Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb een paar weken geleden een asus striker extreme gekocht, tweedehands. Nu heb ik daarmee een probleem. Zal als eerst even mijn hardware op een rijtje zetten:

E8400
Asus Striker extreme
Cooler master m620
2x 8800gt

Eenmaal het bord binnen heb ik gelijk alles aangesloten en kreeg ik de melding; 'cpu init'. Na even zoeken op internet vond ik meerdere sites waarbij mensen dit probleem ook ondervonden:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-213274_10_0.html
Asus Strike 2 Formula blijft steken op CPU INIT
En nog vele meer

De een zegt het is een aardings probleem, de andere lost het op door een andere voeding en weer een ander zegt flashen. Nu heeft seaser (tweaker lid) mij verteld dat hij de striker extreme met een E8400 wel aan de praat kreeg, evenals de man van wie ik het bord gekocht heb. Nu heb ik met de laatste geen contact (krijg geen antw meer) en met de eerste wel. Seasar zei mij dat hij het bord geflasht heeft en zo de E8400 werkend op het bord kreeg. Nu heeft een vriend van mij het bord geflasht naar de biosversie 1801 (dit is de laatste biosversie) met een P4. De p4 werkt prima op het bord dus hij is in ieder geval niet kapot. Vervolgens plaatste ik de E8400 erin en weer 'cpu init'. Dus wellicht de E8400 kapot?? Maar nee deze werkt perfect in een auss p5k pro en andere borden, dus de processor en het mobo werken perfect, maar niet samen. De biosversie is up to date en alles zou moeten functioneren. Kan iemand mij hiermee helpen? Heb seasar al gevraagd welke biosversie hij gebruikt dus daar wacht ik nog op, maar wellicht dat anderen mij in de tussentijd kunnen helpen.

Zijn er soms meerdere E8400 versies? Vond dit op de asus site:

Core 2 Duo E8400 (3.00GHz,1333FSB,L2:6MB,65W,rev.E0) ALL 1602

Core 2 Duo E8400 (3.00GHz,1333FSB,L2:6MB,rev.C0) ALL 1502

Maar aangezien de 1801 versie is geinstalleerd zouden beiden moeten werken of zijn er nog meer die niet ondersteund worden? Kan dit nergens vinden.

Nu vond ik ook nog op hardware.info mensen met usersystemen waarbij ze ook een E8400 met een striker extreme combineren. Nu ben ik gebanned op die site dus kan hen niets vragen.

Hulp is gevraagd XD

Vriendelijk bedankt

M de Graaf

Verwijderd

Aangezien het bord op zich blijkbaar niet stuk is, en de CPU het ook doet, zou ik toch proberen de bios te flashen. Als je de nieuwste versie al hebt kan je misschien om te testen eens een iets oudere versie in flashen, het is namelijk niet ondenkbaar (wel onwaarschijnlijk, maar goed) dat er een bug zit in de nieuwe bios.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste versie 'geflasht' op het bord (1801). Zat zelf ook al te denken om een oudere erop te flashen, maar wacht even af op seasr welke versie hij heeft.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:23:
Zijn er soms meerdere E8400 versies? Vond dit op de asus site:

Core 2 Duo E8400 (3.00GHz,1333FSB,L2:6MB,65W,rev.E0) ALL 1602
Core 2 Duo E8400 (3.00GHz,1333FSB,L2:6MB,rev.C0) ALL 1502
Processoren zijn er inderdaad met verschillende steppingen, zo is de C0 stepping van de 8400 al ondersteund vanaf de 1502 BIOS en is de E0 stepping pas vanaf de 1602 BIOS ondersteund. Je zou eventueel contact met Asus op kunnen nemen voor een custom bios om jou 8400 stepping wel te laten werken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky