Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gewone case in een houten case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje gesurfd op dit forum en vond veel topics over houten cases.
Maar ik vond wel niemand die een gwne alu case in een houten case stopte.

Ik zou graag mijn case(alu) die verschrikkelijk veel lawaai maakt :d in een houten case zetten.
Met deurtjes en openingen voor knopjes en fans.
Ik ga 1 cm dik hout gebruiken en ga eerst de binnekant beplakken met allufolie of andere metalen.
en laat tussen de 2 cases zo'n 5 cm ruimte.
En ik ga een mooie airflow creëren in die houten case.

Ik heb veel dingen gelezen zoals: aarding(die ik niet nodig heb), feit dat hout isoleert, storingen(ook geen last van) enzo.....

(ja ik weet het, ik moet altijd kunnen overdrijven :) )
Dus wat ik denk dat er gaat gebeuren is: minder geluid en beter gekoeld.
voordelen nadelen? of heeft iemand hier ervaring mee?

mvg

[ Voor 210% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 16:22 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Vroeger zijn er projecten geweest waar men kast in houten doos stopt voor reductie lawaai. Wellicht kun je ze even opzoeken via zoekfunctie forum. Het zijn er paar.

En: waarom binnenkant beplakken met alu folie? Dat temt geluid niet omdat het glad is. Je moet bedekken met noppenrubber of schuimrubber. Dan pas dempt het wel.

De alu kast is al genoeg voor de bescherming moederbord dus met aarding is er geen probleem.

Nadeel: je weet niet of harde schijf geest geeft omdat ie stiller is. Je kan misschien eerst onderzoeken waarom ie lawaai maakt. Fan roosters uitzagen is al voorbeeld van minder geluid, omdat er dan minder botst op metalen rooster en vervangen door dunnere fangrills.
12 cm fans kun je al op lagere toerental draaien omdat ze al voldoende lucht verplaatsen.

Dus luister naar bronnen die meeste lawaai maken, en probeer die te reduceren.
Welke delen maken volgens jouw veel lawaai?

[ Voor 80% gewijzigd door MrDummy op 25-02-2009 16:34 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hou je er ook rekening mee dat die houten kast prima als grote klankkast kan gaan fungeren waarmee je alleen maar meer herrie krijgt?

En hitte moet je ook goed op letten, hout is een prima isolator dus het kan best warm worden als er te weinig airflow is.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GoT heeft echt een verschrikkelijk goede zoekfunctie, heb je die al een kans gegeven?

Dit is wel de mooiste eigenlijk :)
[CM] Silent Mod :) [casemod nr. 8]

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod06.jpg

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:09
misschien dat ik het niet helemaal goed begrijp maar als je kast geluid geluid maakt, zitten er dingen los of niet helemaal strak tegen elkaar aan. is het niet makkelijker om dat beter vast je maken en/of van isolatie te voorzien. en als fans enzo teveel geluid maken koop daar grotere/stillere voor. maakt je hdd te veel geluid koop wat van die rubbers om je hdd in te hangen werkt goed.

Never fall in love with your own design!

Verwijderd

Topicstarter
arjants schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:35:
GoT heeft echt een verschrikkelijk goede zoekfunctie, heb je die al een kans gegeven?

Dit is wel de mooiste eigenlijk :)
[CM] Silent Mod :) [casemod nr. 8]

[afbeelding]
had ik al gezegt dat ik al veel topics ben afgegaan over houten cases?
mmm zo te zien wel :d
maar nerges staat er 'gwne case IN een houten case' ale nerges durf ik niet zeggen
kben er zowat 6-7 afgegaan(en ja heb ze bijna volledige gelezen)

en tx voor alle reacties maar tis geen nieuw nieuws :)
juist van dat de kast ook als klankkast kan gaan fungeren; daar zal ik rekening mee houden.
grtz

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:08:
[...]

had ik al gezegt dat ik al veel topics ben afgegaan over houten cases?
mmm zo te zien wel :d
maar nerges staat er 'gwne case IN een houten case' ale nerges durf ik niet zeggen
kben er zowat 6-7 afgegaan(en ja heb ze bijna volledige gelezen)

en tx voor alle reacties maar tis geen nieuw nieuws :)
juist van dat de kast ook als klankkast kan gaan fungeren; daar zal ik rekening mee houden.
grtz
Dat is een gewone case, die daar op de foto staat. Wel een 19' rackmodel, maar dat maakt geen wezelijk verschil. Behalve dat die misschien in de begin situatie al meer lawaai maakt :P

