[XP] 1e keer inloggen: error / winlogon.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 3.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Wij hebben rond de 10 werkstation en rond de 20 laptops. Bijna alle laptops krijgen de foutmelding als ze de 1e keer willen inloggen dat winlogon.exe een fout heeft gegenereed; dan kan je kiezen voor OK of annuleren; het maakt niet uit wat je kiest, want hij start daarna opnieuw op. Na de restart, werkt alles gewoon |:(
(soms krijg je ook een blauw scherm ipv een schermpje met OK en annuleren knop)

Heel de dag geen fouten meer, en de volgende dag hetzelfde probleem. Er is een workarround:
- Haal je netwerkstekker eruit en steek die pas er weer in als je kan inloggen.

Echter beginnen de werkstations de laatste weken dezelfde kuren te vertonen :(

Lijkt op dit topic:
[Win2k] Winlogon.exe boot probs

In het logboek staat het volgende:
Vastgelopen toepassing: winlogon.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x74e7400e.

Weet iemand waar het aan kan liggen? De werkstation krijgen steeds vaker het probleem. Eerst was het 1 x in de week, maar nu is het al om de andere dag...

Ik hoop dat iemand dit al eerder meegemaakt heeft en/of een oplossing heeft; bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het lijkt wel alsof het netwerkgerelateerd is, dus speel eens met drivers en kijk eens als er bepaalde processen draaien die je kan afsluiten. En zou je het eens kunnen testen met een kale laptop op het werk? En dan langzamerhand weer alles 1 voor 1 installeren zodat je eventueel kan zien waar het mis gaat.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ik heb pas mijn eigen laptop opnieuw geinstalleerd, die het probleem nu niet meer heeft. Het probleem is niet driver-gerelateerd, want het zijn verschillende merken pc's.

En het testen is erg lastig, omdat het maar 1 keer per dag voorkomt. En soms komt het niet voor, en een paar dagen later weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Haalt ie als de PC op het netwerk is aangesloten dan ook een logon van de server af?

Zo ja kan het goed daaraan liggen
De pc start zonder netwerk wel op en met kabel niet, dus ligt het in het netwerk lijkt me, en zou goed aan de logon server kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
De werkstation hangen in een domein met 2 AD (win2003) servers. Bij ons ligt het idee dat het aan een policy ligt, maar dat zijn we aan het onderzoeken.

offtopic:
Bedankt voor de snelle reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89441

Installeer je van een image? Zo ja, mischien is die corrupt.
Staat er een dezelfde programma/drivers (mischien printer driver) op de computers die hetzelfde is.
Wat staat er in het NETLOGON login script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Nee, niet van een image. En de printer-drivers zijn op alle computer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
Ik ben eigenlijk benieuwd of jullie de oorzaak reeds gevonden hebben. Wij hebben hier in het netwerk namelijk hetzelfde probleem.

Dus voor de duidelijkheid: Een willekeurige pc wordt aangezet. Logt in krijgt een winlogon.exe foutmelding en vaak een bluescreen en wordt opnieuw opgestart. De 2e keer inloggen gaat probleemloos.

Wij werken hier inderdaad met images die met Micrsoft SMS2003 uitgerold worden. Het gaat hier om diverse type desktops. Het vreemde is dat het niet aan het type machine ligt. Van elk type is er wel een systeem die het heeft. Het kan dus wat mij betreft ook niet aan de image liggen aangezien niet elk systeem het heeft.

Vandaar dat ik benieuwd ben of het probleem bij jullie al is opgelost en hoe jullie dat gedaan hebben.

For rent

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

kickje :)

Hier nu 2 incidenten met soortgelijk probleem, wellicht nog meer, maar nog niet zichtbaar, image restoren heeft geen effect, 1 gebruiker hebben we een andere laptop meegegeven, en heeft het probleem daar ook. Profielen zijn vervangen, probleem blijft af en toe komen... Zitten het echt te zoeken in de winlogon (staan ook foutmeldingen van in het systemlogboek), of in de sms, maar pffff... gebeurd ook alleen als ze aanloggen op het netwerk, standalone gaat perfect..

[ Voor 9% gewijzigd door djidee op 30-08-2007 13:58 ]

"Mekker, blaat"

Anoniem: 178962

Ik heb hier de laatste paar weken ook hetzelfde probleem, soms komt het voor, soms niet, 2e keer inloggen gaat altijd perfect.

