel van de software goed te vervangen is door gratis en soms zelfs betere alternatieven, zoals OpenOffice en AVG anti-virus.
En nog even over dat Intel vs. AMD. Er is niet persé een winnaar, alles hangt af van hoe je het spul gebruikt en welke prijsklasse je zit. De absolute top is op dit moment intel, maar dan hebben we het over processors, moederbord en geheugen combinaties ter waarde van jouw gehele budget. De core i7 dus
Heb jij voor iets minder dan 400 euro een i7 920, mobo + 3 GB DDR3 RAM?Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:09:
Nauw hele budget is wat overdreven. Iets minder dan de helft.
Het is misschien iets overdreven, maar minder dan de helft is dat ook
Hallo allemaal,
Ik heb eens rond zitten kijken bij pre-fab desktops maar ik ga denk ik toch voor samenstellen. Nu ben ik vandaag eens bij MyCom binnengelopen en heb een pc samengesteld en daar een offerte van gekregen (niet gekocht dus).
Nu kijk ik eens op internet en kan ik toch al snel van de oorspronkelijke 826,21 euro (inclusief samenstellen, complete pc zonder beeldscherm) veel geld besparen. (dit is dan wel een andere videokaart maar toch scheelt het dan nog zeker 110 euro). Vooral op de OC was een ruime besparing mogelijk, ook was er een 320GB ipv een 160GB voor een paar euro minder te koop.
Graag wil ik jullie mening over de volgende samenstelling:
Productnaam
Samsung 22x DVDRW PATA Writer Retail Black/White + SW
Samsung 320GB 16MB 7200rpm SATA II
HD 3850 1GB GDDR3 703MHZ
Corsair PowerSupply ATX 650W 24Pin 12CM FAN V2.91
CORE 2 QUAD Q8400 2.66GHZ
Asus P5QL-E ATX
CoolerMaster Centurion 5 Tower Case No PSU black + silver
Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 NL 64-bit DVD OEM
Kingston HyperX 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 (5-5-5-15) DIMM (Kit of 2)
Subtotaal: € 589.64
BTW (19%): € 112.03
Totaal: € 701.67
De harde schijf is zo gekozen omdat ik nog een 1TB externe schijf thuis nog heb en er nog genoeg uitbreidingsmogelijkheden zijn in de kast. Ik wil de pc vooral gaan gebruiken voor het gamen, niet speciaal de allernieuwste of zwaarste maar hij moet wel wat aankunnen. Als het nodig is wil ik het werkgeheugen upgraden naar 6/8GB/later 16GB.
Zijn er nog onderdelen die volgens jullie ontbreken of onderdelen die beter anders zouden zijn? Heb ik bijvoorbeeld nog een processor koeler nodig?
Graag jullie mening!
groeten,
DajoR.
Ik heb eens rond zitten kijken bij pre-fab desktops maar ik ga denk ik toch voor samenstellen. Nu ben ik vandaag eens bij MyCom binnengelopen en heb een pc samengesteld en daar een offerte van gekregen (niet gekocht dus).
Nu kijk ik eens op internet en kan ik toch al snel van de oorspronkelijke 826,21 euro (inclusief samenstellen, complete pc zonder beeldscherm) veel geld besparen. (dit is dan wel een andere videokaart maar toch scheelt het dan nog zeker 110 euro). Vooral op de OC was een ruime besparing mogelijk, ook was er een 320GB ipv een 160GB voor een paar euro minder te koop.
Graag wil ik jullie mening over de volgende samenstelling:
Productnaam
Samsung 320GB 16MB 7200rpm SATA II
HD 3850 1GB GDDR3 703MHZ
Asus P5QL-E ATX
Kingston HyperX 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 (5-5-5-15) DIMM (Kit of 2)
Subtotaal: € 589.64
BTW (19%): € 112.03
Totaal: € 701.67
De harde schijf is zo gekozen omdat ik nog een 1TB externe schijf thuis nog heb en er nog genoeg uitbreidingsmogelijkheden zijn in de kast. Ik wil de pc vooral gaan gebruiken voor het gamen, niet speciaal de allernieuwste of zwaarste maar hij moet wel wat aankunnen. Als het nodig is wil ik het werkgeheugen upgraden naar 6/8GB/later 16GB.
Zijn er nog onderdelen die volgens jullie ontbreken of onderdelen die beter anders zouden zijn? Heb ik bijvoorbeeld nog een processor koeler nodig?
Graag jullie mening!
groeten,
DajoR.
Verwijderd
Je hebt gelijk de proc zelf is nog steeds niet gezakt in prijs, was ik van uit gegaan(dacht dat ie in middels op 200 stond). De mobo's zijn dat namelijk al wel:Hooglander1 schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:10:
[...]
Heb jij voor iets minder dan 400 euro een i7 920, mobo + 3 GB DDR3 RAM?
Het is misschien iets overdreven, maar minder dan de helft is dat ook
1 | Intel Core i7 920 | € 245,80 | € 245,80 |
1 | Intel DX58SO | € 169,90 | € 169,90 |
1 | TakeMS 3MS3GB364D08x-138 | € 40,50 | € 40,50 |
Importeren | Totaal | € 456,20 |
waarom hyperX?
Weet je zeker dat je niet voor de 500GB schijf die ik hierboven ook al heb genoemd wilt gaan. Een 12-series 500 GB seagate schijf. Die is best snel namelijk en dat merk je denk ik wel bij het gebruik van de pc. Je wilt niet dat het de bottleneck wordt.
En hoeveel leg je neer voor de grafische kaart? Misschien kan je daar nog een iets betere voor zoeken, want volgens mij is 1GB niet heel nuttig bij die kaart.
Weet je zeker dat je niet voor de 500GB schijf die ik hierboven ook al heb genoemd wilt gaan. Een 12-series 500 GB seagate schijf. Die is best snel namelijk en dat merk je denk ik wel bij het gebruik van de pc. Je wilt niet dat het de bottleneck wordt.
En hoeveel leg je neer voor de grafische kaart? Misschien kan je daar nog een iets betere voor zoeken, want volgens mij is 1GB niet heel nuttig bij die kaart.
Prrrrrrrrr, dat is wel goedkoop zeg he, handig om te weten.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:14:
[...]
Je hebt gelijk de proc zelf is nog steeds niet gezakt in prijs, was ik van uit gegaan. De mobo's zijn dat namelijk al wel:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i7 920 € 245,80 € 245,80 1 Intel DX58SO € 169,90 € 169,90 1 TakeMS 3MS3GB364D08x-138 € 40,50 € 40,50 Importeren Totaal € 456,20
[ Voor 65% gewijzigd door Hooglander1 op 20-04-2009 22:15 ]
Verwijderd
Uhu, al zou ik iets meer uit geven voor dit:
Mobo kan ook SLI en 6 GB. Tword tijd dat die 920 naar 200 gaat
. Al is het voor AMD voordelig dat ie dat niet doet
.