LinkedIn
BlackIntel

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Wat de mensen boven mij proberen te zeggen, en waar jij niet op reageert, is dat we graag willen weten wat er zoveel lawaai maakt. Want het feit dat je geen eerdere topics kunt vinden komt waarschijnlijk omdat bijna niemand zoiets doet. Die 19" kast is de enige kant en klare kast die in een houten behuizing is gebouwd die ik ooit gezien heb. Waarschijnlijk kun je veel beter je onderdelen in je kast wat stiller kunt maken, dat kost minder geld, minder moeite en wellicht werkt het nog beter ook.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
brinkdinges schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:51:
Wat de mensen boven mij proberen te zeggen, en waar jij niet op reageert, is dat we graag willen weten wat er zoveel lawaai maakt. Want het feit dat je geen eerdere topics kunt vinden komt waarschijnlijk omdat bijna niemand zoiets doet. Die 19" kast is de enige kant en klare kast die in een houten behuizing is gebouwd die ik ooit gezien heb. Waarschijnlijk kun je veel beter je onderdelen in je kast wat stiller kunt maken, dat kost minder geld, minder moeite en wellicht werkt het nog beter ook.
alles
ja idd ik kan roosters uitsnijden mja....
geen zin
kwil dit :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 19:24 ]

Verwijderd

Als het gewoon een leuk project lijkt om je kast te ombouwen moet je dat natuurlijk gewoon doen, Het lijkt me niet overdreven ingewikkeld. Meet de buitenmaten van je kast, maak een bekisting waarvan de hele voorkant een deurtje is (dan kan je via die weg je pc er in zetten en bij de DVD speler enzo) en aan de achterkant een gat voor je bedrading. Binnenkant bekleden met noppenschuim oid voor de demping.

Dan gaat je bak waarschijnlijk overhitten, en moet je gaten in je mooie behuizing maken. Maar dat is dan weer volgend project! Zo blijft men bezig :)

Verwijderd

zorg wel voor voldoende afvoer en instroom van de lucht. anders kan het nog knap heet daarin worden;) gebruik MDF voor de wanden. dit is niet heel duur en makkelijk te bewerken. suc6

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
is dit niet wat voor je dan? of anders misschien wel ter inspiratie :P

je moet er ook niet te moeilijk over denken hoor, zoek gewoon een kleine bouwmarkt op waar ze goedkoop de platen voor je op maat zagen met een formaatzaag dan weet je in ieder geval dat het allemaal haaks en netjes is, verder koop je wat kleine balkjes om de platen mee aan elkaar te schroeven en je zaagt nog even een opening(deur) voor je dvd drives.

Maar ik zie alleen niet in waarom je niet gelijk een casebuild maakt van een practische aard, dan zit je met een veel kleinere kast, met betere airflow. en het is net zoveel werk!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien dat een kijkje in [Geluid] Het stille PC topic deel IV geen kwaad kan ;) Een case in een case lijkt me niet bevorderlijk voor je temperaturen ook al probeer je een hele goede airflow te creëren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim heeft nog een mdf behuizing over voor een midi-tower.. ik was ooit bezig met hetzelfde geval zoals hierboven.. echter nooit die isolatie aangebracht..

dus iemand die echt intresse heeft in een mdf case waar een midi-tower in past DM of mail mij ;)
foto's kan ik evt later nog maken..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Gerbinator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik heb zelf zo'n houten case gebouwd (zie de link naar v&a), dus ik kan hier wel een beetje over meepraten. Voor een paar goede artikelen, zie http://www.silentpcreview.com/

Wat hier ook al genoemd is, is dat je eerst moet zoeken naar de oorzaak van de herrie voordat je tijd en geld verspild met knutselen.

Er zijn simpel gesteld 2 soorten herrie die je pc maakt, trillingen en blaasgeluid.

