Verwijderd

Topicstarter
hallo ik zit met een probleem heb sinds kort een nieuwe moederboord gekocht foxcon a79a-s deed het pervekt allemaal maar nu een week later heb ik in eens geen beeld meer op de dvi uitgang van mijn hd4870 al vanaf de bios gaat de monitor ook niet aan die hoor je normaal wel te kunnen zien (als de kabel er niet in zit van mijn monitor) daarna start de comp gewoon op en zodra ie bij de drivers van de video kaart komt krijg ik wel beeld op de s-video uitgang kan dit ook niet verranderen in windows heb toen de videokaart laten testen en hij doet het gewoon.(nu word het leuk) maar als ik een andere videokaart er op aansluit doet die het wel op de dvi uitgang ...........
wie kan mij helpen snap het nu ff niet meer 8)7 8)7
alles is goed aangesloten dus daar kan het niet aan liggen
heb geprobeert met vista 32 en 64 bit andere drivers enzo ook op xp geprobeert maar niks lukt

had hiervoor een andere moederboord waar ik alles ook op had zitten werkte allemaal pervekt tot de moederboord stuk ging
draai nu op zelfde systeem met een gt8500 op xp

heb nu op vista 64bit
amd phenom II 940
huntkey 500W
foxcon a79a-s
hd4870
kingston 4 GB 1066Mhz

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:45 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:18
geen beeld meer op de dvi uitgang van mijn hd4870 al vanaf de bios monitor gaan ook niet aan (als de kabel er niet in zit van mijn monitor)
Sowieso moet je voor je opstart zorgen dat je monitor is aangesloten op je videokaart. Verder kun je eens met een live cd opstarten om te kijken of het een software probleem is :)
Verder kun je kijken of je hier nog een mogelijke oplossing vind: VB FAQ

[ Voor 16% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-02-2009 13:17 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
sorrie ben ff iets vergeten bij te zetten:
heb er nu ff een gt8500 in zitten waar ik wel gewoon beeld mee heb maar als ik die hd4870 er in zet start de comp gewoon helemaal op zonder problemen maar krijg dan geen beeld op de dvi uitgang maar wel op de s-video maar kan dat niet verranderen als ik dat probeer schiet ie gelijk weer terug hij probeert het niet eens
maar ik krijg het bios scherm ook niet eens te zien maar dat hoort ie wel te doen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:22 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:18
Dit lijkt me een driver probleem, aangezien een gt8500 van nVidia is en de 4870 van ATI. Start op met de 8500 gt, verwijderd de graka drivers, sluit af, wissel de kaart om en start dan eens op en installeer ATI drivers.

Edit: bios geeft dus ook al problemen...welke monitor heb je en welke resoluties ondersteund deze? De extra stroomvoorziening voor de graka ingestoken?

[ Voor 25% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-02-2009 13:34 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook al geprobeert maar dat wil ook niet lukken het rare is dat op het moment ik me comp aan zet me monitor niet uit de standby stand komt en dat heeft niet met je drivers te maken.
zodra ik het aan knopje indruk gaat de moederboord(bios) alles na chekken en dan hoor je altijd beeld te krijgen maar dat krijg ik niet terwijl de video het wel doet

ja alles aangesloten
heb een acer 22' 1680-1050 is de max

ps asfaloth_arwen lees de bovenste tekst ff opnieuw heb hem ff geupdate

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand meer een id waar dit aan kan liggen???

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 4870 heeft bij mij twee DVI uitgangen, in m'n handleiding staat vermeld dat uitgang 1 & 2 niet precies hetzelfde zijn. De tweede dien je alleen te gebruiken voor een secundaire monitor (god weet waarom). Heb je per ongeluk de verkeerde uitgang gebruikt?

Tijdens het installeren van de videokaart kreeg ik alleen op mijn secundaire monitor beeld, m'n plasmascherm toonde pas beeld nadat de drivers in orde waren. Dus misschien heb je een driverprobleem?
Als jij videokaarten husselt dan moet je tussendoor de drivers deinstalleren.

Groeten,
M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het leuke is hij deed het eerst wel en krijg op bijde dvi uitgangen geen beeld maar wel op de s-video en als ik me tv daar op aan sluit heb ik daar wel beeld op maar als ik dan met de instellingen het beeld naar me TFT scherm\dvi wil verplaatsen doet hij dat niet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Misschien is het een idee om links en rechts eens wat leestekens te plaatsen. Het verhaal wordt dan een stuk duidelijker (na drie maal lezen was jouw TS door mij te begrijpen...)

Enfin, je computer doet het met een GF8500, niet met je AMD videokaart. Je weet zeker dat je AMD videokaart helemaal 100% Ok is, (getest in een ander systeem?) en je moederbord geen problemen heeft met de combinatie videokaart / moederbord, en dat je voeding voldoende spanning levert...

Er is echter iets anders aan de hand want je ziet ook geen beeld in je post scherm / bios. (wel via de S-video)...

misschien is het mogelijk om jouw scherm via de D-Sub aansluiting aan te sluiten op je videokaart icm de dongel, maar anders is de kaart waarschijnlijk fisiek echt stuk. Test de kaart anders (nogmaals) in een ander systeem.

-_-

Pagina: 1