1 | Gigabyte GA-EX58-UD3R | € 184,- | € 184,- |
1 | Intel Core i7 920 | € 245,80 | € 245,80 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 75,- | € 75,- |
Importeren | Totaal | € 504,80 |
Mobo kan ook SLI en 6 GB. Tword tijd dat die 920 naar 200 gaat
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 22:20 ]
Deze prijzen had ik ook voornamelijk in mijn hoofd zitten en zou ook mijn keuze worden.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:17:
Uhu, al zou ik iets meer uit geven voor dit:
# Product Prijs Subtotaal 1 Gigabyte GA-EX58-UD3R € 184,- € 184,- 1 Intel Core i7 920 € 245,80 € 245,80 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G € 75,- € 75,- Importeren Totaal € 504,80
Mobo kan ook SLI en 6 GB.
Helaas blijft het bij dromen
Ik ben nog wat verder gekomen.Hooglander1 schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:14:
waarom hyperX?
Productnaam
HD 3850 1GB GDDR3 703MHZ
Asus P5QL-E ATX
DDR2 4GB 800 XMS2 Kit2 CL5
http://www.databyte.nl/TWIN2X4096-6400C5
Samsung 500GB 16MB 7200rpm 3.5i 8.9ms SATA SpinPoint F1
http://www.databyte.nl/HD502IJ
Qua onderstaande specificaties is de kaart niet veel minder dan een aantal andere en vaak duurdere kaarten.
Clock Speed 703 MHz
RAMDAC-kloksnelheid 400 MHz
Technologie GDDR3 SDRAM 256-bit
Snelheid geheugenklok 1.656 GHz
Prijs: 78 euro.
Neem bijvoorbeeld:
Grafische processor/leverancier ATI Radeon HD 4830
Clock Speed 575 MHz
Videogeheugen geïnstalleerd 1 GB
Snelheid geheugenklok 900 MHz
Prijs: 112 euro.
of:
Grafische processor/leverancier ATI Radeon HD 4850
Clock Speed 625 MHz
RAMDAC-kloksnelheid 400 MHz
Videogeheugen geïnstalleerd 1 GB
Snelheid geheugenklok 1.986 GHz
Prijs: 131 euro.
Of let ik dan op de verkeerde dingen?
DajoR.
Dat ziet erop zich, goed uit.
Die grafische kaarten let je ook op de goede dingen. Afhankelijk van je wil en wat je budget is, moet je uitmaken welke je wil kiezen.
Die grafische kaarten let je ook op de goede dingen. Afhankelijk van je wil en wat je budget is, moet je uitmaken welke je wil kiezen.
Verwijderd
Dank je wel, een duidelijk verhaal.Hooglander1 schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:08:
Verschil zit hem vooral in de grafische kaart. De kaart die wij je erbij hebben gezet heeft ook echt wat kracht voor spellen, dat heeft de paradigit niet.
Een oude windows licentie heb ik niet.
Vista is ongeveerd 90 euro, nietwaar?
Lukt het misschien om de kosten van het systeem hiermee te verlagen? Dan heb je namelijk een goede vergelijking. Ik zou alleen niet weten wat er dan aangepast zou kunnen worden...?
En moet er geen cooler in??
Bij Databyte.nl is een Vista Home Basic licentie in 32/64bit beiden 81,62 euro. Home Premium is voor 32 en 64bit 104,03 euro. Verzendkosten 6,95 voor elke bestelling.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 07:46:
[...]Een oude windows licentie heb ik niet.
Dajo.
Ja, hoor, omdat jij het bentVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 07:46:
[...]
Dank je wel, een duidelijk verhaal.
Een oude windows licentie heb ik niet.
Lukt het misschien om de kosten van het systeem hiermee te verlagen? Dan heb je namelijk een goede vergelijking. Ik zou alleen niet weten wat er dan aangepast zou kunnen worden...?
En moet er geen cooler in??
Wel is het probleem dat Azerty hun volledige assemblage overnight behoorlijk duurder heeft gemaakt. Een volledige assemblage kost nu zelfs 60 euro en als je alleen de processor, koeler en geheugen wilt laten fixen, dan kost je dat een tientje. Aangezien je zelf niet vies was van een grafische kaart wisselen en de rest echt niet veel moeilijker is, heb ik daar voor gekozen, omdat ik anders te veel had moeten knippen in het budget en dan waren je game prestaties echt omlaag gevallen. Dus je krijgt nu van azerty een moederbord met processor en de boxed (standaard meegeleverde) koeler erop en het geheugen is erin geprikt. Dan moet je die combinatie zelf in de kast bouwen en de harde schijf en dvd-drive inbouwen en alles aansluiten. Het is echt niet moeilijk!
Wil je dit niet, dan wordt het besprokkelen om de onderdelen die de computer sneller maken, zoals de processor en de grafische kaart, want aan de basis kan ik erg weinig veranderen ben ik bang, of ik moet je gaan afschepen met een Aopen kast met ingebouwde voeding, maar dat ziet er niet uit en is van inferieure kwaliteit.
Dus ik ben hier op uitgekomen: Misschien heeft reinman nog een beter idee, maar dan post hij die vast wel

Slightly overbudget, but with my personal recommendation.
En als je die 25 euro er nog af wilt hebben, dan kan je er een 4850 inzetten
Dan kom je op zoiets als dit uit.
Overigens heb ik ook een speakersetje erbij toegevoegd voor het complete plaatje. Die krijg je er bij de Paradigit niet bij.
Verwijderd
Wil ie 2x een windows hebben? heb je snel nog veranderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 10:48 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:47:
Wil ie 2x een windows hebben? heb je snel nog veranderd

Geen idee hoe dat foutje erin kwam though, maar kwam naar boven bij de post-nalezen-op-fouten-check.
Nog voorstellen voor verbeteringen?
Verwijderd
Nee denk niet dat je veel beter gaat krijgen voor dat bedrag.
Azerty is ook nuts met 60 euro voor montage.
Azerty is ook nuts met 60 euro voor montage.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 10:54 ]
Verwijderd
Maar zonder volledige assemblatie heb je ook geen jaar volledig garantie en zoveel feeling heb ik niet met inbouwen laat staan als ik geen garantie is.
Het is niet mogelijk wat aan te passen?
Want 633 euro versus 811 euro is nog steeds een verschil, maar alleen de grafisch kaart is flink beter, want Quad Core is toch redelijk vergelijkbaar met deze AMD X3? Of waar zit nog meer verschil in?
Want 633 euro versus 811 euro is nog steeds een verschil, maar alleen de grafisch kaart is flink beter, want Quad Core is toch redelijk vergelijkbaar met deze AMD X3? Of waar zit nog meer verschil in?
Weet je wel wat de volledige garantie inhoud? Dat je het hele systeem terug kan sturen als er iets mis mee is. Verder heb je gewoon garantie op alles losse onderdelen en inbouwen is echt koekie-simpel, zeker als de moeilijkste dingen, cpu+ koeler en geheugen al gemonteerd zijn kan je in 15 minuutjes klaar zijn, zelfs als beginner.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:38:
Maar zonder volledige assemblatie heb je ook geen jaar volledig garantie en zoveel feeling heb ik niet met inbouwen laat staan als ik geen garantie is.