Trillingen zijn meestal het irritantst, en worden veroorzaakt door fans en hdd's die direct aan het metaal geschroefd zijn. Deze trillingen worden doorgegeven aan de case, en die versterkt het ook nog eens tot een (voor mij dan) zeer irritante dreun. Deze problemen zijn op te lossen door de hdd's en fans gedempt te monteren. Hiermee pak je het probleem aan bij de bron en dat zorgt ervoor dat je de rest van je kast niet meer zo extreem hoeft aan te passen, omdat de trillingen niet meer doorgegeven worden aan de case. Verder slijten (volgens mijn ervaring) videokaartkoelers nogal naarmate ze ouder worden, en die gaan op een gegeven moment ook erg trillen. En meestal zit je videokaart direct aan je kast geschroefd, dus dan gaat je kast alsnog meetrillen. Dit is eigenlijk alleen op te lossen door de fan eraf te halen, en ergens anders in je case een fan gedempt te monteren en die op je videokaart te richten.

Mocht na al die maatregelen je case nog steeds meetrillen (vanwege een slechte dvd/cdrom drive) dan kan je de grote panelen in je kast dempen met zelfklevende bitumenplaten. Deze zijn te krijgen bij sommige automateriaalwinkels, en misschien ook wel bij garagebedrijven.

Blaasgeluid is een stuk makkelijker te dempen met noppenschuim (en in veel mindere mate piepschuim) en door stille fans te gebruiken (ik heb zeer goede ervaringen met Pabst fans, goede airflow en toch stil, zelfs op 12 volt).

Je zult echter altijd een 2 punten hebben waar dat geluid uit 'ontsnapt', en dat is de 'luchtinlaat' en 'luchtuitlaat' van je pc. Wat je daaraan kan doen (en wat ik zelf ook gedaan heb) is deze punten zover mogelijk van je oren te verplaatsen.

Sowieso is het een goed idee om je kast zover mogelijk van je af te plaatsen. Ik dacht dat iedere meter afstand het geluid halveert (maar dat weet ik niet meer zeker). Ook scheelt het als 'ie onder je buro staat, dan blokkeert je buroblad het directe geluid wat van je kast af komt.

Wat ook helpt, maar wat bijna nooit mogelijk is in de praktijk, is om je kast in het midden van de kamer neer te zetten, ipv tegen een muur of in een hoekje. Hiermee zorg je ervoor dat het geluid meer afstand moet overbruggen voordat het van de muur reflecteerd, en dan lijkt je pc ook stiller.

Dan nu de ervaringen die ik met mijn eigen gebouwde houten kast heb:

Waar je rekening mee moet houden is dat zo'n houten kast alleen de hoge tonen goed kan dempen. De lage tonen komen er toch gewoon doorheen (misschien iets zachter, maar niet veel). Wat in mijn geval eerst ook veel herrie maakte was mijn videokaartkoeler die niet helemaal in balans is, want die videokaart zit 'ongedempt' in het slot vastgeschroefd en die geeft z'n trillingen zo goed door aan de kast. Dit heb ik in mijn oude kast opgelost door een case fan in het zijpaneel te monteren, direct boven de videokaart (gat zat al in het zijpaneel, had ik voor die tijd alleen nog niet gebruikt).

De kast die ik gebouwd had was toen vooral om het cdrom geluid te dempen (ik had toen 3 opticals die ik semi-tegelijk gebruikte). En er zaten toen ook 6 fans in m'n systeem, die werden ook redelijk goed gedempt met die kast.

Mijn houten kast was open aan de achterkant, dus daar ontsnapt het geluid, maar dat is niet zo erg want de achterkant zit verder van je oren dan de voorkant (de voorkant was wel goed gedempt). En ik had de luchtinlaat 'verplaatst' naar de zijkant). Zie ook de foto's bij mijn ad op v&a, dat verduidelijkt het misschien een beetje.

Ik had mijn chieftec bigtower al voorzien van zelfklevende bitumenmatten (uit de automaterialenwinkel) om de trillingen van de zijpanelen te dempen. Maar dat werkt ook maar ten dele, want een ongedempt gemonteerde hdd dreunt toch overal doorheen.

Uiteindelijk (vorige maand) heb ik het probleem definitief opgelost door een kast te kopen die van zichzelf al redelijk stil is, de antec sonata 3. Hierin zitten hdd sledes met siliconen dempers, dus mijn hdd's dreunen niet meer. De kast trilt daardoor ook niet meer mee.

Checklistje:

- demp je hdd door 'm in rubber te monteren (zijn standaard setjes voor te krijgen)
- demp je fans door ze in rubber te monteren (zijn standaard pielkes voor te krijgen), en/of koop stille fans.
- plak zware zelfklevende bitumenmatten aan de grote panelen in je kast (op de zijpanelen is meestal genoeg)
- zet je case zover mogelijk van je af, liefst onder je buro ofzo
- koop een relatief stille dvd brander. Kost weinig, scheelt veel. Ik heb zelf de asus 1814nogwat

Hopelijk heb je hier iets aan en succes met het stiller maken van je kast.

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik zou zeker geen kast in een kast maken, is veel werk en gaat ook nog eens groot en lomp worden, niet echt fijn om naast je tafel te hebben staan.

Zo als al vaker geroepen hier, probeer eens uit te vinden wat het geen is dat zo veel herrie maakt, meestal is het een fan, of een drive die trillingen door geeft aan de kast, vaak is het een fan die aansleept dan wel een draadje dat net de fan blades raakt etc...

Om je kast in een doos te zetten is zonde van het hout en van het geld dat je voor de case hebt betaald. Als je dan toch wilt knutselen kijk eens of je bijvoorbeeld de fans kunt vervangen dan wel de drives door middel van bijvoorbeeld een dunne rubber strip tussen de drive en de case beter kunt isoleeren van trillingen.

Een ander goed idee is om je grafische kaart eens van een andere koeler te voorzien, vaak zijn de standaard koelers heel erg luidruchtig en koelen ze ook nog eens minder goed dan de aftermarket koelers.

Als je echt een houten case wilt maken wees dan zo handig om gewoon de houten kast te gebruiken zonder dat je je bestaande kast er inzet, het grote verschil is dat je dan alle metalen onderdelen in je bestaande kast aan de kant schuift en dat je daar door al snel veel herrie stopt, het geluid dat overblijft kan dan door je houten kast gedempt worden.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wat ook een mooie houten case is [CiP] PSD:)

Signature

Verwijderd

er staat er een op v&a ;) misschien kun je daar verder mee gaan;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties

Ik zal even antwoorden op jullie vragen:
Ik wil liever niets meer uitgeven aangezien ik failliet ben bij de aankoop van mijn pc :)
Pc is heavy overclocked nu en heb een week geleden van frozen pc een paar air fans gekocht(heavy stuff ze)
Nu moet ik toch wel even nadenken of die 200 euro aan fans wel zo een goed idee waren :d
mijn setup in het kort
i7-965xe(lapped), gigabyte-x58 extreme- corsair dominator 2ghz fsb 6gb kit + 1600 6gb kit
velociraptor 150gb in raid 0, intel ssd x25 extreme(aanrader(als je geld hebt :d))
En een domme passief gekoelde video kaart.
fans?
FrozenCPU 172x150mm Fan (265 CFM) *2
Delta "Mega Fast" 120mm x 38mm Fan - 252 CFM *2
360mm x 30mm Silent Case Fan white Bezel
Thermalright Ultra-120 eXtreme CPU Heatsink met AeroCool 120mm Turbine 2000 Fan erboven
120 S12 120mm Silent Fan(het quad pack) langs alle kanten op die heatsink :d
kmoet een extra voeding hebben voor die fans alleen :d
ja ik overdrijf graag maar dit soort projectjes houden is mijn hobby.

Groot lomp en lelijk maakt voor mij niets uit, mijn machine VLIEGT (letterlijk en figuurlijk)
Ik kan u garanderen dat velen onder jullie nog nooit een frozen cpu merk geluid hebben gehoord, dit is ENORM :d

En heb mijn project wat gewijzigt:
grote kast met "wallmate" isolatie van geluid en hout en daarover van dat moederbord schuim(of noppenschuim) en daarover een soort stevigere zilverpapier.
De alu case is volledig op 4cm zacht rubber gezet zodat er geen trillingen doorkomen.
En ik heb een soort koelings weg gemaakt(dank u [CM] Silent Mod :) [casemod nr. 8])
ipv hermetisch dicht te maken en er 2-4 STEVIGE koelers in te pompen.

