Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Misschien ook leuk als de grote subteams hun proxy's opleiden naar die van DPC? zodat we real time stats hebben?
Daar zijn al plannen voor... je ziet ze vanzelf verschijnennickb90 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:23:
ik stem ook voor ads aangezien deze niet irritant zijn van google en het DPC ten goede komt
Misschien ook leuk als de grote subteams hun proxy's opleiden naar die van DPC? zodat we real time stats hebben?
Verder lijken het me prima idee om wat google-ads neer te zetten!
Evo155 AKA Uplinksweetlake
Wil je de mijne ook aanpassen?SandStar schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:20:
mailadres/nickname kan je het beste aan mij doorgeven. Ik ben er nog niet uit wat de beste manier is dus tot die tijd kan je het hier aangeven, mij mailen, dm sturen, via icq of irc....
RamonP als nick, e-mail ramonp[at]wanadoo.nl
done!ramonp schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:43:
[...]
Wil je de mijne ook aanpassen?
RamonP als nick, e-mail ramonp[at]wanadoo.nl
Het kan aan mij liggen, maar ik zie nog steeds mijn e-mail adres. Of moet ik eerst iets flushen voordat het veranderd?
Vanaf heden flushed Team ColdFusion ook via de DPC proxy.nickb90 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:23:
Typoramonp schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:49:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar ik zie nog steeds mijn e-mail adres. Of moet ik eerst iets flushen voordat het veranderd?

sowwy

Ik denk dat ik het gefixed heb @ OGR... mocht iemand nog iets vinden hoor ik het graag.Gromba schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:10:
[zeurmodus]
E-mail adressen staan gewoon plain-text in de HTML... kan je misschien standaard anti-spam dingen hiervoor doen?
[/]
Anders zal ik wijzigingen ook doorvoeren voor RC5
Zullen misschien sommige leden minder van gedient zijn. bijvoorbeeld. http://proxy.dutchpowercows.org/ogr/e1/index.html geeft een leuk spam adres.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
argl, weer die mail adressen... blijf slopen in de perlstappel_ schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:51:
Misschien kan je beter even de email adressen er uitslopen zodat ze niet zo prominent aanwezig zijn.
Zullen misschien sommige leden minder van gedient zijn. bijvoorbeeld. http://proxy.dutchpowercows.org/ogr/e1/index.html geeft een leuk spam adres.
edit: fixed.
Beetje quick&dirty maar daar kijken we later nog wel eens naar.
fixed
[ Voor 22% gewijzigd door SandStar op 03-03-2009 13:56 ]
Ik denk niet dat de DPC proxy vaak op spaarstand gezet zal gaan worden, mede doordat de doorvoer zo hoog is.nickb90 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:50:
super !hoe meer mensen hoe beter ^^ ook voor een DPC megapulse o.i.d. maar natuurlijk helemaal beter voor de real time stats
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
De full logs worden dan ook gewoon bewaard. Alleen ppstats maakt stats over stripped logs wat de snelheid wel bevorderd
Maakt behoorlijk verschil of je nu logfiles van >5mb hebt of 5kb
Dat scheelt waarschijnlijk heel veel ja.SandStar schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:54:
uiteindelijk zullen er ook wat meer stats komen over average stubsize ed.
De full logs worden dan ook gewoon bewaard. Alleen ppstats maakt stats over stripped logs wat de snelheid wel bevorderd
Maakt behoorlijk verschil of je nu logfiles van >5mb hebt of 5kb
Kan niet wachten op extra stats
Momenteel nietWitlof schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:16:
Kunnen we toevallig ook eigen 'icons' krijgen? Zoals bv bij What Pulse ook gebeurd: http://dpcpulse.nl/subteam/31
Verwijderd
wij flushen nu ook naar de dpc proxy
2009-03-04 12:06:59,Uplink: [1] connection to DNETPROXY changed state
2009-03-04 12:06:59, from 0 (ESTNONE) to 1 (ESTCONNWAIT)
2009-03-04 12:07:00,Uplink: [1] Socket error; (WSAECONNREFUSED): The connection was refused
2009-03-04 12:07:00,Uplink: [1] Closed connection to DNETPROXY
Is dit ook de reden dat ik op jouw proxy al meer dan 5T heb en op de DPC proxy maar 500G?
