je kan het ze vragenpcmadman schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:32:
Ik zat net de proxy stats te bekijken en toen te vergelijken met de DPCH en er zijn toch nog veel grote teams die niet via de proxy flushen. Jammer is dat. Hoe kunnen we deze teams ertoe bewegen dit te veranderen?
De statsruns staan momenteel even uit. De laatste flush van NC zorgde voor een iets te hoog geheugen verbruik van striplog. Om niet de hele server onderuit te laten gaan heb ik de statsruns van OGR en RC5 daarom uitgezet.
De proxy zelf draait wel en alle stats zullen op een later tijdstip gewoon geupdate worden. Er zal niks verloren gaan.
Ik heb een aangepaste striplog van Yggie ontvangen die er hopelijk voor zorgt dat het geheugen verbruik een stuk lager zal liggen.
oh en mocht er iemand geheugen over hebben (DDR2) dan houden we ons aanbevolen
De proxy zelf draait wel en alle stats zullen op een later tijdstip gewoon geupdate worden. Er zal niks verloren gaan.
Ik heb een aangepaste striplog van Yggie ontvangen die er hopelijk voor zorgt dat het geheugen verbruik een stuk lager zal liggen.
4x 1GB HYMP512U72CP8-Y5 ACH 1GB 240p PC2-5300 CL5 18c 64x8 ECC DDR2-667 DIMM T006 NIB Korea RoHS, Hynix
Voor een heel zacht prijsje zijn ze voor jou
Voor een heel zacht prijsje zijn ze voor jou
Hopelijk lukt het om dit op te lossen in de nabije toekomst.SandStar schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:32:
De statsruns staan momenteel even uit. De laatste flush van NC zorgde voor een iets te hoog geheugen verbruik van striplog. Om niet de hele server onderuit te laten gaan heb ik de statsruns van OGR en RC5 daarom uitgezet.
Heb helaas geen geheugen liggen.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
Daar moet ik dan even bij melden dat NightBird deze voor NC heeft aangepast.SandStar schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:32:
En is die versie van striplog ook ergens openbaar te downloaden? Minder verbruik is altijd beter natuurlijk. Ik vraag me af of er ook niet een ander statssysteem is wat beter werkt. Misschien het phpstats wat TeamBVD ook gebruikt (Link) of deze Link. Volgens mij laden die bij een update alleen de verschillen in de database. Dat is natuurlijk een stuk beter dan alle logfiles keer op keer doorspitten.
Misschien kunnen we dit topic weer eens kicken: \[RC5/OGR] alternatief voor ppstats
Misschien kunnen we dit topic weer eens kicken: \[RC5/OGR] alternatief voor ppstats
Een nieuwe stats engine is zeker de moeite waard denk ik.Witlof schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:24:
En is die versie van striplog ook ergens openbaar te downloaden? Minder verbruik is altijd beter natuurlijk. Ik vraag me af of er ook niet een ander statssysteem is wat beter werkt. Misschien het phpstats wat TeamBVD ook gebruikt (Link) of deze Link. Volgens mij laden die bij een update alleen de verschillen in de database. Dat is natuurlijk een stuk beter dan alle logfiles keer op keer doorspitten.
Overigens is er ooit een start gemaakt aan ppstats 8, waarin een database werd gebruikt als backend, en dus alleen de laatste veranderingen werden ingelezen.
Helaas is dit ook stuk gelopen.
Een nieuwe engine op php gebaseerd is misschien sowieso gunstiger dan een engine op perl, naar mijn idee gebruikt perl gewoon meer geheugen voor het zelfde.
Verwijderd
Vast welWitlof schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:24:
En is die versie van striplog ook ergens openbaar te downloaden?
http://rc5.noizycows.nl/striplog.txt
Overigens heb ik daar nog een extra 'grapje' ingebouwd. Door deze striplog worden automatisch de voor jouw team verkeerde e-mail adressen eruit gefilterd en apart weggeschreven.
Er liggen al plannen voor een andere statsengine. (Met dank aan Chaos)
Zodra ik genoeg tijd heb zal deze online komen.
Zodra ik genoeg tijd heb zal deze online komen.
En op welke versie is die dan gebaseerd? Of is deze helemaal nieuw ontwikkeld?
Oh, en bedoel je met online komen, dat jij die gebruikt voor je stats of ter download aangeboden wordt?
Oh, en bedoel je met online komen, dat jij die gebruikt voor je stats of ter download aangeboden wordt?
* Robinski hoopt beideWitlof schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:31:
En het liefst zo, dat er ook nog wat aan te tweaken en customizen valt voor eigen gebruik.
Met online komen bedoel ik dat de stats werken en te bezichtigen zijn. Ik zal de engine zelf niet ter download aanbieden aangezien ik deze niet zelf gemaakt heb.Witlof schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:31:
Het gaat trouwens om "pgppstats" welke ik van Chaos heb gekregen. Dit waren vroegâh de "keyserver" op het keyserver.org domein. eNeRGy, Chaos, Dutchman en wellicht anderen draaiden dit. Maar voor historische correctheid zou je het in #dpc moeten vragen
Volgens mij hoorde Erikb en Wildhagen daar ook bij
Onno weet ik niet zeker. Maar het waren er wel meer. Ik heb zelf ook nog zo'n subdomein gehad 
Maar misschien eens kijken of we die dan kunnen gaan gebruiken. Wat dat betreft is ppstats qua load de minst ideale. Zeker als je die pc/server ook wil laten crunchen
Maar misschien eens kijken of we die dan kunnen gaan gebruiken. Wat dat betreft is ppstats qua load de minst ideale. Zeker als je die pc/server ook wil laten crunchen
[ Voor 19% gewijzigd door Witlof op 25-05-2009 20:35 ]
Audhumla is even een paraplu kopen voor de komende regenbui. Hopelijk staat er geen al te lange rij en kunnen we straks weer online.