Nu had ik nog een projectje in gedachte
een watercooling(aansluitingen)op van die gigantische passieve heatsinks te zetten en die huge sinks nog eens koelen met die frozen fans :d
maar een vriend zei dat die heat sinks niet hetzelfde waren dus verloren werk.
zou wel vet zijn he :d alle 3 tegelijk :)

grtz

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:32:
bedankt voor alle reacties

En heb mijn project wat gewijzigt:
grote kast met "wallmate" isolatie van geluid en hout en daarover van dat moederbord schuim(of noppenschuim) en daarover een soort stevigere zilverpapier.
De alu case is volledig op 4cm zacht rubber gezet zodat er geen trillingen doorkomen.
En ik heb een soort koelings weg gemaakt(dank u [CM] Silent Mod :) [casemod nr. 8])
ipv hermetisch dicht te maken en er 2-4 STEVIGE koelers in te pompen.
just call me ReseTTim ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

probeer ook rekening te houden met het volume van de demping. Ik heb er ervaring mee (luidsprekers bouwen) en het is mij ook vaak genoeg overkomen;)

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Zet je fans eens op 7 Volt, is niet te moeilijk en geeft gelijk een veel stiller resultaat zonder teveel aan airflow in te leveren.

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn cpu niet gekoeld krijgen zonder die fans op max
als ik hem stressed zet
als ik hem niet overclock en ik stress hem volledig en laat hem met 3 koelers koelen dan draait iet nog op 80° (volgens real temp) en dan gaat er een alarmpje af
mjaaaaaa
sni erg

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:33:
ik kan mijn cpu niet gekoeld krijgen zonder die fans op max
als ik hem stressed zet
als ik hem niet overclock en ik stress hem volledig en laat hem met 3 koelers koelen dan draait iet nog op 80° (volgens real temp) en dan gaat er een alarmpje af
mjaaaaaa
sni erg
Ik denk dat jouw probleem eerder zit bij de airflow en raad je dan ook aan een topic te openen in 't cooling subforum, met veel pics van hoe je case er nu uit ziet want ik vind het gewoon VERSCHRIKKELIJK om te lezen wat je hier zegt. En ja, het is wel erg.

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Topicstarter
diedazz schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat jouw probleem eerder zit bij de airflow en raad je dan ook aan een topic te openen in 't cooling subforum, met veel pics van hoe je case er nu uit ziet want ik vind het gewoon VERSCHRIKKELIJK om te lezen wat je hier zegt. En ja, het is wel erg.
mjaa
realtemp klopt volgens mij niet
want als ik damagecore draai
0.5sec later staat ie al van 25 op 70 ........
sluit ik het voila dan weer op 25 dus......
alarmpje gaat pas vanaf 60° af
en aangezien mijn cputje NU wel serieus overgeclocked is.....
maar dat vind ik niet erg
houten case wil ik en zal er komen :d

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:16:
[...]
0.5sec later staat ie al van 25 op 70 ........
sluit ik het voila dan weer op 25 dus......
alarmpje gaat pas vanaf 60° af
Ik heb wat vragen:

- heb je koelblok zelf erin gezet?
- waarvoor overklok je i7 cpu? Wat is eigenlijk nut van overklok? Hogere framerate in games? i7 cpu is zelf namelijk al aardig snel.

Met temperatuurmeter dat in korte tijd naar hoge temp gaat wijst op de slechte koeling, en dat bedoel ik niet tig fans en lekker groot koelblok, maar de contact van cpu met koelblok. Is dat wel goed op elkaar, en niet vergeten stuk beschermplastic even eraf te halen? Er worden misverstanden gemaakt bij aanbrengen van koelblok op cpu. i7 zal zichzelf vertragen als het te heet wordt, en denk je dat alles weer sloom wordt, en dat is normaal. Dit is zelfbescherming tegen opblazen.
En met grotere koelblok stijgt de temp maar langzaam op, en niet in paar seconden, maar eerder minutenlang.

