Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2k3: Mail verplaatsen naar sent items groepsbox?

Pagina: 1
Acties:

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:50
Ik werk binnen een vijfkoppige afdeling van een softwarebedrijf, we hebben hier dan ook een persoonlijke e-mailbox en een groepsbox voor alle mail. Nu is het zo dat sommige e-mail heel persoonlijk is en andere juist voor de hele groep toegankelijk moet blijven. Ook is er altijd minimaal één persoon binnen om support te kunnen geven op eenvoudige zaken, de anderen zijn regelmatig buiten de deur bij klanten en dus niet bereikbaar onder kantooruren. Alle eenvoudige zaken moeten dus voor de supporter van de dag toegankelijk zijn, óók verzonden e-mail.

Om dit te verzorgen ben ik iedere avond bezig met het verplaatsen van alle eenvoudige zaken van mijn eigen verzonden items naar de verzonden items van de groepsbox. Ik wil dus eigenlijk dat als ik mail verstuur vanuit naam@bedrijf.nl dat deze in de verzonden items-box van naam@bedrijf.nl komt, en als ik mail verstuur vanuit groep@bedrijf.nl dat deze in de verzonden items-box van groep@bedrijf.nl komt.

Ik dacht dus, ik maak even de onderstaande regel aan:
quote: Outlook 2003 regel
Deze regel nadat ik het bericht heb verzonden
met groep@bedrijf.nl als afzender
en alleen op dit systeem
verplaats een kopie van het bericht naar Verzonden Items
behalve als het gemarkeerd is als privé
Problem solved zou je denken... ware het niet dat "met groep@bedrijf.nl als afzender" niet bestaat in Outlook: Je kan alleen maar filteren op de gene waar je naartoe stuurt, niet op degene waar de mail vandaan komt.

Nu loop ik hier eigenlijk al een paar maanden zo nu en dan voor te googlen en ook op GoT te kijken of het ergens voorbij komt... helaas heb ik tot nu toe alleen nog maar héél vaak de basisinfo over regels zitten lezen, telkens in een iets andere vorm, maar nooit wat ik zoek - schijnbaar komt dit probleem toch minder voor dan ik dacht.

Heeft er iemand een oplossing of een interessante workaround?

Ga toch fietsen.

Verwijderd

Die groepsbox, is dat een seperate PST? in de vorm van, moet je het account selecteren bij het opstarten van Outlook?

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09
Ik ben er al eens een keer mee aan het stoeien geweest in een situatie dat Outlook 2003 als client werkt voor een Exchange server, maar ik heb dit helaas ook nooit voor elkaar gekregen. |:(

• kakanox
In dit geval draaien we Outlook ook met een Exchange server.
Je hebt dan standaard een eigen postvak, systeembeheer kan hier een extra postvak aan toevoegen.

In mijn geval is het extra vervelend omdat ik ook nog weleens meewerk op een ándere afdeling, dus ik heb 1 eigen postvak en twee groepspostvakken.

Wat St00mwals schrijft stemt me dus niet heel positief :'(

[ Voor 9% gewijzigd door kakanox op 24-02-2009 15:56 ]

Ga toch fietsen.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09
Wat je anders zou moeten doen is het volgende:
Maak 2 profielen in Outlook aan en zorg dat je bij het starten van Outlook moet kiezen welk profiel je wilt gebruiken.
In het 1e profiel zet je je persoonlijke mailbox als default met de afdeling erbij
In het 2e profiel zet je de afdelingsmailbox als default met je persoonlijker erbij

Kies je nu het 1e profiel dan wordt je verzonden mail opgeslagen in je eigen mailbox en bij het 2e profiel is het andersom.

Je hebt dan wel een oplossing, of je er heel blij van wordt is een 2e....

• kakanox
Dat is niet echt een oplossing... ik moet dan nl. in 2 profielen tegelijk kunnen werken...

Ga toch fietsen.

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11 22:05

B4tman_DH

To the Bat.....

In SBS 2k8 is er ook nog geen oplossing (zelf server-side niet)

Ik zou ook ernorm geholpen zijn als dit automatisch zou kunnen. Wil nml alles gescheiden houden.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
Iets vergelijksbaars is ook al eens aan de orde gekomen in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1331327. Je kunt eens kijken naar tools als http://www.ivasoft.biz/unisent.shtml

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• kakanox
Niet zoíets, maar precies dat ja! :D
Het mag niet, en één van jullie is ook nog een modje, maar toch bedankt :+

[ Voor 3% gewijzigd door kakanox op 24-02-2009 16:55 ]

Ga toch fietsen.

Pagina: 1