Toon posts:

Windows server 2003 problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb nog 2 problemen waarschijnlijk zijn deze zo opgelost.

1. Ik heb windows 2003 server small bussines gekocht. Deze kan 5 clients via Terminal serving(RDP) toegang geven echter word er bij Terminal serving configuration aangegeven dat er maximaal 2 clients toegang mogen krijgen omdat het voor ''Beheerdoeleinden'' is. Mijn vraag: Hoe los ik dit op:).

2. Ik wil graag om mijn server komen van buitenaf (Extern) Welke instellingen moet ik hier voor doen? Mijn situatie. Me internet komt binnen via een Zylex modem. de kabel gaat naar een 24port switch. 2 kabels gaan naar de server 1 voor internet en 1 voor lokaal werken. de rest van de kabels in de switch gaan naar de pc's. Ik heb lokaal RDP al draaien. en 1 kabel gaat naar een ecces point.

Wie help mij verder :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:06
2) Als je van je lokale netwerk eraan komt, is het een kwestie van mapping van poorten van externe IP adres naar je server. Zie Het Grote Poortmappingsverhaal :)

Dus zorg dat je intern erbij komt, lukt dit dan regel je poortmapping.

Specs

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:44

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Antwoord op Vraag 1:

Ik heb geen ervaring met SBS dus hierbij slechts een gokje, kijk eens of je hem in Application Server mode kan zetten. Wellicht is dit niet mogelijk, zie onderstaand artikel.

Q. Can I run Terminal Services in Application Server mode on SBS 2003 R2?

A. No. It is not possible to run Terminal Services in Application Server mode on SBS 2003 R2.

Running Terminal Services in Application Server mode on a domain controller presents a potential security risk to your network and so application mode is disabled. If you want to use Terminal Services in Application Server mode, we recommend that you purchase an additional Windows Server 2003 license and install an additional server running Windows Server into the SBS 2003 R2 domain. You could also run Microsoft Virtual Server 2005 on SBS 2003 R2 and then run Windows Server 2003 in terminal services mode within Virtual Server.

Bron: http://www.microsoft.com/.../evaluation/faq/term.mspx

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Niet egt duidelijk denk :S , Ik moet dus in me modem (Zylex) Poort open zetten voor RDP en wat moet ik dan bij Server ip instellen staat achter de poort. en dan moet ik dus poortmappen Externipadress-Interipadress maar hoe?? :S

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:07:
Antwoord op Vraag 1:

Ik heb geen ervaring met SBS dus hierbij slechts een gokje, kijk eens of je hem in Application Server mode kan zetten. Wellicht is dit niet mogelijk, zie onderstaand artikel.

Q. Can I run Terminal Services in Application Server mode on SBS 2003 R2?

A. No. It is not possible to run Terminal Services in Application Server mode on SBS 2003 R2.

Running Terminal Services in Application Server mode on a domain controller presents a potential security risk to your network and so application mode is disabled. If you want to use Terminal Services in Application Server mode, we recommend that you purchase an additional Windows Server 2003 license and install an additional server running Windows Server into the SBS 2003 R2 domain. You could also run Microsoft Virtual Server 2005 on SBS 2003 R2 and then run Windows Server 2003 in terminal services mode within Virtual Server.

Bron: http://www.microsoft.com/.../evaluation/faq/term.mspx
lukt niet ne ma toch bedankt.

• asfaloth_arwen
Je request (extern IP/ RDP poort) naar je externe IP adres komt bij je modem. Deze moet dit forwarden naar het IP adres van je server (eventueel ook nog eerst router). Je server kan dan de RDP sessie accepteren.

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-02-2009 10:12 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen :) , Dan moet ik het ook nog testen :P , Ik test het als volgt, Ik log in via TS op een ander externe server via deze server TS ik deze server weer , dat moet wel lukken toch

• asfaloth_arwen
Dat kun je inderdaad doen. Zorg echter wel eerst dat het op je lokale netwerk goed werkt, om te voorkomen dat je dadelijk er niet achter komt waar het probleem zit mocht het niet lukken :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op me normalen netwerk werkt alles goed, Ik kan me me server lokaal komen emt server ip adress en extern ip adress. geen problemen gehad en geen dropouts etc. alles werkt ook, Alleen jammer genoeg kan ik er nog maar met 2 RDP sesies tegelijk op

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Voor zover ik weet heb je ook geen 5 TS cal's.
En het TS deel is inderdaad alleen voor beheer bedoeld.

Check anders http://www.smallbizserver.net/ eens. Staat een schat aan info over SBS.

En het is voor een SBS de bedoeling dat hij als gateway fungeert.
Dus vanaf je Zyxel naar je SBS, en dan naar je switch en je clients.

[ Voor 26% gewijzigd door aZuL2001 op 25-02-2009 10:25 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste Maik_denboer,

Welkom op het GoT forum. Zoals je aan de diverse replies wel hebt gemerkt verwachten we hier op GoT dat je zelf wat moeite doet voor je een topic opent, en dat je dit bovendien duidelijk laat merken.

1. Verzin een duidelijke omschrijvende titel voor je topic, waarin meteen duidelijk is wat je precies wil bereiken.
2. Vermeld in je topicstart volledig wat je precies wil bereiken, wat je daarbij niet lukt
3. Noem alles wat je zelf al hebt ondernomen om een oplossing voor het probleem te vinden. Ik heb niet het idee dat je zelf al veel moeite hebt gedaan namelijk als ik naar de laatste vijf topics kijk.
4. Wanneer je zelf geen idee hebt hoe het moet is er de digitale vraagbaak. In de volksmond ook wel Google genoemd. Hier kan je zelf met een legio aan woorden een oplossing vinden voor zo ongeveer elk probleem wat je op een computer tegenkomt, ook voor andere zaken!
5. Anders vermeld je in je topicstart altijd welke zoektermen je hebt gebruikt, dan kunnen we je helpen deze bij te schaven. Vergeet onze eigen zoekmachine, gewoon onder het knopje Forum bovenaan "Zoeken" klikken.
Meer informatie over de punten hierboven vind je in [faq]FAQ[/faq] en Windows Servers en Server-Software - Beleid. Nu sluit ik even wat topics.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.