Ik kan er geen 200 euro meer afsnoepen en je een vergelijkbaar goed systeem aanbieden. Wat ik wel kan doen is inderdaad een gare kast met cheap-ass voeding (die erg veel lawaai maakt) erin zetten en een mooie muis weg doen en de goedkoopste er in zetten, tenslotte krijg je die dan ook, maar die ga ik je niet aanraden, want daar krijg je spijt van.
Voor een vergelijking van de processoren kan je ook het beste zelf even zoeken naar goede vergelijkingen.
fixedHooglander1 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:50:
[...]
cheap-ass voeding (die erg veel lawaai maakt) (die te weinig vermogen levert onder load en je componenten overbelast wanneer hij defect gaat).
hey, ik ben voor mijn broertje een computer aan het samenstellen, welke gebaseerd is op het multimediasysteem van maart 2009, gamen is niet van belang, hd-films kijken wel en er hangen 2 2443BW's aan, dus vandaar een simpele passieve graka.
Gamen hoeft niet, maar matlab moet zonder moeite werken en (zware, werken niet op een t2700) statistische programma's ook, wat rekenvermogen is dus een pre, maar een i7 is overbodig zeg maar.
ik was zelf op dit systeem uitgekomen
# Product Prijs Subtotaal delete
AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 124,80 € 124,80
Antec New Solution NSK4480B II € 75,61 € 75,61
Asus EAH3650/HTDI/512M € 58,96 € 58,96
Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 75,20 € 75,20
OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK € 48,90 € 48,90
Samsung SH-S223F € 17,17 € 17,17
Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 69,80 € 139,60
Samsung Syncmaster 2443BW € 253,47 € 253,47
Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black € 5,- € 5,-
alle commentaar is welkom, mits goed onderbouwd.
Ben niet op de hoogte van het geluidsniveau van de koelers van amd zelf, maar de pc moet niet te veel herrie maken (vandaar ook de passief gekoelde graka, spinpoints en die kast), dus goede optie's voor stillere processorkoeling (en eventueel een kast met een betere airflow) zijn ook welkom. budget moet alles incl. zonder besturingssysteem onder de 1000 blijven.
alvast bedankt.
Gamen hoeft niet, maar matlab moet zonder moeite werken en (zware, werken niet op een t2700) statistische programma's ook, wat rekenvermogen is dus een pre, maar een i7 is overbodig zeg maar.
ik was zelf op dit systeem uitgekomen
# Product Prijs Subtotaal delete
AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 124,80 € 124,80
Antec New Solution NSK4480B II € 75,61 € 75,61
Asus EAH3650/HTDI/512M € 58,96 € 58,96
Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 75,20 € 75,20
OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK € 48,90 € 48,90
Samsung SH-S223F € 17,17 € 17,17
Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 69,80 € 139,60
Samsung Syncmaster 2443BW € 253,47 € 253,47
Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black € 5,- € 5,-
alle commentaar is welkom, mits goed onderbouwd.
Ben niet op de hoogte van het geluidsniveau van de koelers van amd zelf, maar de pc moet niet te veel herrie maken (vandaar ook de passief gekoelde graka, spinpoints en die kast), dus goede optie's voor stillere processorkoeling (en eventueel een kast met een betere airflow) zijn ook welkom. budget moet alles incl. zonder besturingssysteem onder de 1000 blijven.
alvast bedankt.
Die films worden op de monitors gekeken?KAdrifter schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:00:
hey, ik ben voor mijn broertje een computer aan het samenstellen, welke gebaseerd is op het multimediasysteem van maart 2009, gamen is niet van belang, hd-films kijken wel en er hangen 2 2443BW's aan, dus vandaar een simpele passieve graka.
pricewatch: XFX Radeon HD 4350 512MB DDR2
Je geheugen is wat duur:
pricewatch: Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX
en er zijn nog wel wat opties voor het mobo:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
[ Voor 33% gewijzigd door Edmin op 22-04-2009 15:11 ]
voorlopig in ieder geval wel, hij heeft nog geen hdtv, dus dat is wss een betere optie:).Edmin schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:05:
[...]
Die films worden op de monitors gekeken?
pricewatch: XFX Radeon HD 4350 512MB DDR2
Verwijderd
Mocht ie in de toekomst er nog wat mee willen, misschien een met een displayport?
pricewatch: Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2
Als hij van plan is een HDTV te gaan kopen, dan moet je even in de PW zoeken naar een graka met HDMI.
edit:
Rein, dat kaartje heeft maar 1 DVI poort.
edit:
Rein, dat kaartje heeft maar 1 DVI poort.
[ Voor 20% gewijzigd door Edmin op 22-04-2009 15:12 ]
HDMI bedoel je?Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:11:
Mocht ie in de toekomst er nog wat mee willen, misschien een met een displayport?
Één DVI is geen probleem met een hdmi-> dvi verloopje.
[ Voor 7% gewijzigd door Hooglander1 op 22-04-2009 15:14 ]
Verwijderd
Die XFX ook lieverd
. De specs kloppen niet
.
Edit jah dacht dat het een display port was, maar is gewoon HDMI. Wneer word dispayport nu eens wat meer gebruikt.
Edit jah dacht dat het een display port was, maar is gewoon HDMI. Wneer word dispayport nu eens wat meer gebruikt.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2009 15:15 ]
Genaaid door de PW!!!
edit:
die dan?
pricewatch: Club3D HD 4650 512MB GDDR2 Passive Heatpipe
[ Voor 76% gewijzigd door Edmin op 22-04-2009 15:18 ]
hij koopt zoiezo niet binnen een maand of 2 een hdtv, dus tenzij het een paar euro scheelt is het niet de moeite waard om daar speciaal een graka voor te zoeken, anders kan ie dan ook gewoon een andere kopen.
HDMI is goed genoeg, tegen de tijd dat je displayport erg graag wilt hebben, zijn we al een heel stuk verder.
Maar dan nog, 1 dvi is goed zat, zolang er maar een andere digitale poort bij zit.
Maar dan nog, 1 dvi is goed zat, zolang er maar een andere digitale poort bij zit.
[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 22-04-2009 15:16 ]
Verwijderd
Kunnen die HDMI en DVI poort tegelijk worden gebruikt(anders heb je er nog niets aan)? FF zoeken.
Edit: FF naar de gigabyte site(er is een reden waarom ik asus vermijd) en het antwoord lijkt op ja. Dus die Asus is imho de betere keus ook voor de toekomst.
Edit: FF naar de gigabyte site(er is een reden waarom ik asus vermijd) en het antwoord lijkt op ja. Dus die Asus is imho de betere keus ook voor de toekomst.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2009 15:23 ]
Vroeger kon dat niet blijkbaar, tenminste, dat vond ik daarnet, dus heb je een bronnetje?Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:16:
Kunnen die HDMI en DVI poort tegelijk worden gebruikt(anders heb je er nog niets aan)? FF zoeken.
