Toon posts:

Vista wil CD-rom formateren ipv bestanden openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd-rom of dvd met content wil openen, dan wil Vista mijn cd-rom/dvd gaan formateren. Hij laat dus geen bestanden zien die op de schijf staan. Als ik dan, met een cd-rom of dvd in de drive via apparaatbeheer de drive uitschakel en daarna weer inschakel dan wel. Dat laatste gebeurd ook als ik de pc weer opnieuw start en de cd/dvd in de drive laat zitten.

Wat heb ik al geprobeerd;

De drive geheel gedeïnstalleerd en daarna Vista de drivers weer laten installeren.
Drivers geprobeerd te updaten met zoeken naar nieuwe drivers.
Me suf gezocht op google of ik iets tegenkwam over dit rare probleem..helaas dus..:-)

Iemand die zoiets heeft meegemaakt en misschien een oplossing heeft?

Vista64 bits ultimate
Nero-micro
Acronis backup-manager
Power-iso

Ik kan mij niet meer herinneren wanneer dit probleem is ontstaan. Dus ik kan het niet tackelen door uitsluiting. Als ik kijk bij eigenschappen\hardware algemeen staat er:

Dit apparaat werkt correct.

Windows heeft een gekoppeld stuurprogramma niet gestart. Klik voor meer informatie op het tabblad Stuurprogramma en klik vervolgens op Details.

Als ik dan bij details kijk staat er niets wat opmerkelijk is..niets dus.

Tia

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Probeer eens met een Live CD van Linux. Hiermee kan je gemakkelijk de software (drivers) uitsluiten.
Als hij het daar ook doet dan is het dvd station aan vervanging toe vrees ik.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:45

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb dit ook op een 64 bit Vista editie. Als ik rechtsklik en kies voor verkennen dan laat hij soms wel de inhoud zien. Via dos en DIR commando altijd. Ik heb een Samsung dvd-brander er in zitten en Nero als brandsoftware. Wat voor moederbord heb je?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14
Ook ik heb dit probleem met een Lite-On brander op een Gigabyte GA-EP35-DS3 i.c.m. Vista Ultimate x64. Rechts klikken en verkennen werkt soms wel en soms niet. Als ik met de cd/dvd er in reboot herkent explorer de cd/dvd wel gewoon. Als ik een cd/dvd welke niet herkent word door explorer verken met een willekeurig ander programma bijvoorbeeld nero, imgburn, adobe bridge etc. dan kan ik wel gewoon de inhoud van de cd/dvd bekijken.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ben toch benieuwd wat dit kan zijn, ik heb ook een gigabyte moederbord, dezelfde als Jorick. Wellicht zit het probleem daarin aangezien mijn brander een ander model is. Ik verdenk zelf de combo Vista (64bit) + moederbord. Misschien dat ik er binnenkort nog eens XP Prof of zet. Zo ja, dan zal ik mijn ervaring hier updaten.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 08:03
Misschien dat een update van de drivers van de controller helpt?
Als het aan het moederbord ligt werkt dat wellicht.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ben ik weer even als TS'er. denk dat het idd aan een driver update ligt van de controller die ik laatst heb gedaan. Zal eens proberen of ik de oude terug kan zetten en/of het probleem dan is opgelost.

Wat mij ook nog opviel, is dat indien je eerst in verkenner je drive dubbelklikt zonder dat er een cd/dvd in het apparaat zit, je na de foutmelding "geen disk gevonden" er een disk in doet de bestanden wel worden gezien?!

Blijft allemaal maar vreemd..:-)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:36
"Windows heeft een gekoppeld stuurprogramma niet gestart. Klik voor meer informatie op het tabblad Stuurprogramma en klik vervolgens op Details."

heb je misschien Lightscribe? en deze disabled of als service gestopt?
Vroeger, was het alleen maar aspi drivers proberen; nu is daar Ligtscribe bijgekomen...

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Na het installeren van de oude drivers voor de chipset en controllers van de fabrikant werkt het weer goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:42 ]

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Aha toch een driverprobleem? Zal het ook eens testen zodra ik tijd heb. Fabrikant ook op de hoogte gebracht?

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:37:
Aha toch een driverprobleem? Zal het ook eens testen zodra ik tijd heb. Fabrikant ook op de hoogte gebracht?
Dat was niet nodig. Ik had namelijk met zo n k*proggie [driver genius] een scan gedaan en toen de drivers die dat proggie geïnstalleerd heeft, hebben vermoedelijk het probleem veroorzaakt.

Wat je misschien ook nog kan doen, is je brandsoftware deïnstalleren. Las nog ergens iets over UDF wat ook het probleem zou kunnen zijn.

Suc6
Pagina: 1