Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0xXx0R
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-06 07:12
Mijn striker 2 blijft sinds gisteren hangen bij CPU init...

Heb de manual er maar eens bij gepakt en gelezen dat je eerst de stroom eraf moest halen daarna op de clr cmos knop moest drukken en strom er weer op... netjes opgevofgd maar helaas nog geen boot...

toen dacht ik bij mijn Gigabyte 965p DS-3 werkte het ook om gewoon de stroom eraf te halen en de batterij eruit ( afgelopen nacht zonder spanning en zonder batterij gestaan ) helaas werkt ook niet

de lampjes op het moederbord branden gewoon. De lampjes op et mobo ook lcd poster tot CPU INIT

Gebruikte Hardware,

Asus Striker 2 Formula
e6600
4gb Geil DDR2 ( GX22GB6400UDC )
2x EN8800GTS 512
2x Seagate 500gb ES Raid 0
1x Hitachi Deskstar 250
X-fi Fatal1ty
Voeding Antec Truepower Quattro 1000 watt

Na 1 middag te hebben kunnen genieten is het nu dus al over tenminste zo lijkt het...

Mijn vraag luid is dit bord dood of nog te redden zonder RMA?
of kan het in dit geval ook aan de CPU liggen ?

mvg,

Gerwin Leetink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0xXx0R
ja maar mischien dat iemand het zelfde probleem heeft met een striker 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 03:37

Xelation

Bendable Poseable

Heb dezelfde problemen gehad met de Striker Extreme. 2 opties's eigenlijk, A - heb je CPU overclocked/heb je de laatste BIOS? B - geheugen: kloppen de timings die hij weergeeft met die van GEIL en controleer dit ook even met het voltage van het geheugen.

Denk dat het geheugen wellicht overgevolteerd is (woord bestaat vast niet, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Heb nu namelijk de Asus P5E, met de laatste 3 BIOS versies kloppen de voltages niet van het geheugen. Waardoor je ze dus overvolteerd.

1.90v bios = 2.05v windows
1.92v bios = 2.10v windows
1.96v bios = 2.20v windows
2.00v bios = 2.30v windows
2.02v bios = 2.35v windows
2.10v bios = 2.55v windows

En aangezien de Striker II Formula een gepimpte P5E is zou dit het probleem kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Xelation op 02-02-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0xXx0R
Xelation schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:04:
Heb dezelfde problemen gehad met de Striker Extreme. 2 opties's eigenlijk, A - heb je CPU overclocked/heb je de laatste BIOS? B - geheugen: kloppen de timings die hij weergeeft met die van GEIL en controleer dit ook even met het voltage van het geheugen.

Denk dat het geheugen wellicht overgevolteerd is (woord bestaat vast niet, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Heb nu namelijk de Asus P5E, met de laatste 3 BIOS versies kloppen de voltages niet van het geheugen. Waardoor je ze dus overvolteerd.

1.90v bios = 2.05v windows
1.92v bios = 2.10v windows
1.96v bios = 2.20v windows
2.00v bios = 2.30v windows
2.02v bios = 2.35v windows
2.10v bios = 2.55v windows

En aangezien de Striker II Formula een gepimpte P5E is zou dit het probleem kunnen zijn.
bios is up to date...

in het boekje word ook vermeld wanneer er iets mis gaat je gewoon die die clr cmos in moet rammen maar ook dat werkt gewoon weg niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:40
Xelation schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:04:
Ik ben bang dat je in de war bent met de maximus formula, welke net als de P5E op de X38 is gebaseerd. De striker 2 formula is nforce 780, dus dat zou een vergelijking worden tussen een pak melk en een zak friet.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 03:37

Xelation

Bendable Poseable

Oef.... :S sowwy, erg stom van me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Roxxor: die cpu init is gewoon een aardings-probleem.

haal je mainboard maar eens uit de kast en leg em op een stuk karton erlangs (dus geen aanraking met metaal)

ik heb er ook nog steeds af en toe last van .. schroeven half los draaien en een beetje wiebelen (ja het klinkt raar,maar waar) helpt ook bijna altijd.

Ik heb dit met de asus striker extreme en de striker 2 formula heeft hetzelfde

Ik hoop dat je er zo uit komt

ronald

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0xXx0R
mr.babek schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:57:
Roxxor: die cpu init is gewoon een aardings-probleem.

haal je mainboard maar eens uit de kast en leg em op een stuk karton erlangs (dus geen aanraking met metaal)

ik heb er ook nog steeds af en toe last van .. schroeven half los draaien en een beetje wiebelen (ja het klinkt raar,maar waar) helpt ook bijna altijd.

Ik heb dit met de asus striker extreme en de striker 2 formula heeft hetzelfde

Ik hoop dat je er zo uit komt

ronald
mobo ligt nu op een stuk karton maar welke schroeven bedoel je ?
@ snap et geprobeerd maar heeft niet geholpen

ik ruik een RMA

mvg,

Gerwin Leetink

update cpu opnieuw geprobeerd in de ds3 het ram is ook prima in orde.
maar waar ik niet bij kan is dat de ATX clr Cmos manier niet werkt dat is tenslotte de standaard die ik bij elk moederbord heb gebruikt die ik Overgeclocked had, maar daar ben ik met dit moederbord nog niet echt aan toe gekomen heb wel met een 500 watt voeding 2.7 gehaald maar met de 1000 watt voeding nog niet eens geprobeerd te OC'en

[ Voor 25% gewijzigd door R0xXx0R op 02-02-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-I-X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 23:29
Naja in elk geval ben ik dus niet de enige :(

Een aarding probleem lijkt me zeer twijfelachtig. O.k je kan soms vage klachten krijgen met aard lussen enzo maar een moederboard die niet opstart... Geloof ik niet in. Misschien wat meer info over je vermoeden ???

Maargoed zelfde probleem....
Systeem gebouwt met E6850 en 4 gig geheugen enz enz.
Eerste keer aanzetten met alles erop en eraan... zie het opstart logo, ik druk del en kom in de bios.
Dus ik denk "zo let the party begin"
*BUZZZZZZZZ* Fout dus. Loopt ie vast in zijn BIOS. niks meer te doen dan hem aan en uit te zetten en nadien dus geen leven meer in te krijgen.

Opnieuw de processor geplaatst... heeft geen zin.
Alles eraf enkel met MB voeding en videokaart/... ook niet.

Er schijnen wat meer problemen te zijn met deze referentie van CPU INIT. Vooral ook van de extreme versie.
Ook worden er suggesties te geven dat, omdat ie uit de doos kwam en dus nog een vroege BIOS heeft, het een geheugen probleem kan zijn. Zeker als je de wat geavanceerdere geheugen bankjes erin hebt met afwijkende spanning en snelheid.

Suggestie was o.a
Alles disconnecten ATX en EXATX kabels.
CMOS Reset en de batterij eruit halen.
Batterij er enkele uren eruit laten.
Nadien...
ÉÉN simpel geheugenbankje (maakt niet uit hoe groot) in het slot prikken wat het verste van de CPU zit.
alle kabels weer terug stoppen van de voeding
batterij weer terug stoppen
Nog 1 maal de CMOS clr knop indrukken
En opnieuw aanzetten.

Helaas heeft het tot nu toe bij mij weinig effect.
Hoewel hij wel poogde om op te starten nadat ik de batterij er enkele uren uit had. De videosignaal led op mij monitor bleef nu wat langer branden alszijnde dat er een signaal aanwezig was. Helaas heb ik echter geen POST of BIOS gezien. Het signaal lampje ging daarna weer knipperen.

Ga het nog 1 keer proberen met een pre histories DDR2 bankje als ik die kan vinden.
Anders word het een RMA voor mij.

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 20:03
Ik heb ook de Asus Striker II Formula en had 2 problemen bij het opstarten. De eerste was de temperatuur en de tweede was de kaartensleuven. De temperatuur heb ik geregeld met een extra grote kast (Cooler Master Cosmos) en een nieuwe processor koeler (Scythe Mugen) en het tweede door de grafische kaarten en de X-Fi kaart niet vast te schroeven. Daarna deed alles het gewoon. Ik ga hierna nog aparte koelers kopen voor de grafische kaarten. Wellicht heb je er niet veel aan, maar het moederbord is gewoon zeer kritisch voor alles..

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:25

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Ik kwam in de Chip van deze maand eenzelfde iets tegen. Daar bleek dat hetzelfde moederbord bij het opstarten soms minder dan 2 ampere uit de 12volt lijn trekt, wat minder is dan de minimale belasting van de voeding. Nu ging het hier om een 650w voeding, maar het lijkt me geen gek idee dat dit bij een antec 1000w voeding ook het geval kan zijn.

De oplossing bij hen was een voeding van 480w erin te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 10:00
Ik heb hetzelfde mobo en hetzelfde probleem gehad, bleek dat de 1e twee geheugenbankjes kapot waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20

justifire

Shut up and squat !!

Heb dit mobo ook gehad en het is duidelijk een geheugen fout.
Probeer eens met 1 reepje te booten in het geheugenslot het dichst bij de processor.
Als dit lukt misschien even het voltage van het geheugen iets verhogen, dit staat standaard meestal erg laag.
Als alles dan loopt, andere reepje(s) instaleren.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-I-X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 23:29
Tja...

Van alles al geprobeerd maar no bananas.

een standaard reepje geheugen gekocht van een 1 gig deed het hem ook niet...

Word dus een RMA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 11:03
:( heb hetzelde probleem.

Asus Striker II Formula gekocht...aangesloten..opgestart....bios in....fastloper.....geen reactie meer.
heb m nog steeds niet aan de praat.
Video kaart blijft hard looien maar geen beeld.
geen idee meer wat te doen..

alles al los gehaald opgestart......geen resultaat.
wat ik wel vreemd vond is dat als ik echt alles eruit haal..cpu, cmos baterij, geheugen, HD, vga, ALLES.
en start dan op...blijf ik nog steeds "cpu init" zelfs als de mobo alleen onder stroom staat maar uit staat blijf ik "cpu init" krijgen.
:S vaag....is iemand hier nog uit gekomen of is het echt een doa? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
spawn666 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:03:
:( heb hetzelde probleem.

Asus Striker II Formula gekocht...aangesloten..opgestart....bios in....fastloper.....geen reactie meer.
heb m nog steeds niet aan de praat.
Video kaart blijft hard looien maar geen beeld.
geen idee meer wat te doen..

alles al los gehaald opgestart......geen resultaat.
wat ik wel vreemd vond is dat als ik echt alles eruit haal..cpu, cmos baterij, geheugen, HD, vga, ALLES.
en start dan op...blijf ik nog steeds "cpu init" zelfs als de mobo alleen onder stroom staat maar uit staat blijf ik "cpu init" krijgen.
:S vaag....is iemand hier nog uit gekomen of is het echt een doa? :'(
Al geprobeerd met alleen een CD speler eraan en je mobo CD daarin. Dan zou die het bios opnieuw moeten flashen, dit zou namelijk ook het probleem kunnen zijn. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Probeer eens de reset knop op het mobo (die knop naast de CMOS reset knop?) tegelijkertijd met de CMOS reset knop in te drukken. En dan diverse keren en diverse combinaties.

Ik heb 1 Striker 2 RMA moeten sturen met een soortgelijk probleem, en bij de 2e deed ie het weer na te doen wat ik hieboven zei. Rommelen met die 2 knoppen dus.

Het leek er bij mij op dat hij bij een bepaalde FSB (tussen de 360 en 399 dacht ik, volgens mij was het 380) gewoon dood ging ineens. :? )

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 28-05-2008 12:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 11:03
Geprobeert met de CD erin....word niet uitgelezen.
Reset knop conbinatie geprobeert ...geen resultaat.
Zelfs als er niets op het moederbord zit en uit staat geeft de lcd poster nog steeds "CPU INIT"
geen verandering.
Hele nacht zonder strom gezet...geen cmos batery.....mocht ook niet baten.

vermoed dat dit een RMA gaat worden...Maar ga nu wel vragen of mijn opstelling al getest kan worden bij de verkoper.
dat heen en weer stuur grapje kost me klauwen met geld.

:( :| ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238270

Ik heb exact hetzelfde probleem. Sinds gister. Bij CPU INIT gaat het moerderbord niet verder. Dus ik dacht dat me E6600 naar de knoppen was. Heb ik uit de pc van me broertje ff zijn E6300 geleend en die gemonteerd en had nog steeds hetzelfde probleem. Had ook met 1,2,3,4 geheugenbankjes gedraaid. Harde schijven eruit gehaald. Maar helaas. Denk dat het bij mij een RMA gaat worden. Ga vandaag ff kijken maar eerst goed slapen. ( 03:50 is het nu ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03
spawn666 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:34:
Geprobeert met de CD erin....word niet uitgelezen.
Reset knop conbinatie geprobeert ...geen resultaat.
Zelfs als er niets op het moederbord zit en uit staat geeft de lcd poster nog steeds "CPU INIT"
geen verandering.
Hele nacht zonder strom gezet...geen cmos batery.....mocht ook niet baten.

vermoed dat dit een RMA gaat worden...Maar ga nu wel vragen of mijn opstelling al getest kan worden bij de verkoper.
dat heen en weer stuur grapje kost me klauwen met geld.

:( :| ;(
Oke crap. Ik heb dus ook exact hetzelfde probleem. alles staat uit en op mijn display staat nog mooi "CPU INIT". wanneer ik alles aanzwengel kan ik als ik geluk heb de bios in en dan hangt ie al na een paar keer van optie veranderen. Nog niks getest van oplossingen omdat ik hem pas tegen dat ik naar bed ging in elkaar had staan maar dit helpt niet echt voor de goede hoop :(. Persoonlijk dacht ik dat mijn CPU de boosdoener was omdat ik er 1tje heb die niet supported is (Xeon x3350) maar dat lijkt het dus niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17
Viperke schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:26:
[...]
Oke crap. Ik heb dus ook exact hetzelfde probleem. alles staat uit en op mijn display staat nog mooi "CPU INIT". wanneer ik alles aanzwengel kan ik als ik geluk heb de bios in en dan hangt ie al na een paar keer van optie veranderen. Nog niks getest van oplossingen omdat ik hem pas tegen dat ik naar bed ging in elkaar had staan maar dit helpt niet echt voor de goede hoop :(. Persoonlijk dacht ik dat mijn CPU de boosdoener was omdat ik er 1tje heb die niet supported is (Xeon x3350) maar dat lijkt het dus niet te zijn.
De X3350 is gewoon ee Q9450 met een andere naam en evt lagere vCore, wat je in jou geval het beste kan proberen is een low-end procje er in drukken, je bios flashen, 1x goed in windows proberen te komen (iig voorbij de POST komen) en vervolgens je proc vervangen

windows installeren die low-end proc en vervolgens die X3350 er in drukken (na de biosflash) is een mooie test methode om te zien of je in windows kan komen (linux 8.04 live dvd/cd proberen kan natuurlijk ook)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06 11:17
Excuus voor de enorme kick maar..

Ik heb zojuist ook een Asus Striker II Formula gekregen en jahoor.. exact hetzelfde probleem;

- E6600 erin, verschillende geheugen bankjes geprobeerd..

- Geen beeld
- Geen POST
- Lampjes branden op het mobo
- CMOS switch paar keer gedaan volgens boekje
- Batterijtje eruit.. enkele uren
- Alles losgekoppeld wat niet van toepassing was
- Verschillende videokaart geprobeerd

Allemaal zonder resultaat..

Er is volgens mij nog geen noemenswaardige "echte" oplossing beschikbaar ofniet?
De vorige eigenaar had er een behoorlijk up-to-date bios opgezet en maakte er prima gebruik van icm een E8400..

Bij mij blijft hij op CPU - Init staan, ongeacht of de pc aanstaat ja of nee, en geeft hij bij het booten na DET IDE "ERRORMSG" dit terwijl er helemaal geen ide aanhangt..

.. zucht ..

• Wiethoofd
  • Laatst online: 09-06 23:17
Darker schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:03:
Allemaal zonder resultaat..

Er is volgens mij nog geen noemenswaardige "echte" oplossing beschikbaar ofniet?
De vorige eigenaar had er een behoorlijk up-to-date bios opgezet en maakte er prima gebruik van icm een E8400..
Dat zijn processor werkte heeft niets van doen met het feit dat jou processor ook automatisch zou moeten werken. Ga eens op zoek naar een andere S775 proc en druk die er in en kijk of ie boot.
Bij mij blijft hij op CPU - Init staan, ongeacht of de pc aanstaat ja of nee, en geeft hij bij het booten na DET IDE "ERRORMSG" dit terwijl er helemaal geen ide aanhangt..
Daarom staat er DET IDE (Determening IDE devices) als die er niet zijn slaat hij de stap over na het toch gecontroleerd te hebben. Hang er voor de test eens een IDE-hdd/brander oid aan en kijk of hij dan wel boot, verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• speedydown
  • Laatst online: 03-02 14:31

speedydown

Icter van lik-me-vestje

ik heb meerdere striker 1 gehad die allemaal cpu init hadden. enige oplossing was eigenlijk rma :)

Speedydown.nl !!!

Pagina: 1