Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Heb het helemaal gehad met AVG Free - gratis alternatieven??

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag... Was jarenlang heel tevreden gebruiker van AVG Free, zowel bij mezelf als een tiental vrienden en familieleden waarvoor ik de "PC dokter" ben. Echter, het laatste jaar té veel problemen met AVG, o.a. de beruchte DLL die PC's niet meer liet opstarten,... Ook nu een XP SP3 die, na installatie van AVG Free, weigert contact met Internet te maken, en zo voort.

Ik heb geen zin meer om uit te zoeken waardoor die problemen veroorzaakt worden; ik heb het gehad met AVG. En ben nu dus op zoek naar gratis alternatieven. Vandaar mijn vraag aan jullie...

Even gekeken naar Avast en dat zie er wel OK uit. Ervaringen hiermee? Of betere alternatieven?

Alvast bedankt!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 17:37
Avast draait hier in ieder geval al jaren... piept eigenlijk alleen onterecht bij de bootloader voor mijn iPaq HX4700 PDA, maar verder als een zonnetje.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Avast draait hier ook al jaren prima. In mijn ogen veel beter dan AVG. Heb bijna het hele huis ook over laten schakelen naar Avast. Geen enkele klacht meer gekregen over virussen of dat hij ermee ophield. Werkt geweldig

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Avast werkt inderdaad prima, heb ik een tijd gebruikt als alternatief op AVG en een verlopen Norton...
Het enige spijtige vond ik dat het leek alsof die virusscans enorm lang duurden (Kan al verholpen zijn, was zeker 2 jaar terug)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met [Virusscanners] Discussietopic deel 3 door te lezen, het lijkt me stug dat je daar niets in kunt vinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

How about Avira? Na de DLL-bug met AVG ben ik overgestapt, en ik ben er best blij mee. Vaak updates, redelijk snelle scan en weinig ''false positives''.

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Avira AntiVir Free komt steevast als één van de betere virusscanners uit allerlei virusscannertesten, zeker beter dan AVG en Avast, maar zelfs beter dan veel commerciële virusscanners. Het gebruikt ook lekker weinig systeemresources.

Het enige nadeel eraan is dat het standaard bij elke update een update schermpje en een reclame popup toont (reclame is normale reclame voor Avira Antivir Premium, niet allemaal vage spyware ofzo), maar dit is makkelijk te verhelpen met dit trucje: http://www.tipsfor.us/200...free-edition-more-usable/ .

Everybody lies

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Avira heeft alleen een irritante pop-up tijdens het updaten. Verder prima scanner, net als Avast.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

XplodingForce schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:31:
Avira AntiVir Free komt steevast als één van de betere virusscanners uit allerlei virusscannertesten, zeker beter dan AVG en Avast, maar zelfs beter dan veel commerciële virusscanners. Het gebruikt ook lekker weinig systeemresources.

Het enige nadeel eraan is dat het standaard bij elke update een update schermpje en een reclame popup toont (reclame is normale reclame voor Avira Antivir Premium, niet allemaal vage spyware ofzo), maar dit is makkelijk te verhelpen met dit trucje: http://www.tipsfor.us/200...free-edition-more-usable/ .
Dat schermpje kan je vermoorden. Even Googlen op kill banner avira, moet je even ergens in de Veilige Modus rotzooien. Geen argument dus om het niet te nemen ;)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Kijk eens rond in [Virusscanners] Discussietopic deel 3, daar staan meer dan genoeg gratis alternatieven genoemd. Het lijkt me dat je daar meer dan genoeg kunt vinden. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.