Toon posts:

Optimale videokaart voor systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort ga ik het volgende systeem samenstellen. Mijn doel is een pc aan te schaffen waarmee ik een jaar of 5 mee kan werken, waarmee ik game en als mediacenter gebruik. Ben geen "hardcore' gamer overigens.
Ik vraag me af of ik wel de meest optimale videokaart* heb uitgekozen. Zou zonde zijn om niet voor een paar tientjes iets totaal beters te pakken, toch?
Mijn scherm: 22'' 1680x1050 Samsung t220
De rest:

Gigabyte Ga ep45 ds3
7.1 onboard
10/100/1000 gb lan onboard
Intel Q9950
Sapphire HD4850 512 mb*
4gb Kingston 800 mhz
750 gb spinpoint f1 32mb
LLinkworld 500 watt voeding
xgear laque behuizing

Alvast bedankt voor je reactie! ;)

Verwijderd

Ja, ATi is i.d.d. al lange tijd de beste keuze.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:23
Wat mij opvalt is dat iedereen die hier dit soort vragen steld, een flinke hardeschijf in zijn systeem gooit en niet stilstaat bij een raid opstelling.

Terwijl dat toch voor veel betere prestaties kan zorgen.
Of zie ik dat verkeerd?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Verwijderd

Lijkt me wel. Met een raid opsteling kan je ook een heleboel gezeik krijgen. En meer geluid, warmte, e.d.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Zie CSL Beleid waarin staat dat dit soort 'welke moet ik nemen?'-vragen eigenlijk niet de bedoeling zijn. Je kunt aan de hand van reviews en benchmarks prima zelf bepalen welke kaart goed is. Voor informatie zie o.a. **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? :).

Zorg er in de toekomst voor dat je eerst het beleid bovenaan ieder subforum even erbij pakt. Daar staat heel kort aangegeven wat er allemaal in het subforum besproken wordt en wat er allemaal kan. Vaak wordt er al wat informatie weggegeven waarmee je aan de slag kunt. Voor de échte vragen kun je in de FAQ kijken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.