[ Voor 7% gewijzigd door Fumble op 04-03-2009 14:31 ]
Aardige kans ja, er staan momenteel 107 stubs te wachten om door te mogen.Fumble schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:30:
[...]
Is dit ook de reden dat ik op jouw proxy al meer dan 5T heb en op de DPC proxy maar 500G?
[ Voor 11% gewijzigd door Robinski op 04-03-2009 14:47 ]
Verwijderd
1
2
| 2009-03-04 14:57:41,rc5-72 r=0/200000, d=205615/0, 28221.5 Mkeys/sec, tot=641793/610954 2009-03-04 14:57:41,ogrng r=2825/3000, d=175/0, 1017.0 Mnodes/sec, tot=1029/1057 stubs |
[2009-03-04 07:17:53] Status: Creating uplink (outgoing server) connection.
libc.so.6: aborted attempt to load ld-uClibc.so.0!
werkt weer
Net even bij dnet gekeken en het blijkt een bug te zijn die wel meer mensen hebben.
Hopelijk fixen ze em snel. Ik ga iig asap een scriptje in elkaar flansen wat de proxy opnieuw start zodra dit gebeurd.
[ Voor 32% gewijzigd door SandStar op 04-03-2009 16:20 ]
Yep werkt weer.SandStar schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:01:
[2009-03-04 07:17:53] Status: Uplink needed... (thresholds exceeded)
werkt weer
Net even bij dnet gekeken en het blijkt een bug te zijn die wel meer mensen hebben.
Hopelijk fixen ze em snel. Ik ga iig asap een scriptje in elkaar flansen wat de proxy opnieuw start zodra dit gebeurd.
Jammer dat er een bug in de proxy zit
Verwijderd
Gelukkig.... hebben we tenminste weer wat blokjes op voorraadSandStar schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:01:
[2009-03-04 07:17:53] Status: Uplink needed... (thresholds exceeded)
werkt weer
Less = more
Kan mijn mail ook in me Nick veranders worden
Je mag verwachten dat de problemen in deze proxy versie nog even aanhouden.
Mocht je dan niet snel genoeg wat binnen krijgen dan val je in ieder geval niet stil.
Mijn voorstel zou een voorraad van 2 dagen zijn (minimaal).
Uiteindelijk komen onze punten toch wel onder DPC terecht.
[ Voor 18% gewijzigd door --WaaZaa-- op 04-03-2009 19:38 ]
prutsert
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
anders ben je geen echte DPC-er--WaaZaa-- schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:37:
Voordat ik op de NGS proxy van alles ga veranderen, wat is nu precies het voordeel van via DPC flushen in plaats van rechtstreeks naar D.net?
Uiteindelijk komen onze punten toch wel onder DPC terecht.
Maar serieus, er is geen tactisch voordeel. Het is de bedoeling dat je zo een leuk overzicht heb wat er op een dag gebeurd binnen DPC en uiteindelijk moeten er ook andere statistieken zoals average stubsize op komen. Wellicht dat de proxy gaat sparen als daar animo van iedereen voor is (verjaardag dpc?) maar in principe flushed de proxy alles direct door.
Dat sparen lijkt mij dus al niks (spreek voor mezelf, niet voor NGS). Als we om een of andere reden niet mee willen doen aan een door DPC georganiseerde spaaractie, moet er weer vanalles* veranderd worden.SandStar schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:40:
[...]
anders ben je geen echte DPC-er
Maar serieus, er is geen tactisch voordeel. Het is de bedoeling dat je zo een leuk overzicht heb wat er op een dag gebeurd binnen DPC en uiteindelijk moeten er ook andere statistieken zoals average stubsize op komen. Wellicht dat de proxy gaat sparen als daar animo van iedereen voor is (verjaardag dpc?) maar in principe flushed de proxy alles direct door.
Maar soit, zal het is in de groep gooien voor de stampertjes.
Verder wel complimenten, ziet er netjes uit.
*=overdreven
prutsert
whatever..
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Verwijderd
Gaan we dan ook RC5 sparen???SandStar schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:40:
[...]
anders ben je geen echte DPC-er
/me ziet de buffers al voor zich

Ik zie al iemand blij zijn dat hij ze dan niet meer op hoeft te slaanVerwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:54:
[...]
