Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe sluit de voeding aan op een VFD?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 15:56
Hallo,

Na veel uitzoekwerk is het me uiteindelijk gelukt om een Futaba VFD aan te sluiten op een paralelle poort.
Zie daarvoor FUTABA VFD voor HTPC
Nu wil ik deze graag van stroom voorzien.

Het aansluitpunt bestaat uit een 3 polige connector, waarbij de twee buitenste pinnen 0 VOLT zijn en de middelste is +5 VOLT DC.

Vraag rest mij... hoe sluit ik dit VFD aan op de pc voeding? ergo welke kleur kabel moet ik gebruiken?
Thanks for the help.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoek eens op molex, geel, rood, 12v, 5v... dat soort termen. Daarmee kom je vast te weten op welke kleur van een molex connector (waar je drives mee aangesloten zijn op de voeding) 5v en 12v hebben.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-11 15:48

Shuriken

Life is all about priorities

Rood = 5 V
Geel = 12 V
Zwart = GND

Dus rood op pin 2 en zwart op pin 1 of 3

[ Voor 37% gewijzigd door Shuriken op 23-02-2009 11:37 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat is er mis met je oude topic, dat je een nieuwe moet starten? Verder kan je me niet vertellen dat dit info is die je nergens kan vinden; worst-case-scenario hang je een multimeter tussen de draadjes en pak je net zo lang verschillende tot je ergens 5V meet. We zijn hier nog steeds geen helpdesk; als je iets zelf met wat gemak uit kan vogelen, verwachten we ook dat je dat doet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.