Blijkbaar wel ja, het zal tegenwoordig toch ook wel kunnen, wie wil er nu nog een analoge monitor willen aansluiten?
* Hooglander1 huivert bij het idee en kijkt vervolgens naar zijn 15" tft'tje.... ik dus.
* Hooglander1 huivert bij het idee en kijkt vervolgens naar zijn 15" tft'tje.... ik dus.

die zou in principe ook kunnen, probleem is wel dat een nsk 4480b niet ontzettend veel plek heeft, een passief gekoelde msi 2600xt komt bijvoorbeeld al zo ver dat hij een 3,5" drive bay onbruikbaar maakt (en dan heb ik nog heel veel geluk dat het er maar een is) kan zo snel even niet de maten vinden van die 4650(edit Card size: 20 x 9,8 x 3,8 cm), maar die 4350( edit 16.8 cm lang) ziet er op het oog korter uit.Edmin schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:15:
![]()
Genaaid door de PW!!!
edit:
die dan?
pricewatch: Club3D HD 4650 512MB GDDR2 Passive Heatpipe
edit, een 2600xt silent is 21, met een 4350 bezet je geen drivebay, met die 4650 wel, dus de keuze valt op een 4350
1 | AMD Phenom II X3 720 Black Edition | € 126,95 | € 126,95 |
1 | Antec New Solution NSK4480B II | € 75,61 | € 75,61 |
1 | Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX | € 38,- | € 38,- |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 76,53 | € 76,53 |
2 | Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB | € 69,70 | € 139,40 |
1 | Sapphire HD 4350 512MB DDR2 PCI-E HDMI | € 31,73 | € 31,73 |
1 | Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black | € 5,- | € 5,- |
Importeren | Totaal | € 763,86 |
nieuwe systeem, qua mobo zijn er inderdaad meer opties, maar in alle eerlijkheid heb ik daar geen verstand van dus heb ik gewoon die uit de pricewatch gebruikt
edit: misschien dat een 4650 nu wel past, lokatie van de drivebays is lichtelijk veranderd met de nsk4480b 2, waarom kan je trouwens geen externe reviews bij een product in de pricewatch zetten? een zoals deze is wss beter dan 95% van de tweaker reviews: http://www.ocmodshop.com/ocmodshop.aspx?a=1555&p=3971
systeem wordt besteld, bedankt voor de hulp
[ Voor 84% gewijzigd door Bastard op 24-04-2009 17:58 ]
Heb hem iets aangepast:Jassy schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:44:
Dan gaat dit hem wel worden !!
En hier nog over mATX en een ATX kast, dat past dus gewoon > Past moederbord m-ATX in ATX behuizing?
Dit systeempje gaat het worden:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X3 720 € 126,20 € 126,20 1 Foxconn A7GM-S € 56,60 € 56,60 1 OCZ Value OCZ2V8004GK € 30,90 € 30,90 1 XFX Radeon HD 4830 512MB DDR3 € 88,77 € 88,77 Importeren Totaal € 302,47
Azerty en Salland bieden hem beide voor 325 euro aan. Als dit dan ook 4 of 5 jaar mee gaat ben ik tevreden!
1 | AMD Phenom II X3 720 | € 129,33 | € 129,33 |
1 | Foxconn A7GM-S | € 56,67 | € 56,67 |
1 | OCZ Value OCZ2V8004GK | € 40,97 | € 40,97 |
1 | Sapphire Radeon HD 4850 512MB DDR3 | € 123,17 | € 123,17 |
Importeren | Totaal | € 350,14 |
(Prijzen zijn prijzen van Azerty in Raalte, denk dat ik daar ga afhalen).
Ben van Videokaart van 4830 naar 4850. Is deze 'upgrade' zijn geld waard of kan ik het net zo goed bij de 4830 laten en het geld in de zak steken?
[ Voor 4% gewijzigd door Jassy op 23-04-2009 22:36 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Hier ben ik weer. Eventjes melden hoe het met mij is afgelopen, zoals ik beloofd had.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:55:
Verder heb ik al genoeg tips van jullie gehad, dus ik kom er wel uit! Ik laat het topic nu weer over aan anderen en ik meld dan later wel hoe dit is afgelopen
Ik heb uiteindelijk dit aangeschaft:
MSI 790GX-G65 (Socket AM3, AMD 790X, PCI-E 2.0, DDR3, SATA, 7.1)
AMD Phenom II X3 720 Black Edition (AM3, 2.8GHz Triple Core, 6MB)
KINGSTON ValueRam 2048MB DDR3 1333MHz PC3-10600 CL9
ANTEC Three Hundred (zonder voeding)
SAMSUNG 22" T220 (Widescreen, 1680x1050, 20000:1, 2ms, DVI, Rose-Black)
LG GH22NS30 22x DVD+/-RW 10x DL 12x DVD-RAM S-ATA (zwart, bulk)
Memory Card Reader Pc23 25-in-1 Usb 3.5in Black/silver/white (30,14€)
Met dit wat ik nog had:
HDD: Western Digital Caviar SE16 WD3200AAKS, 320GB
Voeding: Antec Earthwatts Model EA-500D 500 W Max.
En eventueel nog een extra DVD-station uit m'n oude pc, maar ik zit nog te twijfelen of ik die ga hergebruiken.
Tis dus allemaal zonder het SSD verhaal geworden. Ik installeer Vista gewoon op die HDD die ik nog had. Die is nog niet oud en amper gebruikt. + 95% (als het niet meer is) van de bevolking werkt gewoon met Vista op een gewone HDD, dus zó traag zal dat ook wel niet zijn, dat ik daar nu al een SSD voor moet aanschaffen.
PC is eigenlijk nogal gekocht met uitbreidingsmogelijkheden, dat heeft twee redenen:
1) budget van nu
2) af en toe het plezier te kunnen beleven om eens iets aan m'n computer te veranderen. Zo heb ik de volgende mogelijkheden:
- Ik kan er nog extra opslag bijsteken (wat ik in de toekomst waarschijnlijk wel zal nodig hebben), maar voorlopig kom ik met dit zeker toe.
- SSD kan er uiteindelijk toch nog bij als dat wat goedkoper geworden is over enkele maanden.
- Ik zit serieus te wachten op de HD 4770 grafische kaart die begin mei uitkomt. Nu met het onboard dingetje kom ik heel misschien ook wel toe, maar het lijkt we wel aangenamer toch iets van graka te hebben.
- Kheb ook al voor DDR3 en AM3 gekozen, zo kan ik over een jaartje misschien een sterkere processor kopen (6-core ofzo zoals ik hier op GoT al gelezen heb). Zo groot is het prijsverschil met een AM2+ en DDR2 nu trouwens ook niet meer. Dus zeker de moeite waard in mijn ogen.