Gaan we dan ook RC5 sparen???
/me ziet de buffers al voor zich
Zelf ben ik dan toch meer voor "zelf" sparen of hier een aparte "spaar" proxy voor op te zetten.
AgreeRobinski schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:34:
Ik denk dat sparen op de DPC proxy alleen gedaan kan worden als iedereen die er gebruik van maakt hiermee instemt.
Zelf ben ik dan toch meer voor "zelf" sparen of hier een aparte "spaar" proxy voor op te zetten.

Misschien een idee om vanaf 1 mei een maand in de spaarstand te gaan? de dag naar de stampede, en dan heb je wel een uber flush 1 juni? Of is een maand te lang?
[ Voor 58% gewijzigd door nickb90 op 05-03-2009 16:39 ]
Maar een maand is wel beter voor dnet, anders schrikken ze zich dood.
Zelf zal ik niet meedoen met sparen.
Ook moet ik nog even kijken hoe ik de proxy bereikbaar houdt als ik ga verhuizen in april of mei.
Waarschijnlijk zet ik dan tijdelijk het domein door naar de DPC proxy, zodat niemand hinder ondervindt.
[ Voor 49% gewijzigd door Robinski op 05-03-2009 17:08 ]
Dat zou wel fijn zijnRobinski schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:07:
Een maand is niet te lang, het kan zelfs wel iets langer.
Maar een maand is wel beter voor dnet, anders schrikken ze zich dood.
Zelf zal ik niet meedoen met sparen.
Ook moet ik nog even kijken hoe ik de proxy bereikbaar houdt als ik ga verhuizen in april of mei.
Waarschijnlijk zet ik dan tijdelijk het domein door naar de DPC proxy, zodat niemand hinder ondervindt.
net als vroegah toen konden we bij dsmarty en energy enzo terecht
ik ga eerst naar robinski en dan door naar DPC top
Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!
Hoe ik het precies allemaal ga doen weet ik nog niet.nickb90 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:35:
[...]
Dat zou wel fijn zijnanders heb ik strax een probleem...
Misschien is het zelfs wel zo dat de ADSL lijn in mijn woning eerder gereed is, dan dat ik de "server" ga verhuizen.
Daarnaast heeft elk team natuurlijk zijn verantwoordelijkheid om voldoende in huis te hebbenSandStar schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:13:
Der draait nu een script wat elke 15min kijkt of proxy draait en zoniet de proxy opnieuw zal starten.
Yggie

Anyone who uses the phrase "easy as taking candy from a baby" has never tried taking candy from a baby --- Robin Hood
Verwijderd
Indien nodig zal ik de zelfde truc gaan uithalen.
ruk software van dnet!
En ruk edit skills van mij
Was mijn fout dat script de proxy niet opnieuw starte: typo in pad naar proxyper.
Hoe ik het nu trouwens opvang:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| # check daemon ps -ef | grep -v grep | grep proxyper # if not found - equals to 1, start it if [ $? -eq 1 ] then /home/*****/proxyper/proxyper -hide else echo "eq 0 - daemon found - do nothing" fi |
[ Voor 79% gewijzigd door SandStar op 13-03-2009 15:20 ]
Verwijderd
En dan toch nog een telfout maken
1
2
3
4
| [2009-03-12 16:21:18] *.*.*.93: completed rc5-72 CC:04570EA4:00000000 iter 1 [2009-03-12 16:21:18] Status: Uplink needed... (thresholds exceeded) [2009-03-12 16:21:18] Status: Creating uplink (outgoing server) connection. libc.so.6: aborted attempt to load ld-uClibc.so.0! |
Binnen paar minuten moet ie weer draaien
Edit:
And we're done
Hopelijk was dat het laatste wat we van die bug hebben gemerkt...
[ Voor 21% gewijzigd door SandStar op 15-03-2009 22:05 ]
Hopelijk is het probleem dan verleden tijd.SandStar schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:11:
Proxy gaat rond 22:00 even offline. Dnet heeft nieuwe build van proxy online gezet die het crash probleem zou moeten oplossen.
