Toon posts:

Externe TS windows server 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben bijna al 3 dagen bezig om mijn windows server 2003 te berijken via externe terminal serving.

Ik heb me vollegdige server ingestelt met allles erop en eraan. Ik kan ook intern op terminal serving alleen extern lukt mij niet.

Mijn aansluiting is als volgt.

1. een Zylex modem.

2. een 24 poort switch

3. server

Ik heb op de modem portforwarding gedaan, Ik heb aangegeven dat het om een Microsoft RDP deze gaf automatisch poort 8383 aan dit klopt. daar acher moet ik server ip zetten. Ik heb hier mijn Ip adress neer gezet. (82.xx.xx.xx) nu zou volgends mij externe RDP moeten werken. Ik ging naar een vriend thuis en probeerde bij RDP in te loggen met het bovenstaande ip adress. echter zonder resultaat. daar heb ik veel op google gezocht maar ik heb geen dingen gevonden die bij mij ontbreken. Kan iemand mij uit de brand helpen?

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De default rdp poort is 3389. probeer deze eens te forwarden in je router en als server adres vul je het ip adres is van je netwerkkaart op je terminal server.

Een kleine google zoekaktie had je deze informatie ook gegeven. Net zoals je vorige topics.

[ Voor 60% gewijzigd door bgrr op 25-02-2009 20:56 ]

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Je windows server heeft een lokaal IP-adres, laten we in dit voorbeeld even uitgaan van het adres 192.168.1.2
Je server heeft waarschijnlijk een ander ip-adres, maakt niet uit, het is een voorbeeld!

In de Zyxel kun je "forwarden". Dus je maakt een poort aan, of zet deze open. Standaard is dat zoals aangegeven poort 3389. Je moet dan ook opgeven naar welk ip-adres die poort moet verwijzen dat is in dit geval het lokale ip-adres van de server want die wil je overnemen: 192.168.1.2

Het externe IP-adres heb je al. Je moet op de server wel het vinkje aan hebben staan dat je "remote" verbinding kan maken. En dat vind je in het configuratiescherm onder Systeem, tabblad "Remote" of "Verbindingen van buitenaf"
In de Windows Firewall instellingen moet je bij uitzonderingen "extern bureaublad" aanvinken.

Remote Web Workplace is ook een optie:

Daarmee kun je via internet inloggen op het bedrijfsnetwerk, oftewel de server.

Je moet er dan voor zorgen dat de gebruikeraccount waarmee je wilt inloggen toegang heeft om van buitenaf in te kunnen loggen. De gebruiker moet dus lid zijn van de Remote Web Workplace users group op de server.
En zet poort 443 (ssl) en 4125 (rww) open zodat je via https://externeipadres/remote verbinding maakt met je server.

Daarnaast heb je nu al ontzettend veel topics geopend, welke inmiddels ook zijn gesloten, maar een beetje kennis wordt toch wel verwacht op Tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist heeel veel kennis:D , Maar tot 3 dagen geleden wist ik nog niks van servers nu kan ik ook een hele server installeren :) Bedankt!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
McWolf82 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:32:
Remote Web Workplace is ook een optie:

Daarmee kun je via internet inloggen op het bedrijfsnetwerk, oftewel de server.

Je moet er dan voor zorgen dat de gebruikeraccount waarmee je wilt inloggen toegang heeft om van buitenaf in te kunnen loggen. De gebruiker moet dus lid zijn van de Remote Web Workplace users group op de server.
En zet poort 443 (ssl) en 4125 (rww) open zodat je via https://externeipadres/remote verbinding maakt met je server.

Daarnaast heb je nu al ontzettend veel topics geopend, welke inmiddels ook zijn gesloten, maar een beetje kennis wordt toch wel verwacht op Tweakers.
Het gaat hier toch niet om een SBS server ??

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:06
LuckyY schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:57:
[...]
Het gaat hier toch niet om een SBS server ??
Volgens mij wel:
Ik heb windows 2003 server small bussines gekocht.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Small buussines server ja :D

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maik_denboer, ik wil je nogmaals met klem wijzen op de posts van alt-92 en mijzelf eerder. Het is de bedoeling dat je zelf inzet toont! Ook is het niet de bedoeling dat je twee toics over dezelfde problemen opent.

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 26-02-2009 12:59 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.