Ik wil alleen weten waarom je i7 overklokt. Als dat vooral om hogere framerate in games gaat, dan is passieve 1600 kaart de bottleneck. Koop liever betere videokaart, minimaal 8800GT of 9800GT, of 4870, wat je maar ook kan betalen. Je zult zien dat games plotseling heel vlotter gaan en daar heb je niet eens i7 overklok voor nodig.

Overklokken doen mensen meestal bij goedkopere CPU's zoals E8200 en die hoger klokken naar zogenaamde E8500 of zo. Dan heeft overklok meer resultaat. Met moderne cpu's tegenwoordig heeft overklok iets minder goed resultaat dan alleen maar meer warmte en energie. Tenzij je veel encode werk doet, maar dat is toch niet allemaal haastwerk?
Overklok is eigenlijk meer weggelegd voor ervaren gebruikers die weten wat ze doen. Mensen die maar aan rommelen en niet op goede producten letten, of beginners, kunnen beter niet met overklok doen. Dure onderdelen kunnen kapot gaan.

Een houten kast is groot en lomp, en remt de luchtdoorstroming iets af omdat het via langere weg moet lopen voor meer geluidsdemping. Gezien je extreme manier van fan gebruik (veel luchtstroming door boel fans) is houten kast juist veel slechter of het moet fors groter, minstens 3 kasten breed en 1,5 kast hoog.
Bij onjuiste bouw werkt houten box zelfs als een klankkast.

Ik zou eerst kijken waarom je temp zo snel omhoog schiet. Dat kan nooit met overklokte cpu en een goede koelblok. Dat gaat langzaam opklimmen omdat het eerst warmte moet afgeven aan de koelblok.

Er is duidelijk iets niet goed gedaan rond je computer.

Verwijderd

Kun je niet beter de Alu kast gaan dempen met wat daarvoor geschikte spullen?
Doordat Aluminium zeer licht is gaat het nogal snel resoneren, daar is met redelijk eenvoudige middelen wel wat op te verzinnen. ;)

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:54

Santford

FP PowerMod
Ook een tip om mee te nemen: Onderdruk is beter dan overdruk, d.w.z. zorg dat je meer uitgaande lucht hebt als ingaande. Doordat lucht dan van overal wordt aangezogen heb je nergens 'stilstaande' lucht en daarbij kan je controleren waar de warme lucht de kast verlaat (bovenin).

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Terwijl anderen dan weer als argument aanvoeren dat overdruk beter is, omdat je dan geen stof aanzuigt door elk sleufje van de kast ;)

Casemod: Cubeleon

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

brinkdinges schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:04:
Terwijl anderen dan weer als argument aanvoeren dat overdruk beter is, omdat je dan geen stof aanzuigt door elk sleufje van de kast ;)
Koele lucht binnen halen moet je sowieso wel, overdruk of onderdruk. Als je pc als stofzuiger werkt, haal hem dan om te beginnen van de grond en plaats hem hoger, op een bureau oid. Ten tweede kun je filters plaatsen om te voorkomen dat er (teveel) stof in je kast terecht komt.
Of over- danwel onderdruk beter werkt zijn inderdaad de meningen over verdeeld, maar dat is makkelijk te testen per geval :)
aarding(die ik niet nodig heb), feit dat hout isoleert
Ik zou toch als het even kan gebruik maken van een stopcontact met randaarde. Mocht er spanning op je metalen behuizing komen te staan dan zul je door de houten ombouw inderdaad niet direct daarvan een schok krijgen. Maar de metalen kast op zijn beurt maakt wel contact met audio-, display-, netwerk- en usb-kabels om maar wat te noemen. Waardoor jij of andere mensen / apparaten toch nog onder spanning zouden komen te staan.

Goed, je gaat dus met hout aan de slag. Een idee waar ik zelf wat over heb zitten denken, maar door tijd-, ruimte- en geldgebrek nog nooit aan begonnen ben: een bureau waarbij de computer onder het blad zit. Voorzover ik het uitgedacht had zou je dan een la hebben waaring de pc ligt, die je dus open kunt trekken voor easy access :) Eventueel nog een glazen plaat in het bureablad zodat je de pc kunt zien :Y)
Ok dit is wel meteen een hele stap verder dan enkel een houten ombouw, maar wie weet kom je op geniale ingevingen als je dit eens overweegt xD

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1