Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

verzonden mail worden niet weergegeven met exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het configureren van een exchange server loop ik tegen een probleempje aan waar ik na een hoop uren op internet zoeken nog niet uit ben gekomen, hopelijk weet iemand waar het probleem zit.

Ik heb een exchange server geconfigureerd dmv de pop3 connector.
Hier worden 4 adressen opgehaald 1 algemeen adres en 3 adressen van gebruikers.

Het algemene emailadres wordt bij iedere gebruiker als extra postvak geopend.
Bij de drie gebruikers is een pop3 account waarmee alleen verzonden kan worden toegevoegd zodat zij ieder vanaf het algemene adres kunnen verzenden.

Nu is het de bedoeling dat alle communicatie die betrekking heeft op het algemene adres wordt opgeslagen en wordt weergegeven in de desbtreffende mappen.

Kortom als er een mail binnenkomt op het algemene adres en die wordt door een van de drie gebruikers beantwoord dan moet de communicatie die hierbij plaatsvind (zien dat hij beantwoord is en de weergave in de verzonden items) in de extra geopende postvakken van alle gebruikers worden weergegeven.

Echter kan ik er niet achterkomen hoe dit te configureren is met de pop3 connector.

Kan iemand me aangeven hoe dit in te stellen is of wellicht is iemand hetzelfde al een tegen gekomen.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:43
Wat jij wil kan standaard niet in exchange.
Heeft overigens ook niets met de pop3 connector te maken, maar dat is weer een ander verhaal.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:47

Qwerty-273

Meukposter

Je zal de gebruikers de algemene exchange mailbox via een apart Outlook profiel moeten laten openen. Dan plaatst Outlook de verzonden e-mails in de juiste verzonden items map etc. (dus hoe een normale mailbox werkt). Dan is het alleen nog een 'issue' om twee Outlook profielen tergelijkertijd open te hebben op je machine - en daar zijn weer 3rd party tools voor (zoals ExtraOutlook).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
Of je gebruikt Outlook regels (maar dat wordt wellicht tricky) of een tool/add-in als: http://www.ivasoft.biz/unisent.shtml

Eventueel (maar dan moet je dat voor iedere mail afzonderlijk doen) is bij de opties te kiezen waar Outlook de betreffende verzonde mail moet opslaan.

Het is overigens geen Exchange probleem, maar een Outlook probleem!

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik vreemd vind is dat bij een andere klant van ons het wel geconfigureerd is door een extern bedrijf die het geheel destijds geplaatst is, hier is zowieso geen gebruik gemaakt van extra software.

Ik zal eens kijken of ik hen kan benaderen om te vragen hoe zij dat hebben opgelost.
Had gedacht dat het wel eenvoudig in te stellen was maar blijkt toch wel iets gecompliceerder dus.

Mocht ik eruit komen dan plaats ik het uiteraard even.

Bedankt voor jullie reacties!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:37:
Maar wat ik vreemd vind is dat bij een andere klant van ons het wel geconfigureerd is door een extern bedrijf die het geheel destijds geplaatst is, hier is zowieso geen gebruik gemaakt van extra software.

Ik zal eens kijken of ik hen kan benaderen om te vragen hoe zij dat hebben opgelost.
Had gedacht dat het wel eenvoudig in te stellen was maar blijkt toch wel iets gecompliceerder dus.

Mocht ik eruit komen dan plaats ik het uiteraard even.

Bedankt voor jullie reacties!
Je moet het omdraaien :

Je opent als primary de gedeelde mailbox en je hangt de gebruikers mailbox er extra bij. Dan synct hij deze wel goed.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar dan komen standaar alle mailtjes van die gebruikers (dus ook eventuele vertrouwelijke zaken) in de sent items van de algemene box, iets wat je echt niet moet willen ...

Over welke versie van Windows hebben we het overigens? Zie Windows Servers en Server-Software - Beleid

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 20-01-2009 01:07 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1