- Het moederbord heb ik met eSATA aansluiting enzo gekozen, om toch nog de optie open te houden ooit eens een sterke externe harde schijf aan te schaffen (evt. een gewone externe behuizing voor een interne harde schijf, zodat die interne dan als externe gebruikt kan worden.) en daar mijn besturingssysteem met alle documenten op te plaatsen, zodat het probleem van switchen en overzetten met bestanden tussen mijn beide ouders geen groot probleem meer vormt. eSATA vormt hier dan hopelijk een niet te grote bottleneck ivm snelheid.
- Toetsenbordje heb ik ook al aangeschaft, had ik eigenlijk nog, maar dat geeft toch weer een beetje meer het gevoel van "oja, das waar ook, ik werk op een nieuw systeem". Da's een Logitech Illuminated Keyboard geworden, gewoon omdat ik die prachtig vond qua design en de functies heeft die ik nodig heb.
- Muisje (want dat is nu zo'n lichtgevende UFO van trust) en een buisje caseverlichting, maar das bijzaak natuurlijk
Ik probeer ook mijn oude PC (die medion waar ik het over had) toch nog ergens op de been te krijgen. Daar kan ik dan een downloadbakje of probeercomputer van maken.
Al bij al dus een PC aangeschaft waarmee ik nu uitstekend uit de voetjes kan, en waar ik af en toe eens iets aan kan veranderen of upgraden zonder al teveel grote kosten in 1 keer te moeten doen.
Ik denk dat ik hier wel een goede keuze mee gemaakt heb. Nu dus een computer waar ik dus weer mee kan beginnen werken, en als ik iets extra nodig heb, kan ik dat er dan nog lekker bijsteken.
Ik heb nu nog enkel 1 klein probleempje en dat is of ik 32 of 64 bit vista zou nemen. Zijn er bij 64 bit nog veel compatibiliteitsproblemen met drivers en programma's, of was dat enkel bij XP en zijn die probs nu al voor een groot stuk opgelost? 64 is natuurlijk gemakkelijker voor RAM-uitbreiding en die optie heb ik wel graag...
Kan je trouwens ook een XP naast een Vista zetten? Gewoon uit interesse en waarschijnlijk wel...
Ik vraag trouwens geen aanpassingen meer over dit systeem, want het is al besteld en het is zelfs al geleverd, maar ik wou er jullie gewoon nog eens over informeren en vragen wat jullie er uiteindelijk van vinden. Ik laat ook nog iets weten hoe het me uiteindelijk bevalt als het systeem in elkaar zit.
offtopic:
Jezus hoe krijg ik mijn berichtjes toch altijd zo lang...
Jezus hoe krijg ik mijn berichtjes toch altijd zo lang...
Dat hangt er helemaal af wat jij vind dat je geld waard is. Je kan eens kijken bij reviews hoeveel het daadwerkelijk verschilt en of je dan het geld liever in je zakken houd voor een eventuele latere update, of dat je hem nu meepakt.Jassy schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:29:
[...]
Ben van Videokaart van 4830 naar 4850. Is deze 'upgrade' zijn geld waard of kan ik het net zo goed bij de 4830 laten en het geld in de zak steken?
64 bit problemen waren er in het begin, maar ondertussen zijn er (zeker met recente hardware) genoeg drivers voorhanden. Je kan ook rustig XP naast vista zetten, moet je wel even opzoeken, hoe dat gaat met eventuele bootloaders, maar zolang alles windows is gaat alles goed (dacht ik).Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:56:
[...]
Ik heb nu nog enkel 1 klein probleempje en dat is of ik 32 of 64 bit vista zou nemen. Zijn er bij 64 bit nog veel compatibiliteitsproblemen met drivers en programma's, of was dat enkel bij XP en zijn die probs nu al voor een groot stuk opgelost? 64 is natuurlijk gemakkelijker voor RAM-uitbreiding en die optie heb ik wel graag...
Kan je trouwens ook een XP naast een Vista zetten? Gewoon uit interesse en waarschijnlijk wel...
XP kan je beter niet een 64 bit versie nemen trouwens, dat gaat echt goed mis qua driver support.
En juist dat heb ik zojuist maar eens gedaanDat hangt er helemaal af wat jij vind dat je geld waard is. Je kan eens kijken bij reviews hoeveel het daadwerkelijk verschilt en of je dan het geld liever in je zakken houd voor een eventuele latere update, of dat je hem nu meepakt.
Ik ben er uit! We gaan centen schrapen
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Doel: Het spelen van het spel World of Warcraft met redelijk goede settings, zonder problemen.
Ik ben zelf behoorlijk leek in het bouwen van systemen, als iemand een beter systeem weet voor een vergelijkbare of lagere prijs hoor ik het graag!
Scherm/muis/toetsenbord exclusief
Budget 500-800 euro
Dit is het systeem dat ik op het moment op het oog heb; ik weet alleen niet of het een leuke prijs/kwaliteit verhouding heeft en of het aan mijn doel voldoet.
Informatique inPower-i PC
http://www.informatique.nl/IQ00006
Basisprijs € 729
Behuizing: Antec NSK4480 II MiniTower, Zilv/Zw, 380W, ATX
Moederbord: Asus P5QL-E, S775, P43, 4xDDR2, FW, ATX
Processor: Intel core 2 quad q8200 2.33ghz, 1333mhz s77f box
Proc.Cooler: Cooler wordt bij de processor meegeleverd
Harddisk: WD Caviar Black 750GB, 7200rpm, 32MB, SATA2
Diskdrive: Informatique 12 in 1 Cardreader, 3.5", Zwart, Int.
Geheugen: 1x Kingston DChannel 4GB Kit, 2x2GB PC2-6400, CL6
Videokaart: Asus EN9600 GT 512MB, Glaciator Fan, 2xDVI, PCIe
Geluidskaart: High Definition Audio onboard
CD-ReWriter: Sony Optiarc AD-7200S 20xDVDRW, Zwart, SATA, bulk
Netwerkkaart: Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord
Controller: S-ATA controller is geintegreerd op het moederbord
Besturing: Microsoft Windows Vista H. Prem. NL, SP1, 64b, oem
bij voorbaat dank
Ik ben zelf behoorlijk leek in het bouwen van systemen, als iemand een beter systeem weet voor een vergelijkbare of lagere prijs hoor ik het graag!
Scherm/muis/toetsenbord exclusief
Budget 500-800 euro
Dit is het systeem dat ik op het moment op het oog heb; ik weet alleen niet of het een leuke prijs/kwaliteit verhouding heeft en of het aan mijn doel voldoet.
Informatique inPower-i PC
http://www.informatique.nl/IQ00006
Basisprijs € 729
Behuizing: Antec NSK4480 II MiniTower, Zilv/Zw, 380W, ATX
Moederbord: Asus P5QL-E, S775, P43, 4xDDR2, FW, ATX
Processor: Intel core 2 quad q8200 2.33ghz, 1333mhz s77f box
Proc.Cooler: Cooler wordt bij de processor meegeleverd
Harddisk: WD Caviar Black 750GB, 7200rpm, 32MB, SATA2
Diskdrive: Informatique 12 in 1 Cardreader, 3.5", Zwart, Int.