Het gekke is dat naar mijn weten de twee systemen (een PC en een laptop) helemaal geen enkele drivers delen, ook qua software lijken ze niet echt op elkaar.

Ik heb nog geen oplossing ervoor gevonden en kan ook niet bepalen wat nu precies de omstandigheden zijn waarin het voorkomt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zie je precies in de winlogon.log en eventueel in de eventlogs wat niet goed ging?
Dr. Watson misschien nog iets te melden?

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 30-08-2007 14:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

winlogon.log? Waar kan ik die vinden? Een search op de hdd incl verborgen spul gaf geen resultaat.
(in de locatie waar ie volgens Microsoft hoort te staan staat ie niet)

Dr. Watson zegt:
The application, \??\C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe, generated an application error The error occurred on 08/24/2007 @ 15:53:28.015 The exception generated was c0000005 at address 0100CED7 (winlogon)

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Ook in het eventlog:
The COM+ Event System detected a bad return code during its internal processing. HRESULT was 8001010D from line 44 of d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Please contact Microsoft Product Support Services to report this error.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
PC's zijn verder niet overgeclocked, komen goed door memtest heen en zijn verder gewoon stabiel.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 30-08-2007 14:13 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
C:\Windows\Security\Logs\WinLogon.log

Toevallig allemaal identieke pc's qua cpu en dergelijke? welke?
A microcode reliability update is available that improves the reliability of systems that use Intel processors
Heb je dit ook als je op de domaincontrollers zelf inlogt?

Windows 2000/2003 domein?

c00000005 is access violation, misschien kan je hier wat mee: How to use the Userdump.exe tool to create a dump file

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 30-08-2007 14:16 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Application popup: winlogon.exe - Toepassingsfout : De instructie op 0x74ef40c3 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
--
De foutmelding van winlogon.exe: 'eventtype: Bex P1 : winlogon.exe P2 0.0.0.0 p3 : 00000000
p4 : unknown p5 : 0.0.0.0 :P6 : 00000000 p7 : 74ef40c3 p8 : c0000005 p9 : 00000008' zijn de gegevens die ik zo nog ergens heb staan, user waar ik alles mee mag testen is vandaag vrij... Ben zelf erg met netwerkbeheer aan bakkeleien omdat het netwerk gerelateerd lijkt te zijn (immers, standalone gaat prima, en herinstallatie van de werkplek heeft geen enkel effect (en ook profiel van de gebruikers is geen oorzaak, foutmelding komt voor inloggen al er in knallen). Zijn beide laptops uit de Fujitsu Siemens S series, die gebruiken we al een paar jaar

[ Voor 5% gewijzigd door djidee op 30-08-2007 14:31 ]

"Mekker, blaat"

Het COM+ event lijkt er weinig mee te maken te hebben, dat komt volgens Google door MSN, dus ik heb MSN uitgeschakeld bij het opstarten maar aangezien het probleem lastig te reproduceren is heb ik nog niet kunnen testen wat het heeft gedaan.

De ene is een vaste PC met een Athlon X2 BE-2350 erin.
De andere is een laptop met een Core Duo T2300.

Qua hardware dus ook compleet anders.

Geen domein of niets, gewoon 2 losse computers in een workgroup, 1 op LAN en de ander op WLAN. Zo simpel als de opzet maar kan zijn is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Meest relevante info uit het logboek hier vermeld, is een 3e geval, andere laptop reeks dit keer, wel zelfde hoek van het land weer... Die Scesli en securitycenter meldingen staan elke keer vlak voor de winlogon.exe foutmeldingen, wellicht toch ergens een policy.. Best zoeken naar speld in een hooiberg dit.. :9

