Verwijderd

Topicstarter
Om bij het begin te beginnen. Ieder jaar word er hier met carnaval een wedstrijd gehouden om te kijken wie zijn of haar gevel op de mooiste, leukste en orgineelste manier versiert. Hiermee valt een geveldweil te winnen, het stelt niets voor maar het is voor de eer. Mijn ouders doen voor het 3e jaar mee en het is nu toch gelukt, ze hebben hem gewonnen. Hiervoor hebben ze bij het thema (ik heb er beeld bij in ABN) een beveiligingscamera opgehangen. Deze hebben ze vervolgens op een bord gericht waar je je hoofd doorheen kan steken en hij is aangesloten op mijn tv die voor het raam staat.

Leuk toch. Maar nu komt het, mijn tv heeft daar dus gestaan en vandaag sleepte ik hem weer naar me kamer om een lekker filmpje te kijken net als de dag ervoor. Nu was het echter geen horror maar een wat lichtere film en wat zie ik tot mijn verbazing? De TV is vies geworden, er zitten boven in beeld een paar vieze strepen, ff wegpoetsen hoor.

He, ze gaan niet weg, dan ff met een vochtig doekje. Wat blijkt, ze gaan niet weg! Het beeld is ingebrand en ik kan nu mooi zien waar de camera op gericht stond (met een egale achtergrond). Hoe kan dit, LCD's konden toch niet inbranden? Is hier iets tegen te doen of heb ik gewoon pech en moet ik er mee leren leven of een nieuwe tv kopen?

De camera heeft ongeveer een week, anderhalve week het beeld erop weergegeven ('s avonds uit). De camera bewoog niet, stond gewoon stil.

Ik baal hier echt van zoals jullie misschien begrijpen :(

Verwijderd

[LCD TV] waarschuwing over inbranden?

Wikipedia: Image persistence

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 02:02 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zal na verloop van tijd verdwijnen :)

(heb het vaker gezien)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
@ stits, ik had de zoekfunctie gebruikt maar had het nog niet gevonden, thx

@^ Ok, daar ga ik dan maar van uit. Ik hoop dat het morgenochtend weg is, als dat niet het geval is zal mijn pa me tv niet mogen gebruiken.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Meer gebruik zal het proces versproedigen, dus het tegenovergestelde zou ik je eerder aanraden :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Als het morgenochtend weg is weet ik dat het niet permanent is. ik laat hem wel kiezen en ga gewoon de afspraak maken dat als het niet weg gaat dat hij mag betalen.

Verwijderd

Glashelder schreef op maandag 23 februari 2009 @ 02:17:
Meer gebruik zal het proces versproedigen, dus het tegenovergestelde zou ik je eerder aanraden :P
mm, dat schijnt dus niet zo te zijn? Op diverse websites krijg je de raad om hem uit te houden ipv er constant bewegende beelden op af te spelen?
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 02:11:
@ stits, ik had de zoekfunctie gebruikt maar had het nog niet gevonden, thx
np ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen kwam me pa hem weer halen, gelijk ff aangezet, egale achtergrond. Niets meer te zien *O*

Dus het trekt gelukkig vanzelf weg :)
Pagina: 1