Beste mensen,
Ik heb sinds gisteravond het probleem dat de snelheid op mijn netwerk maar 10Mbit is.
Kwam hierachter toen ik een HD film wilde streamen, wat dus simpelweg niet gaat met 10Mbit.
Configuratie:
-Modem/router: Zyxel
-Switch 10/100 Mbit (merk onbekend)
Er zitten 3 computers direct op het router en via de switch nog 4. (woon met meerdere mensen in een huis)
Heb via de switch een pc met server 2003 en mijn eigen laptop.(beide appart op switch)
We hebben internet van CompuServe; 20 MBit verbinding. Downloaden ging voorheen met 1,60 MB/s nu nog maar met 400 a 500 kb/s. Ik snap er echt geen fuck van, er is de tussentijd niks veranderd.
Heb vorige week nog film heen en weer gestuurd met 9 MB/s. Nu opeens is dat niet meer mogelijk. Haal nu net aan 850 kb/s.
Router uiteraard al gereset.
Netwerkkaarten heb ik niks aan veranderd. Gebruik de netwerk kaart in me dock-station: Intel Pro 1000 PL
ook van laptop intern geprobeerd en springt na aansluiten direct op 10Mbit.
Ook de server met een Amtek kaart geeft snelheid 10Mbit.
Mijn kennis is beperkt met computers maar ben erg leergierig
Wie kan mij verder helpen? Schroom niet om een DM te sturen.
Alvast bedankt!
Ik heb sinds gisteravond het probleem dat de snelheid op mijn netwerk maar 10Mbit is.
Kwam hierachter toen ik een HD film wilde streamen, wat dus simpelweg niet gaat met 10Mbit.
Configuratie:
-Modem/router: Zyxel
-Switch 10/100 Mbit (merk onbekend)
Er zitten 3 computers direct op het router en via de switch nog 4. (woon met meerdere mensen in een huis)
Heb via de switch een pc met server 2003 en mijn eigen laptop.(beide appart op switch)
We hebben internet van CompuServe; 20 MBit verbinding. Downloaden ging voorheen met 1,60 MB/s nu nog maar met 400 a 500 kb/s. Ik snap er echt geen fuck van, er is de tussentijd niks veranderd.
Heb vorige week nog film heen en weer gestuurd met 9 MB/s. Nu opeens is dat niet meer mogelijk. Haal nu net aan 850 kb/s.
Router uiteraard al gereset.
Netwerkkaarten heb ik niks aan veranderd. Gebruik de netwerk kaart in me dock-station: Intel Pro 1000 PL
ook van laptop intern geprobeerd en springt na aansluiten direct op 10Mbit.
Ook de server met een Amtek kaart geeft snelheid 10Mbit.
Mijn kennis is beperkt met computers maar ben erg leergierig
Wie kan mij verder helpen? Schroom niet om een DM te sturen.
Alvast bedankt!
PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6