Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een toetsenbord, maar ik kan in de pricewatch geen geschikt model vinden omdat de specs in de pricewatch niet voldoende gedetailleerd zijn.
Ik ben op zoek naar een toetsenbord wat die de quick brown fox test doorstaat, ofwel meer dan 4 toetsen tegelijk ingedrukt kunnen houden zonder verlies van karakterdoorgave; het moet draadloos zijn en het moet zwart zijn.

Optioneel zou ik graag verlichte letters willen hebben, maar dat is meer een luxe. Het liefst heb ik een rechthoekig toetsenbord, zodat ik hem makkelijk op schoot kan nemen.

Ik heb wel rondgekeken, met name in de pricewatch, maar ik kan het niet vinden. Ook is het dus erg lastig om vast te stellen hoeveel toetsen er tegelijk ingedrukt kunnen worden, daar publiceert geen enkele fabrikant informatie over. Weet iemand een product wat aan deze eisen voldoet? Weet iemand of er überhaupt een draadloos toetsenbord is dat meer dan 4 toetsen tegelijk kan verwerken?

[ Voor 25% gewijzigd door ocf81 op 27-02-2009 12:21 . Reden: aanpassen van eisen ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Oorverdovende ztilte. Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat ik op zoek ben naar een nog te ontwikkelen product ofzo :+

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.daskeyboard.com/
Deze?
allowing up to 12 keys to be pressed simultaneously
Nadeel, hij is USB aangesloten :P

dit topic kan je ook nog doorlezen, ging hier om 5 key probleem met o2jam, sommige keyboards kunnen wel bepaalde combo's als 5 doorgeven, maar andere keysets weer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 02-03-2009 18:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:30:
http://www.daskeyboard.com/
Deze?

[...]

Nadeel, hij is USB aangesloten :P

dit topic kan je ook nog doorlezen, ging hier om 5 key probleem met o2jam, sommige keyboards kunnen wel bepaalde combo's als 5 doorgeven, maar andere keysets weer niet.
Das Keyboard is inderdaad een goede als ik er wel een draadje aan wil hebben, maar liever heb ik er een zonder, dan kan ik één keyboard gebruiken voor dichtbij en veraf zonder een rompslomp van draden. (handig bij het film kijken bijv)
Toch bedankt voor de tip :)

© ocf81 1981-infinity

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Waarom wil je dit btw, ben even nieuwsgierig O-)

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:54:
Bijv in games is het rot als je maar 3 toetsen tegelijk kan indrukken. Een voorbeeld hiervan is Need for speed Underground, met gas geven, naar rechts sturen en nog eens de Nos/Nitro-knop indrukken. Sturen werkt dan ineens niet meer :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ocf81 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:08:
[...]

Das Keyboard is inderdaad een goede als ik er wel een draadje aan wil hebben, maar liever heb ik er een zonder, dan kan ik één keyboard gebruiken voor dichtbij en veraf zonder een rompslomp van draden. (handig bij het film kijken bijv)
Toch bedankt voor de tip :)
Er is een draadloze variant van?(kan ook al niet meer te koop zijn :X) Tenminste daar stond mij wat van bij...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je bent op zoek naar een toetsenbord dat geen last heeft van 'Phantom Key Blocking'
Youtubevideo waarin het probleem uitgelegd wordt Kijk ook hier op wikipedia.

Er zijn maar een paar toetsenborden die geen last hebben van het Key Blocking, de Logitech Ultra-X is er volgens mij 1 die nog verkocht wordt, deze is dan wel weer met draad al zijn er vast nog wel een paar. Als je toch snel wilt typen en geen last wilt hebben van keyblocking of een lag tijdens het typen is een wireless toetsenbord niet het type toetsenbord waar ik voor zou gaan ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Zelf typ ik hier heerlijk weg op mijn G15 v1. Een aanrader voor elke gamer :) Heb zelf meerdere malen draadloze setjes gehad maar dat werkte imo ruk. Meer dan 3 toetsen ging nog wel eens maar dan kwam de helft gewoon niet aan bij het ontvangertje en heb je nog niks :+

Misschien moet je je eisen dan wat verlagen. Ik neem aan dat je op de bank wil gamen oid voor een grote tv en dat daarom draadloos van belang is, echter ken ik zelf geen (goed) tobo dat en draadloos is èn lekker werkt in games.

Andere mogelijkheid is om met een usb verlengkabel (met daaraan een hubje ofzo) neer te leggen bij je zitplaats. Als je dat bijvoorbeeld netjes weg kan werken dan moet dat ook geen probleem vormen. Met 5 meter usb kabel kom je iig best een eind ;)

één is geen, twee is één

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:54:
Draadloos is bij het gebruik van stuurtjes en joysticks fijner. Het toetsenbord glijdt veel minder snel van je schoot af.
Wackoz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 06:45:
Zelf typ ik hier heerlijk weg op mijn G15 v1. Een aanrader voor elke gamer :) Heb zelf meerdere malen draadloze setjes gehad maar dat werkte imo ruk. Meer dan 3 toetsen ging nog wel eens maar dan kwam de helft gewoon niet aan bij het ontvangertje en heb je nog niks :+

Misschien moet je je eisen dan wat verlagen. Ik neem aan dat je op de bank wil gamen oid voor een grote tv en dat daarom draadloos van belang is, echter ken ik zelf geen (goed) tobo dat en draadloos is èn lekker werkt in games.
Ik had de eis dat het een backlit wireless keyboard is al uit de lijst van eisen gesloopt :P
Maar ik denk dat het op zich best mogelijk moet zijn een goed draadloos toetsenbord te ontwerpen dat wel aan mijn eisen voldoet, er zal wel een heel kleine markt voor zijn.
Andere mogelijkheid is om met een usb verlengkabel (met daaraan een hubje ofzo) neer te leggen bij je zitplaats. Als je dat bijvoorbeeld netjes weg kan werken dan moet dat ook geen probleem vormen. Met 5 meter usb kabel kom je iig best een eind ;)
Ik heb nu al een wireless keyboard. Dit werkt dus niet zo goed met games, maar het is wel fijn is als je film wil kijken vanaf de bank o.i.d. (studentenkamer = alles-in-een kamer)
Ik ben er net achter gekomen dat meerdere keyboard ook werken, dus misschien dat ik voor mijn gamesessies gewoon een bedraad toetsenbord aan ga sluiten i.c.m. een draadloze muis ga halen.

© ocf81 1981-infinity

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:46
Inderdaad, een bedraad keyboard voor gaming en een wireless voor andere meuk. Wired, nou ja, Logitech G15 is populair onder die-hard gamers...

Of kijk eens naar de Illuminated.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

coptician schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:23:
Of kijk eens naar de Illuminated.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-8a5p8UuuLE]
Ik had hem al eerder gepost, maar nu even embedded, ik zou deze echt gaan kijken omdat het Logitech Illuminated toetsenbord ook niet het einde is, als je can't snel wilt typen staat er 9 van de 10 keer geen 't'. Verder is de Illuminated zwaar overpriced voor een toetsenbord met een leuke layout maar met een kansloze indeling. Als je een Illuminated wilt hebben met een fatsoenlijke layout moet je hem uit Amerika voor 125 euro ongeveer over laten vliegen.... Zie ook [Ervaringen] Logitech Illuminated Keyboard

De G15 is een leuk toetsenbord, maar dan 'moet' je de V1 (blauwe backlight) hebben omdat deze een inklapbaar LCD heeft, en natuurlijk 12 extra macro-toetsen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

De Razer Tarantula heeft 'Anti-Ghosting Capability':
With the anti-ghosting capability of the Razer Tarantula™, you can press up to an unprecedented 10 buttons at one go without the "ghosting" effect (For a conventional keyboard, signal failure occurs when three to four keys are pressed simultaneously). This means more commands can now be executed at any one time.

http://www.razerzone.com/gaming-keyboards/razer-tarantula

De Lycosa heeft alleen een Gaming cluster with anti-ghosting capability. Dit zijn ook weer toetsenborden met draad overigens.

Edit: nog wat nuttige info hierover:
The reason Razer says it didn't provide backlighting on the Tarantula keyboard was because it wouldn't fit in the keyboard with the anti-ghosting technology in use. That will make many gamers wonder if the Lycosa features anti-ghosting technology. The answer is it does include anti-ghosting to some extent. Only specific keys on the Lycosa have anti-ghosting built-in. The WASD keys do naturally, and many of the commonly used keys close to the WASD have anti-ghosting as well. Keys that have anti-ghosting include the 1, 2, 3, 4, 5, tab, Q, E, left shift, Z, X, C, left control, and left alt. If you like to play a game that requires keys other than these for some functions you could see issues with ghosting.
Bij Razer is of was het dus niet mogelijk om alle toetsen te voorzien van anti-ghosting én verlichting tegelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door schaduw op 10-03-2009 15:30 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zwart, verlichte toetsen, geen phantom keystrokes
helaas wel met draadje en niet rechthoekig.
T is wel een toetsenbord met een gamepad er aanvast (vergt enige gewenning, maar eenmaal gewend wil je niet meer terug naar aswd)

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-03-2009 15:30 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pagina: 1