Geheugen: 1x Kingston DChannel 4GB Kit, 2x2GB PC2-6400, CL6
Videokaart: Asus EN9600 GT 512MB, Glaciator Fan, 2xDVI, PCIe
Geluidskaart: High Definition Audio onboard
CD-ReWriter: Sony Optiarc AD-7200S 20xDVDRW, Zwart, SATA, bulk
Netwerkkaart: Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord
Controller: S-ATA controller is geintegreerd op het moederbord
Besturing: Microsoft Windows Vista H. Prem. NL, SP1, 64b, oem
bij voorbaat dank
1 | AOpen H450E | € 60,- | € 60,- |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 79,02 | € 79,02 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 41,- | € 41,- |
1 | LG GGC-H20L | € 85,- | € 85,- |
1 | MSI R4770-T2D512 | € 91,89 | € 91,89 |
1 | Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB | € 69,25 | € 69,25 |
1 | Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black | € 6,35 | € 6,35 |
Importeren | Totaal | € 576,63 |
Tel er €40 bij op voor assemblage, nog een beetje extra verzendkosten en je hebt een bak waar je dik meer plezier van hebt dan hetgeen je zelf hebt gepost.
edit: Vista HP er nog wel even bij tellen. Wellicht heb je nog een WinXP versie om te gebruiken zodat je kunt wachten op Win7.
[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 28-04-2009 21:08 ]
Verwijderd
Ik ga voor mijn pa maar de pc bestellen zoals hij hier is voorgesteld.
Bedankt heren voor de samenstelling
Bedankt heren voor de samenstelling
Ik was vergeten de BR speler eruit te soepen.

1 | AOpen H450E | € 60,- | € 60,- |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 79,02 | € 79,02 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 42,49 | € 42,49 |
1 | MSI R4770-T2D512 | € 90,73 | € 90,73 |
1 | Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB | € 69,25 | € 69,25 |
1 | Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black | € 6,35 | € 6,35 |
Importeren | Totaal | € 491,96 |
Verwijderd
Hmm wegens gebrek aan voorraad hier ga ik de Gigabyte GA-MA78GM-S2H vervangen door de Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 11:21 ]
Verwijderd
Net terug van vakantie maar zonder pc, daarom reageer ik maar weer.
Het zit me toch niet lekker.
Voor € 800 heb je inderdaad een betere PC, maar budget is budget.
En eigelijk is de PC bij de Paradigit niet zo slecht, nietwaar? Niemand heeft me in elk geval van het tegendeel kunnen overtuigen.
En als ik een vergelijkbaar systeem samenstel kom ik niet op € 533 uit maar op € 587:
Dus zal ik maar gaan voor de paradigit pc met FS 22" scherm voor € 100?
Of is er in deze prijsrange toch iets beter samen te stellen?
En eigelijk is de PC bij de Paradigit niet zo slecht, nietwaar? Niemand heeft me in elk geval van het tegendeel kunnen overtuigen.
En als ik een vergelijkbaar systeem samenstel kom ik niet op € 533 uit maar op € 587:
Ik heb recentelijk een 22" monitor gekocht en daarmee game ik op een hogere resolutie dan op mijn oude 17".
Nu merk ik echter bij bepaalde games (met name gtr2) dat mijn framerate een stuk lager is.
Hoe kan ik nu mijn pc upgraden zodat ik enige fps weer win? Ik hoef dus ook niet het beste van het beste, maar gewoon net dat beetje extra.
specs:
amd 3500+
6600gt (volgens mij 128mb)
2x 512mb
Ik kan goedkoop aan een x1900 komen, is dat misschien iets? en heeft upgraden naar een amd 3700 enig nut?
alvast bedankt!
Nu merk ik echter bij bepaalde games (met name gtr2) dat mijn framerate een stuk lager is.
Hoe kan ik nu mijn pc upgraden zodat ik enige fps weer win? Ik hoef dus ook niet het beste van het beste, maar gewoon net dat beetje extra.
specs:
amd 3500+
6600gt (volgens mij 128mb)
2x 512mb
Ik kan goedkoop aan een x1900 komen, is dat misschien iets? en heeft upgraden naar een amd 3700 enig nut?
alvast bedankt!
Upgraden naar een 3700+ is nutteloos probeer dan te overklokken. Een x1900 is nog wel een redelijke videokaart voor jouw PC. Om wat voor games gaat het trouwens? En wat voor voeding heb je?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Racing games vooral.-The_Mask- schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:35:
Upgraden naar een 3700+ is nutteloos probeer dan te overklokken. Een x1900 is nog wel een redelijke videokaart voor jouw PC. Om wat voor games gaat het trouwens? En wat voor voeding heb je?
Ik gebruik het programma `SIW` om te zien wat er in mijn pc zit. waar moet ik dan zoeken naar mijn voeding=
Hoe zou software moeten kijken wat voor voeding je hebt?
AMD Nieuwsdiscussie
Hmm, dat kan dus niet. dan zou ik het niet weten.-The_Mask- schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:50:
Hoe zou software moeten kijken wat voor voeding je hebt?
Verwijderd
bump-bump:Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:52:
Net terug van vakantie maar zonder pc, daarom reageer ik maar weer.

Ik wel staat op de zijkant van de voeding.MuSeLive schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:54:
[...]
Hmm, dat kan dus niet. dan zou ik het niet weten.
@SharkyVS alle twee die PC's zijn niet goed in games dus weet niet wat je ermee wil, maar vindt de PC maar flut eigenlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 10-05-2009 22:35 ]
AMD Nieuwsdiscussie
tja:
1 | AMD Phenom II X3 720 Black Edition | € 124,85 | € 124,85 |
1 | Cooler Master Elite 335 Zwart | € 27,18 | € 27,18 |
1 | Cooler Master Extreme Power 390W | € 28,81 | € 28,81 |
1 | Logitech Cordless Desktop MX 3000 Laser | € 12,58 | € 12,58 |
1 | Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit SP1 NL OEM | € 95,- | € 95,- |
1 | MSI K9A2 CF-F | € 69,59 | € 69,59 |
1 | OCZ Gold OCZ2G8004GK | € 41,95 | € 41,95 |
1 | Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB | € 55,- | € 55,- |
1 | Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E | € 87,14 | € 87,14 |
Importeren | Totaal | € 542,10 |
of goedkoper:
1 | AMD Phenom II X3 720 Black Edition | € 124,85 | € 124,85 |
1 | Club3D HD 4650 512MB GDDR2 Passive Heatpipe | € 54,22 | € 54,22 |
1 | Cooler Master Elite 335 Zwart | € 27,18 | € 27,18 |
1 | Cooler Master Extreme Power 390W | € 28,81 | € 28,81 |
1 | Logitech Cordless Desktop MX 3000 Laser | € 12,58 | € 12,58 |
1 | MSI K9A2 CF-F | € 69,59 | € 69,59 |
1 | OCZ Gold OCZ2G8004GK | € 41,95 | € 41,95 |
1 | Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB | € 55,- | € 55,- |
Importeren | Totaal | € 509,18 |
Ik zou nog meer kunnen besparen op de voeding, graka en mobo. Punt is dat je wel met kwaliteitsspullen de deur uit wilt.
