Toon posts:

GEZOCHT: Single drive NAS! LAAG energieverbruik!

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

Verwijderd

Topicstarter
GEZOCHT: Single drive NAS!

Ik heb al vele website's afgezocht, maar nergens vind ik een NAS naar mijn zin. :(
Een zeer belangrijk punt voor mij is het energieverbruik, en net die specificatie is op weinige website's vermeld.
De enige duidelijke energie specificaties die ik ook kan vinden (bv hardware.nl) zijn al snel 13 Watt in Idle toestand, wat VEEL te veel is vind ik. |:(

Naar wat ben ik net op zoek? O-)
  • NAS-drive
  • Capaciteit: 320GB - 500GB - 750GB - 1TB
  • Merk: Onbelangrijk
  • Poorten: LAN (liefst Gigabit), 1x USB
  • Energieverbruik: 6-7 Watt (idle) - 12-15 Watt (actief) = Eigenlijk zo laag mogelijk liefst!
  • Prijs: MAX €200,00]
Doeleinden

Ik heb veel te veel muziek om allemaal op mijn laptopje te zetten. Daarom wil ik mijn muziek graag centraal zetten (tevens ook als back-up), en deze via Wireless of soms LAN afspelen op mijn laptop.
Ik ben pas van zin een nieuwe desktop te kopen in de zomer van 2010, waar deze NAS ook handig zal zijn.

Extra info

De capaciteit speelt niet zo'n grote rol voor mij, aangezien ik sowieso geen 320GB muziek bezit.
Maar het is een plus puntje als er mooie betaalbare alternatieven beschikbaar zijn met grotere capaciteiten.

Ook had ik dan nog een vraagje..
Wanneer de NAS niet gebruikt wordt, dan is deze Idle, maar zijn er ook technologieën waar ze na een tijdje Idle te staan zichzelf uitschakelen? En dan via LAN weer aan kunnen vliegen? (Energiebesparing)

Vraag

Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen om een degelijk apparaatje te vinden dat aan mijn eisen voldoet, of me alleszins in de juiste richting kunnen duwen.

Alvast bedankt iedereen! _/-\o_

Groetjes,
Karrashin ;)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste hoef je niet te schreeuwen., ten tweede is het zo dat er al heel wat over NAS geschreven is in het topic dat Silver7 aanhaalt: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Als het verbruik niet op de specssites staat vermeldt, ga dan op zoek naar reviews waarin dit besproken wordt. Omdat we verwachten dat een tweaker op basis van deze zaken zijn eigen hardware kan vinden gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.