Ik werk binnen een vijfkoppige afdeling van een softwarebedrijf, we hebben hier dan ook een persoonlijke e-mailbox en een groepsbox voor alle mail. Nu is het zo dat sommige e-mail heel persoonlijk is en andere juist voor de hele groep toegankelijk moet blijven. Ook is er altijd minimaal één persoon binnen om support te kunnen geven op eenvoudige zaken, de anderen zijn regelmatig buiten de deur bij klanten en dus niet bereikbaar onder kantooruren. Alle eenvoudige zaken moeten dus voor de supporter van de dag toegankelijk zijn, óók verzonden e-mail.
Om dit te verzorgen ben ik iedere avond bezig met het verplaatsen van alle eenvoudige zaken van mijn eigen verzonden items naar de verzonden items van de groepsbox. Ik wil dus eigenlijk dat als ik mail verstuur vanuit naam@bedrijf.nl dat deze in de verzonden items-box van naam@bedrijf.nl komt, en als ik mail verstuur vanuit groep@bedrijf.nl dat deze in de verzonden items-box van groep@bedrijf.nl komt.
Ik dacht dus, ik maak even de onderstaande regel aan:
Nu loop ik hier eigenlijk al een paar maanden zo nu en dan voor te googlen en ook op GoT te kijken of het ergens voorbij komt... helaas heb ik tot nu toe alleen nog maar héél vaak de basisinfo over regels zitten lezen, telkens in een iets andere vorm, maar nooit wat ik zoek - schijnbaar komt dit probleem toch minder voor dan ik dacht.
Heeft er iemand een oplossing of een interessante workaround?
Om dit te verzorgen ben ik iedere avond bezig met het verplaatsen van alle eenvoudige zaken van mijn eigen verzonden items naar de verzonden items van de groepsbox. Ik wil dus eigenlijk dat als ik mail verstuur vanuit naam@bedrijf.nl dat deze in de verzonden items-box van naam@bedrijf.nl komt, en als ik mail verstuur vanuit groep@bedrijf.nl dat deze in de verzonden items-box van groep@bedrijf.nl komt.
Ik dacht dus, ik maak even de onderstaande regel aan:
Problem solved zou je denken... ware het niet dat "met groep@bedrijf.nl als afzender" niet bestaat in Outlook: Je kan alleen maar filteren op de gene waar je naartoe stuurt, niet op degene waar de mail vandaan komt.quote: Outlook 2003 regelDeze regel nadat ik het bericht heb verzonden
met groep@bedrijf.nl als afzender
en alleen op dit systeem
verplaats een kopie van het bericht naar Verzonden Items
behalve als het gemarkeerd is als privé
Nu loop ik hier eigenlijk al een paar maanden zo nu en dan voor te googlen en ook op GoT te kijken of het ergens voorbij komt... helaas heb ik tot nu toe alleen nog maar héél vaak de basisinfo over regels zitten lezen, telkens in een iets andere vorm, maar nooit wat ik zoek - schijnbaar komt dit probleem toch minder voor dan ik dacht.
Heeft er iemand een oplossing of een interessante workaround?
Ga toch fietsen.