Als het een budget Game PC moet worden en je niet vies bent van een beetje OCen dan is deze PC de bom. 
1 | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | € 13,50 | € 13,50 |
1 | Cooler Master Elite 330 Zwart | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Corsair CX400W | € 43,25 | € 43,25 |
1 | Gigabyte GA-G31M-ES2L | € 44,87 | € 44,87 |
1 | Intel Pentium Dual-Core E5200 | € 60,50 | € 60,50 |
1 | Logitech Value Keyboard | € 6,37 | € 6,37 |
1 | Logitech Wheel Mouse Optical (Zwart) | € 5,- | € 5,- |
1 | Samsung SH-S223F | € 17,68 | € 17,68 |
1 | Western Digital Caviar SE16 WD3200KS, 320GB | € 40,47 | € 40,47 |
Importeren | Totaal | € 484,22 |
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Alsof die 720 BE niet wil klokken
. Al zit je er mooi 50 euro onder en heb je een betere voeding. De extreme power van CM is niet zo goed. Ik zou iets meer geld er tegen aan gooien om het allemaal goed te laten zijn. Dan heb je er een stuk langer plezier van.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 10:16 ]
Een BE overklokt op lucht meestal niks beter dan een niet BE. Het verschil ga je pas merken bij koeling die tot onder nul gaat want dan loop je pas tegen de limiet van aan een te hoge busspeed.
En m'n PC is goedkoper daar gaat het om een 720BE overklokt ook goed, maar is wel wat duurder.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 11-05-2009 10:23 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
The Mask, dat is toch een downgrade tov. die Q8300. . .
Het eerste systeem als gepost door Ed_L is vele malen beter dan die paradigit prut.
1) Kwaliteitsonderdelen tov. budget. Een kast van 20 euro en een kast van 60 euro zit een wereld van verschil in, van buigbaarheid, sterkheid tot koelbaarheid.
2) Die paradigit heeft een videokaart van 0,0. Als je wilt gamen kan je er niks mee.
3) De Q8300 is outdated en overpriced voor wat hij nu biedt. De X3 720BE, zelfs al is het een triplecore, presteert beter klok voor klok en in multicore applicaties. Desnoods neem je een X4 920, die is maar een paar tientjes duurder, en nog sneller.
4) Tenminste weet jij nu zelf wat er in je PC zit.
Als je wilt kan ik zo een config in de PW maken die goedkoper en beter is. . .met slechte merk onderdelen, maar voor het idee.
Het eerste systeem als gepost door Ed_L is vele malen beter dan die paradigit prut.
1) Kwaliteitsonderdelen tov. budget. Een kast van 20 euro en een kast van 60 euro zit een wereld van verschil in, van buigbaarheid, sterkheid tot koelbaarheid.
2) Die paradigit heeft een videokaart van 0,0. Als je wilt gamen kan je er niks mee.
3) De Q8300 is outdated en overpriced voor wat hij nu biedt. De X3 720BE, zelfs al is het een triplecore, presteert beter klok voor klok en in multicore applicaties. Desnoods neem je een X4 920, die is maar een paar tientjes duurder, en nog sneller.
4) Tenminste weet jij nu zelf wat er in je PC zit.
Als je wilt kan ik zo een config in de PW maken die goedkoper en beter is. . .met slechte merk onderdelen, maar voor het idee.
Verwijderd
Dat zal, maar daar gaat het niet om. Je zegt:-The_Mask- schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:19:
[...]
Een BE overklokt op lucht meestal niks beter dan een niet BE. Het verschil ga je pas merken bij koeling die tot onder nul gaat want dan loop je pas tegen de limiet van aan een te hoge busspeed.(Of je moet een crappie mobo hebben)
En m'n PC is goedkoper daar gaat het om een 720BE overklokt ook goed, maar is wel wat duurder.
Dat kan ook perfect met die X3. Zeker omdat het een BE is. Dat je het met de bus ook kan is een moot point omdat het met de BE niet nodig is(en voor een leek lijkt het een stuk lastiger).je niet vies bent van een beetje OCen
Weet ik, voor gamen is de PC een stuk beter en goedkoper en daar ging het mij op. Ik had de PC namelijk al eerder samengesteld en niet speciaal voor hem gemaakt.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:24:
The Mask, dat is toch een downgrade tov. die Q8300. . .
Het enige wat mijn PC is is dat die goedkoop is goed overklokbaar en in games niet veel slechter als de bovenste PC van Ed_L.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Maar de prijzen die je gebruikt komen uit de pricewatch uit tal van verschillende winkels, tel er de verzendkosten bij, het gedoe, voor garantie van groningen naar maastricht pakketjes sturen... of te wel het komt veel duurder uit (€ 640 volgens de pricewatch voor de eerste samenstelling van Ed_L)....
Zoals gezegd ik ga NIET voor clocken, bouwen, assembleren of moeilijk doen. Ik wil gewoon een low budget gaming pc (gaming is bijvoorbeeld Farcry2 op low/middle spelen). Ik snap dat dit voor sommige moeilijk te begrijpen is, maar zie het als een uitdaging, in deze casus, een alternatief te geven of comentaar op de para-prut te geven.
Dus geen appels met peren vergelijken alsjeblieft.
Wie zou een goede vergelijking kunnen geven?
Zoals gezegd ik ga NIET voor clocken, bouwen, assembleren of moeilijk doen. Ik wil gewoon een low budget gaming pc (gaming is bijvoorbeeld Farcry2 op low/middle spelen). Ik snap dat dit voor sommige moeilijk te begrijpen is, maar zie het als een uitdaging, in deze casus, een alternatief te geven of comentaar op de para-prut te geven.
Mijn pricewatch zegt dat ik alles bij Azerty kan bestellen en dat het dan samen maar 514,49 euro kost.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:34:
Maar de prijzen die je gebruikt komen uit de pricewatch uit tal van verschillende winkels, tel er de verzendkosten bij, het gedoe, voor garantie van groningen naar maastricht pakketjes sturen... of te wel het komt veel duurder uit (€ 640 volgens de pricewatch voor de eerste samenstelling van Ed_L)....
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Sja ik zou daar niet voor willen betalen, de 'garantie' die je krijgt. Paradigit doet precies het zelfde als de rest, op sturen, niets meer. Daarbij betalen voor assemblage? Kan je een handleiding lezen? Dan kan je ook een pc in elkaar zetten. Het is echt niet moeilijk.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:34:
Dit heb ik voor je bij salland in elkaar gedraait. Je zult zelf de laatste dingetjes er bij zoeken die je nodig hebt. Dus OS, tobo muis, dvd-brander etc. Beetje eigen inzet mag wel.
http://www.salland.eu/content/productinfo.php?pid=42644
http://www.salland.eu/content/productinfo.php?pid=70049
http://www.salland.eu/content/productinfo.php?pid=80492
http://www.salland.eu/content/productinfo.php?pid=61700
http://www.salland.eu/content/productinfo.php?pid=134400
http://www.salland.eu/content/productinfo.php?pid=91556
Verder is gewoon te budget gaan gewoon jammer van je geld. Je zit dan zo weer met het probleem dat je weer moet upgraden. Beter nu iets meer en goed dan te veel besparen.
