[VISTA 64-bit] Branden werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 09:47

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
Heb een nieuw systeem met daarop WIN Vista Ultimate x64 nu werkt alles behalve branden.

Alle drivers staan geinstalleerd en volgens windows werkt alles

Brander (NEC 2500-A DVDRW) (IDE) wordt herkend en speelt ook alles af (CD-ROM/DVD's etc) maar branden werkt niet.

Verschillende brandprogramma's geprobeerd; CopytoDVD, Nero, CDBurnerXP etc. Hij wist schijven, leest ze maar bij het branden stopt hij ermee en geeft ie een Checksum error UMDA/ATA133 etc error?? Vanalles en nog wat.

Kan het liggen aan de aansluiting? Het is al een oudere brander met dus zoals genoemd een IDE aansluiting en dat op een Asus P5Q moederbord. Intel Core 2 Duo, E8500. 4Gb Reaper OCZ memory.

Ben ik een instelling vergeten? Is er iets niet goed aangesloten?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:40

Haan

dotnetter

Je weet zeker dat de brander nog wel werkte in het vorige systeem? Het zou vervelend zijn als je nu allemaal moeite doet, terwijl de brander misschien niet meer goed is ;)
Heb je al gezocht op de foutmelding wat dat zou kunnen betekenen? Ook verschillende merken media geprobeerd om te branden?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Hoe oud is je brander? Verschillende media geprobeerd? Mogelijkheid een andere brander te testen of deze op een ander systeem? Verder staan er nog wat tips in OM FAQ :)

Specs

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
Haan schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:46:
Je weet zeker dat de brander nog wel werkte in het vorige systeem? Het zou vervelend zijn als je nu allemaal moeite doet, terwijl de brander misschien niet meer goed is ;)
Heb je al gezocht op de foutmelding wat dat zou kunnen betekenen? Ook verschillende merken media geprobeerd om te branden?
In het vorige systeem werkte alles nog goed. Heb verschillende media gebruikt, DVD+R, DVD+RW, DVD-R, CD-R, CD-RW. Allen geven dezelfde problemen.

• Haan

Haan

dotnetter

Je zou nog kunnen proberen om de firmware van de brander te updaten: meuk: NEC ND-25x0 108v3-2/218v3-2 (Herrie)

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
CRC Checksum errors komen er zeker in voor (zit helaas op m'n werk en kan de exacte foutmelding niet posten), harde schijf waar ik vanaf brand is al wat ouder en ratelt nog al? Ga strax even testen door hem op een nieuwe schijf te zetten en dan te branden.

Verder zit ik ook echt te twijfelen over de aansluiting, DMA???

ik ben geneigd om terug te stappen naar Win Vista x86 is dat slim? Zullen hier de problemen mee opgelost zijn? Of gewoon een nieuw brandertje kopen maar? Die 2 tientjes? Zijn bovendien vaak SATA.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou toch even je disk configuratie controleren, voordat je je hele OS voor niks gaat herinstalleren.

>> OM

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:25:
Ik zou toch even je disk configuratie controleren, voordat je je hele OS voor niks gaat herinstalleren.

>> OM
ga strax na het werk gelijk alles nog even nalopen......

zal dan gelijk ff de foutmelding posten.....

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
Leviathan23 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:22:
[...]

ga strax na het werk gelijk alles nog even nalopen......

zal dan gelijk ff de foutmelding posten.....
het is volgens mij een hardware probleem want heb wat met de kabels lopen klungelen en daardoor herkent het systeem de dvd brander helemaal niet meer :P met een andere opstelling herkent hij hem wel maar booten ervan ho maar en onder windows draait ie heel moeilijk dus volgens mij is de brander op.......heb gelijk maar een nieuwe (SATA) besteld kijken of dat wel wil werken.......in ieder geval bedankt voor alle reacties........

• Haan

Haan

dotnetter

Met zo'n brander van een jaar of vier oud alweer is het ook geen schande om die te moeten vervangen :)

Pagina: 1