Applicatielogboek
Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: DrWatson
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 4097
Datum: 3-9-2007
Tijd: 14:25:58
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ******
Beschrijving:
De toepassing, \??\C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe, heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 03-09-2007 om 14.25.58.371 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 77E9B500 (RPCRT4!RpcErrorStartEnumeration)
--
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Application Error
Categorie van gebeurtenis: (100)
Gebeurtenis-ID: 1000
Tijd: 14:15:35
Computer: ****
Beschrijving:
Vastgelopen toepassing: , versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x74ef40c3.
Gegevens:
0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat
0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail
0010: 75 72 65 20 20 20 30 2e ure 0.
0018: 30 2e 30 2e 30 20 69 6e 0.0.0 in
0020: 20 75 6e 6b 6e 6f 77 6e unknown
0028: 20 30 2e 30 2e 30 2e 30 0.0.0.0
0030: 20 61 74 20 6f 66 66 73 at offs
0038: 65 74 20 37 34 65 66 34 et 74ef4
0040: 30 63 33 0c3
--
Bron van gebeurtenis: SceCli
Gebeurtenis-ID: 1704
Tijd: 13:28:41
Computer: ***
Beschrijving:
Beveiligingsbeleid in groepsbeleidsobjecten is toegepast.
--
Bron van gebeurtenis: SecurityCenter
Gebeurtenis-ID: 1807
Tijd: 13:28:26
Beschrijving:
De Security Center-service is gestopt. De service kan niet worden uitgevoerd vanwege een softwaregroepsbeleidinstelling.
--
Systeemlogboek
Bron van gebeurtenis: Application Popup
Gebeurtenis-ID: 26
Tijd: 13:28:51
Beschrijving:
Toepassingspop-up: winlogon.exe - Toepassingsfout : De instructie op 0x74ef40c3 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

nieuwe post ipv edit, om het even omhoog te trappen....

Hier hebben we bij 1 van de gebruikers uitgevonden dat die laptops icm dockingstation / portreplicator de problemen veroorzaakt. Hangen we hem los op het netwerk, gaat hij wel goed... Diverse andere dockingstations geprobeerd, daar blijft het probleem bestaan. We zoeken verder, maar leek me relevant voor de medetweakers die soortgelijke problemen hebben staan

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij zijn er geen docking stations in het spel en komt het probleem nog steeds regelmatig voor. Zowel op de laptop als op de vaste PC.

Het lijkt ook niet te maken te hebben met welke andere PC's er aanstaan, ik heb 2 PC's altijd aanstaan (1 windows XP en 1 Debian box met Samba) en dus 1 PC en 1 laptop soms wel en soms niet aanstaan. In alle situaties is het probleem al eens voorgekomen.

Probleem is dat ik ook nog geen enkele manier heb gevonden om het te reproduceren, het gebeurt gewoon soms maar een patroon heb ik er niet in kunnen herkennen. Zeker aangezien ie de 2e keer wel normaal aan gaat.

De PC dan uitzetten, even 5 min wachten en opnieuw opstarten en het werkt nog steeds allemaal goed.

Uitermate frustrerend probleem wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 05-09-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 08:56

Lucaz

Ondertiteling

Heeft iemand hier nog neiuwe informatie over.
Heb hier een laptop staan met hetzelfde probleem.
S`ochtends in de docking eerste keer opstarten en blauw scherm.
Reboot en alles werkt de hele dag perfect ook wanner ik reboot en hem even 15 minuten uit zet.
Voglende dag weer hetzelfde probleem.
Schijf overgezet in een nieuwe laptop (zelfde type) en nog steeds dezelfde problemen.
Ander docking station gebruikt. Zelfde problemen
Ga nu de HD clonen naar een nieuwe HD.

Probleem = 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Loopt hier nog steeds, vooral in combi met dockingstations, maar ook rechtstreeks met netwerkkabeltje.. Wel alleen wanneer op het netwerk ingelogd word, standalone loopt hij goed door, image botst met policy oid... Van alles al geprobeerd, profielen vervangen, andere workstations (zijn alleen laptops trouwens), image vernieuwen... Maar goed, zolang het er een 35 man zijn die er last van hebben (op 12.000 werkplekken hier in NL), hebben de samenstellers van het image niet zo heel veel zin om er mee aan de slag te gaan.. Zelf laatst nog een middag gespendeerd om die foutmelding mbv MS op te pakken, tot nu toe zonder resultaat.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Heb de laptop hier nu staan en een docking station erbij gezet. Net een uur uit gehad accu eruit. Start ik hem op in de docking werkt hij prima. Kan het probleem nu niet meer reproduceren dat maakt het moeilijk om op te lossen. Ik kan nu dus vanaales proberen zoals ik al 3x met deze laptop heb gedana maar het komt er altijd weer op neer dat de gebruiker de volgende dag aangeeft dat het probleem niet weg is. (kan de laptop hier telkens maar 1 dag houden)

Doe hem zo nog even 30 minuten uit en doe hem dan op haar werkplek even in de docking kijken wat hijd an doet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had het van de week zelfs op het moment dat er geen netwerkkabel in de PC zat, het lijkt dus echt niets te maken te hebben met het netwerk, maar wat het dan wel is weet ik niet.