Ik wil een systeem samenstellen. Wie kan me hierbij helpen. Ik heb me ingelezen, alleen totaal geen verstand van alle verschillende typen/maten/kleuren/toepassingen etc.
Mijn budget: 700 euro
Mijn eisen:
- Snel en stil
- Minimaal 1250 GB opslagcapaciteit
- Ik wil er af en toe een game mee kunnen spelen (zoals Fifa 2010 bijv. of een racespel)
- Minimaal 4 GB werkgeheugen
- Goede geluidskaart (aangezien ik mijn muziek vanaf de PC afspeel)
Iemand die me wat kan voorschotelen van 1 site, zodat ik uit eindelijk met 1 klik op de knop kan bestellen?
Ik wil een systeem samenstellen. Wie kan me hierbij helpen. Ik heb me ingelezen, alleen totaal geen verstand van alle verschillende typen/maten/kleuren/toepassingen etc.
Mijn budget: 650-700 euro
Mijn eisen:
- Snel en stil
- Ik wil er af en toe een game mee kunnen spelen (zoals Fifa 2010 bijv. of een racespel)
- Geen OS nodig (zet ik er zelf op), geen beeldscherm en geen muis
Iemand die me wat kan voorschotelen van 1 site, zodat ik uit eindelijk met 1 klik op de knop kan bestellen?
Laten we deze als basis nemen:
Aanvullingen? Nogmaals, mijn budget is 700 euro (incl. assemblage, dus zeg: 650 euro)
Mijn budget: 700 euro
Mijn eisen:
- Snel en stil
Mijn budget: 650-700 euro
Mijn eisen:
- Snel en stil
- Geen OS nodig (zet ik er zelf op), geen beeldscherm en geen muis
Laten we deze als basis nemen:
1 | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | € 13,50 | € 13,50 |
1 | Cooler Master Elite 330 Zwart | € 28,13 | € 28,13 |
1 | Corsair CX400W | € 44,43 | € 44,43 |
1 | Gigabyte GA-G31M-ES2L | € 44,87 | € 44,87 |
1 | Intel Pentium Dual-Core E5200 | € 61,20 | € 61,20 |
1 | Samsung SH-S223F | € 17,68 | € 17,68 |
1 | Western Digital Caviar SE16 WD3200KS, 320GB | € 40,47 | € 40,47 |
Importeren | Totaal | € 379,91 |
Aanvullingen? Nogmaals, mijn budget is 700 euro (incl. assemblage, dus zeg: 650 euro)
[ Voor 77% gewijzigd door MaStar op 11-05-2009 21:59 ]
Verwijderd
Zo iets? Assemblage kost 60 euro!!! Echt dat is zo zonde geld. Voor 10tje zetten ze nu de koeler, cpu, geheugen op het moederbord. Dat zijn de moeilijkste onderdelen. Dan is het een kwestie van het in de kast zetten en de rest er in prikken, dat is niet zo moeilijk en schelt gewoon 50 euro waar ik mooi wat stillere onderdelen voor neem(2x stille fan en nog een stillere processor koeler).
http://www.azerty.nl/wink...%5D=1&product%5B9935%5D=2
http://www.azerty.nl/wink...%5D=1&product%5B9935%5D=2
http://www.azerty.nl/wink...5D=1&product%5B80745%5D=1
Voor 50 euro kan je nog een extra harde schijf nemen (500GB), of een 2e samsungschijf kopen (kom je wel wat te duur uit)
Voor 50 euro kan je nog een extra harde schijf nemen (500GB), of een 2e samsungschijf kopen (kom je wel wat te duur uit)
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Sowieso heb je daar een vreemde basis. Eerst stel je dat je minimaal 1250GB opslag wilt (vanwaar dat getal daar de grootste schijven doorgaans 1TB zijn
)... Maar met Reinman inderdaad.

Jij of iemand anders nog een betere optie/basis voor een systeem met mijn eisen? Ben benieuwd!GENETX schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:35:
Sowieso heb je daar een vreemde basis. Eerst stel je dat je minimaal 1250GB opslag wilt (vanwaar dat getal daar de grootste schijven doorgaans 1TB zijn)... Maar met Reinman inderdaad.
[ Voor 33% gewijzigd door MaStar op 12-05-2009 18:02 ]
Nee, is een mooi systeem. Tuurlijk je kunt altijd wel wat veranderen, maar dan blijf je bezig.MaStar schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:58:
[...]
Jij of iemand anders nog een betere optie/basis voor een systeem met mijn eisen? Ben benieuwd!(misschien als aanvulling op het systeem van Reinman: http://www.azerty.nl/wink...%5D=1&product%5B9935%5D=2)
Het gaat erom wat jij er van vind.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb er weinig verstand van, dus kan het zelf redelijk moeilijk beoordelen of dit bij elkaar 'past'.-The_Mask- schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:09:
[...]
Nee, is een mooi systeem. Tuurlijk je kunt altijd wel wat veranderen, maar dan blijf je bezig.
Het gaat erom wat jij er van vind.
Mijn eisen zijn dat ik graag een (extra) stille, degelijke en vooral snelle PC wil met +1TB opslagcapaciteit en een videokaart waar ik af en toe wat lekkere games mee kan spelen.
Ik zie in dit bovenstaande systeem 2x 650 GB schijven, dus dat lijkt me OK? Het mag anders ook 1 van 1TB en 1 van 500 GB zijn, als dat handiger/beter is?
Eventuele veranderingen voor verbeteringen zijn welkom!
Bestel nu maar hoor.MaStar schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:42:
[...]
Ik heb er weinig verstand van, dus kan het zelf redelijk moeilijk beoordelen of dit bij elkaar 'past'.
Mijn eisen zijn dat ik graag een (extra) stille, degelijke en vooral snelle PC wil met +1TB opslagcapaciteit en een videokaart waar ik af en toe wat lekkere games mee kan spelen.
Ik zie in dit bovenstaande systeem 2x 650 GB schijven, dus dat lijkt me OK? Het mag anders ook 1 van 1TB en 1 van 500 GB zijn, als dat handiger/beter is?
Eventuele veranderingen voor verbeteringen zijn welkom!
AMD Nieuwsdiscussie
Ik hoor ook graag wat andere reacties/meningen. Misschien heeft iemand anders er weer een andere kijk op , o een tip. Deze aankoop gaat geen haast-aankoop worden
Neuh, maar het systeem dat Reinman heeft neergezet is prima. Ik zie iig niet wat er nog beter zou moeten.