(stroomstoring @ colo)
Edit:
En we draaien alweer
(stroomstoring @ colo)
Edit:
En we draaien alweer
[ Voor 9% gewijzigd door SandStar op 25-05-2009 22:53 ]
Stroomstoring door het weer?
Of is het toeval?
Of is het toeval?
Geen idee. Ik kreeg zojuist wel net ingefluisterd dat we gaan verhuizen naar een ruimte waar we wat minder 'storingsgevoelig' zijn.
Met hulp van NightBird is de hoeveelheid beschikbaar geheugen verdubbeld en kunnen er weer stats gedraaid worden
Werkende stats... woeiSandStar schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:18:
[...]
Geen idee. Ik kreeg zojuist wel net ingefluisterd dat we gaan verhuizen naar een ruimte waar we wat minder 'storingsgevoelig' zijn.
Met hulp van NightBird is de hoeveelheid beschikbaar geheugen verdubbeld en kunnen er weer stats gedraaid worden
Ik weet niet of het mogelijk is om ergens een .plan, timeline, voortgang te volgen van de in ontwikkeling zijnde stats. Ben namelijk wel erg benieuwd 
Ik vroeg me eigenlijk af of er ook een optie in komt, die het mogelijk maakt om bv het aantal gemiddelde stubs per dag, week of maand terug te kunnen zien. Hierop kunnen dan de buffersizes aangepast worden. Met die wisselingen van stubsizes heb je bij grote stubs een kleinere buffer nodig om je een week van werk te kunnen blijven voorzien. Als er dan weer kleinere stubs komen, dan kun je nog wel eens snel zonder werk komen te zitten. Het is pas een probleem als je buffer niet binnen 90 dagen op is, maar misschien is het in het nieuwe statssysteem wel heel makkelijk op te nemen als nieuwe feature

Ik vroeg me eigenlijk af of er ook een optie in komt, die het mogelijk maakt om bv het aantal gemiddelde stubs per dag, week of maand terug te kunnen zien. Hierop kunnen dan de buffersizes aangepast worden. Met die wisselingen van stubsizes heb je bij grote stubs een kleinere buffer nodig om je een week van werk te kunnen blijven voorzien. Als er dan weer kleinere stubs komen, dan kun je nog wel eens snel zonder werk komen te zitten. Het is pas een probleem als je buffer niet binnen 90 dagen op is, maar misschien is het in het nieuwe statssysteem wel heel makkelijk op te nemen als nieuwe feature
Vordering erin is erg wisselvallig. Als ik tijd heb pak ik wat dingen op en anders schuift het op.Witlof schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:52:
Ik weet niet of het mogelijk is om ergens een .plan, timeline, voortgang te volgen van de in ontwikkeling zijnde stats. Ben namelijk wel erg benieuwd
Vorige week heb ik wat tijd gevonden om RC5 stats bij te werken zodat ze gelijk stonden aan OGR.
Ik zit een beetje te twijfelen of ik eerst die stub stats fix of met nieuwe statsengine verder ga.
Wat betreft die .plan updates was ik eerst van plan dat in mn WDO .plan te zetten maar aangezien iedereen toch eerst hier kijkt heb ik nu zoiets van als er iets nieuws te melden gooi ik dat hier wel neer. Daarnaast ben ik denk ik wel redelijk te bereiken via forum, irc, icq en mail...
[ Voor 10% gewijzigd door SandStar op 12-06-2009 14:42 ]
Tja, dan blijft WDO natuurlijk uitgestorven. Er komt geen content omdat er toch niemand komt, en er komt niemand omdat er geen content isSandStar schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:37:
Wat betreft die .plan updates was ik eerst van plan dat in mn WDO .plan te zetten maar aangezien iedereen toch eerst hier kijkt heb ik nu zoiets van als er iets nieuws te melden gooi ik dat hier wel neer. Daarnaast ben ik denk ik wel redelijk te bereiken via forum, irc, icq en mail...
Ik zeg niet dat alles maar naar WDO moet, maar dit soort zaken zouden juist WDO wat meerwaarde kunnen geven (en dan hier een link plaatsen?). Content = bezoekers, en dan bezoekers = content, etc.....
Whatever
Aangezien in het in WIKI kapot? al een paar keer naar voren is gekomen, nog maar een poging hier. Ik weet dat SandStar het druk heeft gehad, maar een status update is misschien wel op z'n plaats
Het lijkt er op dat de server plat ligt of onbereikbaar is: site en wiki zijn op dit moment ook onbereikbaar
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
De server is gereboot en lijkt weer te draaien
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Even ter info:
smoking2000 in "DPC server down"
smoking2000 in "DPC server down"
De d.net proxy is nu tijdelijk berijkbaar via: audhumla.linuxminded.nl op de vertrouwde poort 2064
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10