Binnen paar minuten moet ie weer draaien
je kan het ze vragenpcmadman schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:32:
Ik zat net de proxy stats te bekijken en toen te vergelijken met de DPCH en er zijn toch nog veel grote teams die niet via de proxy flushen. Jammer is dat. Hoe kunnen we deze teams ertoe bewegen dit te veranderen?
De proxy zelf draait wel en alle stats zullen op een later tijdstip gewoon geupdate worden. Er zal niks verloren gaan.
Ik heb een aangepaste striplog van Yggie ontvangen die er hopelijk voor zorgt dat het geheugen verbruik een stuk lager zal liggen.
oh en mocht er iemand geheugen over hebben (DDR2) dan houden we ons aanbevolen
Voor een heel zacht prijsje zijn ze voor jou
Hopelijk lukt het om dit op te lossen in de nabije toekomst.SandStar schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:32:
De statsruns staan momenteel even uit. De laatste flush van NC zorgde voor een iets te hoog geheugen verbruik van striplog. Om niet de hele server onderuit te laten gaan heb ik de statsruns van OGR en RC5 daarom uitgezet.
De proxy zelf draait wel en alle stats zullen op een later tijdstip gewoon geupdate worden. Er zal niks verloren gaan.
Ik heb een aangepaste striplog van Yggie ontvangen die er hopelijk voor zorgt dat het geheugen verbruik een stuk lager zal liggen.
oh en mocht er iemand geheugen over hebben (DDR2) dan houden we ons aanbevolen
Heb helaas geen geheugen liggen.
Verwijderd
Daar moet ik dan even bij melden dat NightBird deze voor NC heeft aangepast.SandStar schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:32:
Misschien kunnen we dit topic weer eens kicken: \[RC5/OGR] alternatief voor ppstats
Een nieuwe stats engine is zeker de moeite waard denk ik.Witlof schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:24:
En is die versie van striplog ook ergens openbaar te downloaden? Minder verbruik is altijd beter natuurlijk. Ik vraag me af of er ook niet een ander statssysteem is wat beter werkt. Misschien het phpstats wat TeamBVD ook gebruikt (Link) of deze Link. Volgens mij laden die bij een update alleen de verschillen in de database. Dat is natuurlijk een stuk beter dan alle logfiles keer op keer doorspitten.
Misschien kunnen we dit topic weer eens kicken: \[RC5/OGR] alternatief voor ppstats
Overigens is er ooit een start gemaakt aan ppstats 8, waarin een database werd gebruikt als backend, en dus alleen de laatste veranderingen werden ingelezen.
Helaas is dit ook stuk gelopen.
Een nieuwe engine op php gebaseerd is misschien sowieso gunstiger dan een engine op perl, naar mijn idee gebruikt perl gewoon meer geheugen voor het zelfde.
Verwijderd
Vast welWitlof schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:24:
En is die versie van striplog ook ergens openbaar te downloaden?
http://rc5.noizycows.nl/striplog.txt
Overigens heb ik daar nog een extra 'grapje' ingebouwd. Door deze striplog worden automatisch de voor jouw team verkeerde e-mail adressen eruit gefilterd en apart weggeschreven.
Zodra ik genoeg tijd heb zal deze online komen.
Oh, en bedoel je met online komen, dat jij die gebruikt voor je stats of ter download aangeboden wordt?
* Robinski hoopt beideWitlof schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:31:
En op welke versie is die dan gebaseerd? Of is deze helemaal nieuw ontwikkeld?
Oh, en bedoel je met online komen, dat jij die gebruikt voor je stats of ter download aangeboden wordt?
En het liefst zo, dat er ook nog wat aan te tweaken en customizen valt voor eigen gebruik.
Met online komen bedoel ik dat de stats werken en te bezichtigen zijn. Ik zal de engine zelf niet ter download aanbieden aangezien ik deze niet zelf gemaakt heb.Witlof schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:31:
En op welke versie is die dan gebaseerd? Of is deze helemaal nieuw ontwikkeld?
Het gaat trouwens om "pgppstats" welke ik van Chaos heb gekregen. Dit waren vroegâh de "keyserver" op het keyserver.org domein. eNeRGy, Chaos, Dutchman en wellicht anderen draaiden dit. Maar voor historische correctheid zou je het in #dpc moeten vragen
Maar misschien eens kijken of we die dan kunnen gaan gebruiken. Wat dat betreft is ppstats qua load de minst ideale. Zeker als je die pc/server ook wil laten crunchen
[ Voor 19% gewijzigd door Witlof op 25-05-2009 20:35 ]
(stroomstoring @ colo)
Edit:
En we draaien alweer
[ Voor 9% gewijzigd door SandStar op 25-05-2009 22:53 ]
Of is het toeval?
