Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista wil cd-rom formateren ipv van bestanden openen

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views

Verwijderd

Topicstarter
Even een crosspost, want ik wist niet echt waar ik deze moest plaatsen. Thanks mods..:-)

Als ik een cd-rom of dvd met content wil openen, dan wil Vista mijn cd-rom/dvd gaan formateren. Hij laat dus geen bestanden zien die op de schijf staan. Als ik dan, met een cd-rom of dvd in de drive via apparaatbeheer de drive uitschakel en daarna weer inschakel dan wel. Dat laatste gebeurd ook als ik de pc weer opnieuw start en de cd/dvd in de drive laat zitten.

Wat heb ik al geprobeerd;

De drive geheel gedeïnstalleerd en daarna Vista de drivers weer laten installeren.
Drivers geprobeerd te updaten met zoeken naar nieuwe drivers.
Me suf gezocht op google of ik iets tegenkwam over dit rare probleem..helaas dus..:-)

Iemand die zoiets heeft meegemaakt en misschien een oplossing heeft?

Vista64 bits ultimate
Nero-micro
Acronis backup-manager
Power-iso

Ik kan mij niet meer herinneren wanneer dit probleem is ontstaan. Dus ik kan het niet tackelen door uitsluiting. Als ik kijk bij eigenschappen\hardware algemeen staat er:

Dit apparaat werkt correct.

Windows heeft een gekoppeld stuurprogramma niet gestart. Klik voor meer informatie op het tabblad Stuurprogramma en klik vervolgens op Details.

Als ik dan bij details kijk staat er niets wat opmerkelijk is..niets dus.

Tia

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
Misschien fijn als je ook even je type optische drive erbij post :D. Probeer je het trouwens met R(W) DVD's of CD's of ook met 'gewone' DVD's?

Daarnaast zou je kunnen kijken of er een firmware update is voor je optische drive. Ook kun je deze eventueel proberen in een externe enclosure (kastje) of in een andere computer en kijken of hetzelfde blijft. Als laatste zou je ook kunnen proberen om te kijken of het wel lukt om een CD/DVD te booten zoals een Windows CD/DVD of Linux Live CD/DVD.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:16:
Even een crosspost, want ik wist niet echt waar ik deze moest plaatsen. Thanks mods..:-)
:/

Als je het niet weet, vraag het gewoon even van tevoren na. Dan helpen wij je graag met de juiste info. We worden een stuk minder vrolijk van dit soort "disclaimer' dat vooral gebrek aan inzet uitademt :(

Zie ook:
Forum FAQ #topicplaatsen

Daarnaast zijn crossposts op GoT sowieso uit den boze. Denk je dat je een topic op de verkeerde plek geopend hebt? Maak dan een topicreport aan ervoor en een mod zal het -indien nodig- voor je verplaatsen.

In dit geval staat je andere topic al op een betere plek. Ga daar gewoon verder:
Vista wil CD-rom formateren ipv bestanden openen

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 20-02-2009 12:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.