Toon posts:

Zwart beeld,maar muisaanwijzer wel te zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al iets van drie jaar een computer die altijd perfect heeft gewerkt. Ik heb hier altijd op gewerkt met maar 1 scherm, maar sinds twee weken heb ik nu 2 schermen erop aangesloten (HP w2228H). Dit werkte allemaal gewoon goed, tot vanmorgen. Als ik mijn computer opstart lijkt het allemaal gewoon goed te gaan (zie windows opstart scherm ook gewoon) totdat mijn bureaublad getoond moet worden. Het enige wat ik dan namelijk zie zijn twee zwarte schermen met daarop een muisaanwijzer (die ik gewoon kan bewegen overigens). Als ik een van de monitors loskoppel hou ik ook gewoon hetzelfde probleem.

Heeft iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je met de muisaanwijzer ook de eigenschappen van je bureaublad bekijken?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de rechter muisknop klikken heeft geen zin. Er gebeurt dan niets.

Nu na iets van 20 minuten springt wel ineens het zwarte beeld weg en zie ik het scherm waarop staat dat Windows XP gestart wordt. Krijg daarna de melding "winlogon.exe - Toepassingsfout. De instructie op 0x75917ef1 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt." Ik heb daar nu op "ok" geklikt en het scherm is weer zwart zoals daarvoor. Kan het zijn dat mijn videokaart 2 beeldschermen of de hoge resolutie niet aankan of zo? (probeer nog uit te zoeken welke ik precies heb)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:50

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

waarschijnlijk draait explorer dan niet (goed) , ctr + alt + delete voor je taskmanager , en dan bij de processen naar explorer.exe zoeken , staat ie er niet kun je proberen hem met de hand aan te zetten in het meest linkse tabblad en dan niewe taak daar explorer.exe typen en ok , doet ie t dan is er waarschijnlijk iets mis met je opstartmap ding

Signature

Verwijderd

Topicstarter
CTRL + ALT + DEL doet ook niks. Zoals ik in mijn vorige post aangaf zit ik blijkbaar nog niet in windows, maar nog in het opstartscherm of zo... :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wauw, een sig!

• BGB4rn

BGB4rn

je kunt ook kiijken of het in safemode werkt of gewoon in een keer de recovery console gebruiken

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Safe-mode werkte ook niet. Nadat ik die foutmelding heb gekregen, heb ik nog eens de computer opnieuw opgestart. Toen werkte het vreemd genoeg weer goed. Nu maar hopen dat ik het niet weer krijg. ;)

Sinds ik de twee beeldschermen heb werkt het allemaal soms wel wat trager. Kan dat komen doordat ik maar weinig (1GB) geheugen heb en een al vrij oude videokaart (256MB PCI-express nVidia GeForce 6800) heb?

• BGB4rn

BGB4rn

nee , zelfs met veel mindere hardware dan dat zou het moeten werken dus aan de prestaties van je hardware ligt het niet , het zou kunnen dat je installatie is beschadigt door een virus ofzo , of je hebt een slechte hdd ..
wat je anders kunt proberen is met iets als knoppix of bartPE proberen je hdd uit te sluiten .

maar ik neem aan dat je xp draait op zo`n machine ookal zou vista het ook gewoon moeten doen .

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Computer heeft altijd gewoon lekker gewerkt. Alleen nu lijkt hij af en toe wel iets meer moeite te hebben door die 2 schermen/die hogere resoluties. Maar goed, misschien is het idd een ander probleem. Ik ga er eens naar kijken iig.

Bedankt voor jullie hulp! :)

• BGB4rn

BGB4rn

wat ook nog zou kunnen , wat ik niet verwacht is dat je voeding aan het overlijden is , alhoewel het meer een probleem lijkt met andere hardware of alleen windows (die je ook nog kan proberen opniew te installeren.

wat je dan ook nog kan proberen is een geaard stopcontact (als je dat niet al gewoon hebt :+ )

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Het zit nu nog in een stekkerdoos die niet geaard is, maar ik heb van het weekend al een geaarde stekkerdoos gekocht waarin in ik het nog moet overzetten. Had dit gedaan in verband met veiligheid. Ben zelf niet zo'n kenner wat dat betreft, maar wat kan het dan nog verder uitmaken of het geaard is of niet?

Zodra ik de computer heb afgesloten zet ik ook altijd nog de stekkerdoos uit via zo'n rode knop die daarop zit. Ik heb af en toe echter het idee dat dit niet echt goed is voor mijn computer, want soms klopt hierna ook ineens de datum/tijd niet meer op mijn computer. Kan dat hier ook mee te maken hebben?

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 15:47
Dat de datum tijd weg is heeft te maken met je batterij op het moederbord. Vervang deze eens en dan zou dat probleem opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het daarmee te maken kan hebben, maar waarom komt het dan alleen maar voor als ik ook echt mijn stekkerdoos uitzet met de rode knop. Ik heb ook periodes gehad dat ik die stekkerdoos niet uitdeed en dan had ik het nooit. Ik heb dus het idee dat het met elkaar te maken heeft.

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:14:
Ik weet dat het daarmee te maken kan hebben, maar waarom komt het dan alleen maar voor als ik ook echt mijn stekkerdoos uitzet met de rode knop. Ik heb ook periodes gehad dat ik die stekkerdoos niet uitdeed en dan had ik het nooit. Ik heb dus het idee dat het met elkaar te maken heeft.
om je pc uit te zetten door alleen de stroom er af te halen is slecht kan slecht zijn voor je harddisk dus het zou kunnen dat je een aantal bad sectors heb door dat de disk niet gecontroleerd kan downspinnen en dag zeggen tegen je pc :P .

maar je kunt dus eens proberen om een andere disk te gebruiken , je machine zowiezo te herinstalleren want het lijkt meer op een heel erg vuile installatie.

dus als ie t dan nog niet goed doet kun je een andere disk proberen en daar je os op zetten

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt. Maar nog even voor de duidelijkheid: Ik sluit uiteraard eerst wel mijn computer af zoals het hoort. Daarna haal ik pas de stroom eraf. ;)
Pagina: 1