Geen idee. Ik kreeg zojuist wel net ingefluisterd dat we gaan verhuizen naar een ruimte waar we wat minder 'storingsgevoelig' zijn.
Met hulp van NightBird is de hoeveelheid beschikbaar geheugen verdubbeld en kunnen er weer stats gedraaid worden
Werkende stats... woeiSandStar schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:18:
[...]
Geen idee. Ik kreeg zojuist wel net ingefluisterd dat we gaan verhuizen naar een ruimte waar we wat minder 'storingsgevoelig' zijn.
Met hulp van NightBird is de hoeveelheid beschikbaar geheugen verdubbeld en kunnen er weer stats gedraaid worden

Ik vroeg me eigenlijk af of er ook een optie in komt, die het mogelijk maakt om bv het aantal gemiddelde stubs per dag, week of maand terug te kunnen zien. Hierop kunnen dan de buffersizes aangepast worden. Met die wisselingen van stubsizes heb je bij grote stubs een kleinere buffer nodig om je een week van werk te kunnen blijven voorzien. Als er dan weer kleinere stubs komen, dan kun je nog wel eens snel zonder werk komen te zitten. Het is pas een probleem als je buffer niet binnen 90 dagen op is, maar misschien is het in het nieuwe statssysteem wel heel makkelijk op te nemen als nieuwe feature
Vordering erin is erg wisselvallig. Als ik tijd heb pak ik wat dingen op en anders schuift het op.Witlof schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:52:
Ik weet niet of het mogelijk is om ergens een .plan, timeline, voortgang te volgen van de in ontwikkeling zijnde stats. Ben namelijk wel erg benieuwd
Ik vroeg me eigenlijk af of er ook een optie in komt, die het mogelijk maakt om bv het aantal gemiddelde stubs per dag, week of maand terug te kunnen zien. Hierop kunnen dan de buffersizes aangepast worden. Met die wisselingen van stubsizes heb je bij grote stubs een kleinere buffer nodig om je een week van werk te kunnen blijven voorzien. Als er dan weer kleinere stubs komen, dan kun je nog wel eens snel zonder werk komen te zitten. Het is pas een probleem als je buffer niet binnen 90 dagen op is, maar misschien is het in het nieuwe statssysteem wel heel makkelijk op te nemen als nieuwe feature
Vorige week heb ik wat tijd gevonden om RC5 stats bij te werken zodat ze gelijk stonden aan OGR.
Ik zit een beetje te twijfelen of ik eerst die stub stats fix of met nieuwe statsengine verder ga.
Wat betreft die .plan updates was ik eerst van plan dat in mn WDO .plan te zetten maar aangezien iedereen toch eerst hier kijkt heb ik nu zoiets van als er iets nieuws te melden gooi ik dat hier wel neer. Daarnaast ben ik denk ik wel redelijk te bereiken via forum, irc, icq en mail...
[ Voor 10% gewijzigd door SandStar op 12-06-2009 14:42 ]
Tja, dan blijft WDO natuurlijk uitgestorven. Er komt geen content omdat er toch niemand komt, en er komt niemand omdat er geen content isSandStar schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:37:
Wat betreft die .plan updates was ik eerst van plan dat in mn WDO .plan te zetten maar aangezien iedereen toch eerst hier kijkt heb ik nu zoiets van als er iets nieuws te melden gooi ik dat hier wel neer. Daarnaast ben ik denk ik wel redelijk te bereiken via forum, irc, icq en mail...
Ik zeg niet dat alles maar naar WDO moet, maar dit soort zaken zouden juist WDO wat meerwaarde kunnen geven (en dan hier een link plaatsen?). Content = bezoekers, en dan bezoekers = content, etc.....
Whatever
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
smoking2000 in "DPC server down"
De d.net proxy is nu tijdelijk berijkbaar via: audhumla.linuxminded.nl op de vertrouwde poort 2064
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10