Alleen 10Mbit ipv 100

Pagina: 1
Acties:

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-02 00:31
Beste mensen,

Ik heb sinds gisteravond het probleem dat de snelheid op mijn netwerk maar 10Mbit is.
Kwam hierachter toen ik een HD film wilde streamen, wat dus simpelweg niet gaat met 10Mbit.

Configuratie:

-Modem/router: Zyxel
-Switch 10/100 Mbit (merk onbekend)

Er zitten 3 computers direct op het router en via de switch nog 4. (woon met meerdere mensen in een huis)
Heb via de switch een pc met server 2003 en mijn eigen laptop.(beide appart op switch)

We hebben internet van CompuServe; 20 MBit verbinding. Downloaden ging voorheen met 1,60 MB/s nu nog maar met 400 a 500 kb/s. Ik snap er echt geen fuck van, er is de tussentijd niks veranderd.
Heb vorige week nog film heen en weer gestuurd met 9 MB/s. Nu opeens is dat niet meer mogelijk. Haal nu net aan 850 kb/s.

Router uiteraard al gereset.
Netwerkkaarten heb ik niks aan veranderd. Gebruik de netwerk kaart in me dock-station: Intel Pro 1000 PL
ook van laptop intern geprobeerd en springt na aansluiten direct op 10Mbit.
Ook de server met een Amtek kaart geeft snelheid 10Mbit.

Mijn kennis is beperkt met computers maar ben erg leergierig ;)

Wie kan mij verder helpen? Schroom niet om een DM te sturen.

Alvast bedankt!

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een tijd geleden een min of meer soortgelijk probleem gehad.

In mijn geval bleek het probleem in de router te zitten, en het zat als volgt:

De router had 3 poorten + 1 uplink poort, die uplink poort gebruikte ik om een extra switch aan te hangen. Echter als de uplink poort in gebruik was, werden de andere gewone poorten 10mbit ipv 100.

Heb je al geprobeerd om slechts één pc aan je zyxel te hangen, en verder helemaal niks? Of alleen je zyxel aan je switch te hangen, en dan één pc aan je switch?

Heb je ook een echte harde reset uitgevoerd van je zyxel, dus alle configuratie terug naar fabriekswaarden?

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

• Bart_Denon
Lassie dutch schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:36:
Ik heb een tijd geleden een min of meer soortgelijk probleem gehad.

In mijn geval bleek het probleem in de router te zitten, en het zat als volgt:

De router had 3 poorten + 1 uplink poort, die uplink poort gebruikte ik om een extra switch aan te hangen. Echter als de uplink poort in gebruik was, werden de andere gewone poorten 10mbit ipv 100.

Heb je al geprobeerd om slechts één pc aan je zyxel te hangen, en verder helemaal niks? Of alleen je zyxel aan je switch te hangen, en dan één pc aan je switch?

Heb je ook een echte harde reset uitgevoerd van je zyxel, dus alle configuratie terug naar fabriekswaarden?
Als ik vanavond thuis ben ga ik dat meteen proberen. Router heeft wel een volledige harde reset gehad.
Ik heb wel van die 'fijne' huisgenootjes die wel eens ff een kabeltje wisselen. (hoop dat daar het probleem zitA

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Probeer ook eens een andere netwerkkabel. Het komt wel eens een enkele keer voor dat een netwerkkabel ergens licht beschadigd is en daar door de snelheid afgenomen is.

• Bart_Denon
Joen schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:09:
Probeer ook eens een andere netwerkkabel. Het komt wel eens een enkele keer voor dat een netwerkkabel ergens licht beschadigd is en daar door de snelheid afgenomen is.
Moet dan net toevallig zijn dat de kabel naar me laptop en de kabel naar de server allebei beschadigd zijn. Ik sluit het niet uit, maar lijkt me zeer sterk.

Verwijderd

Bij mij was het probleem toch echt een kabel, dus lijkt me het proberen waard!

• Bart_Denon
Probleem heeft zichzelf opgelost. Kom gister thuis en alles werkt op 100 Mbit 8)7 !
Werkt dus nu weer prima... gingen alle problemen maar zo makkelijk ;)

Bedankt voor de reactie's! Mag een slotje op!

Gr. Bart

Pagina: 1