Het is onmogelijk te reproduceren en ook wordt er nergens voor zo ver ik kan zien een dump gemaakt dus er valt ook weinig te debuggen, ook in de eventlog staat bijzonder weinig informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 178962 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:32:
Ik had het van de week zelfs op het moment dat er geen netwerkkabel in de PC zat, het lijkt dus echt niets te maken te hebben met het netwerk, maar wat het dan wel is weet ik niet.

Het is onmogelijk te reproduceren en ook wordt er nergens voor zo ver ik kan zien een dump gemaakt dus er valt ook weinig te debuggen, ook in de eventlog staat bijzonder weinig informatie.
Heb bij 1 van de gebruikers het sys en app log naar mijn eigen laptop gehaald, alsmede het logbestand van winlogon (wat een lap ;( ) ernaast gelegd, maar nog niet iets duidelijks kunnen vinden.. Ja, iets met policy wat de meuk overhoop haalt, zover was ik inmiddels ook

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Heb de 7200 toeren HD vervangen voor een andere 5400 toeren HD.
Ik dacht mischien komt die fout wel doordat de HD sochtends nog niet helemaal wakker is.

Heb de laptop vanochtend hier in mijn test docking gedaan en kreeg geen blauw scherm.
Gebruiker heeft hem nu weer terug en zal mij morgen ochtend waarschijnlijk melden dat ze weer een blauw scherm heeft gehad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Error message when you restart a computer that is running Windows XP Professional: "Stop 0xC000021A" is bij ons in de tot nu toe geteste "slachtoffers" de oplossing. Ik weet niet of bij jullie ook gaan werken, maar hier valt een last van de schouders.. Lekker vroeg weekend zo O+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

djidee schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 07:47:
Error message when you restart a computer that is running Windows XP Professional: "Stop 0xC000021A" is bij ons in de tot nu toe geteste "slachtoffers" de oplossing. Ik weet niet of bij jullie ook gaan werken, maar hier valt een last van de schouders.. Lekker vroeg weekend zo O+
Hey mooi man dat ga ik ook ff proberen bij de andere slachtoffers.
Het vervangen van de 7200 toeren HD door een 5400 toeren heeft ook geholpen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had em vandaag weer te pakken dus ik ga de fix even installeren.

Fix aangevraagd, ik laat het weten als ik em binnen heb en of ie helpt (al kan dat heel lang duren aangezien het compleet random is wanneer het wel en niet voorkomt).

Fix is ontvangen en geinstalleerd, en het probleem is nog niet terug gekomen, maar aangezien het maar 1x in de week voorkwam gemiddeld en soms 3 weken niet is het niet echt betrouwbaar te checken.

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 16-10-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Het vervangen van de schijf had toch niet geholpen hij heeft het 3 dagen goed gedaan maar daarna toch weer blauwe schermen.

Heb inmiddels de fix gekregen van MS en geinstaleerd bij de probleem laptop.

Zal ook laten weten of het heeft geholpen of niet. Maar ik heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou toen ik vanmorgen de PC aanzette was er geen probleem, helaas zegt dat eigenlijk niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Bij ons (ik ben de topicstarter) waren er problemen met de WSUS-server, dus de WSUS-server was een aantal maandan uitgeschakeld. De pc's liepen dus achter met updates. Na de WSUS-server gerepareerd te hebben, werden alle pc's weer gepatcht met de laatste updates. Sinds dien is bij ons het probleem verdwenen.

Zijn de desbetreffende pc's gepatch met de laatste updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, maar de patch die ik nu ontvangen heb van MS is ook alleen per request te krijgen, je krijgt deze niet bij de automatische updates en hij is ook niet vrij te downloaden van MS.

Schijnbaar is het zelfs zo dat je het probleem alleen krijgt met een up2date PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag had ik em weer 2x achter elkaar, die fix heeft dus niet geholpen.

Het is een access violation van winlogon.exe, maar verder is er geen enkele informatie over de crash beschikbaar. Als m'n debugger aan staat pakt die em goed op, maar buiten een disassembly kan ik er helemaal niets mee. Iets verder proberen met het proces zorgt er altijd voor dat de PC meteen opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Ik heb het probleem sinds de patch niet meer op de gepatchte laptops gehad.
Lijkt dus wel te helpen, alleen wat ik nu soms zie is dat er delen van de group policy bij het opstarten worden overgeslagen :P Magoed beter dan een blauw scherm...
Pagina: 1