Anoniem: 291975

Topicstarter
Je kan nog steeds Age of Empires 1 & 2 online spelen via IGZones.
IGZones is een gelijkaardig programma als de vroegere MSN Gaming Zone client, met op dit moment 1328 spelers online.

Als je nog ergens in je kast Age of Empires 2 hebt liggen, installeren die handel! ;)

http://www.IGZones.com

Edit 27/10/2009
IGZones heet nu Voobly
http://www.Voobly.com

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 291975 op 27-10-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:49

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Toevallig vroeg ik me onlangs af of er egens Age of Empires 2 gespeeld kon worden. Wordt er ook DM gespeeld? Of alleen RM? En is het zo dat de community groeit?

Topicstarter
EVILSalami schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:14:
Toevallig vroeg ik me onlangs af of er egens Age of Empires 2 gespeeld kon worden. Wordt er ook DM gespeeld? Of alleen RM? En is het zo dat de community groeit?
Natuurlijk wordt er nog DM en RM gespeeld.
Op dit moment (deze minuut) zijn er 834 RM spelers en 113 DM (in Age of Empires II: The Conquerors)
In het totaal zijn er op dit moment 1611 spelers aan het spelen verspreid over alle versies van Age of Empires. Het overgrote deel zijn dus AOC spelers.

De community groeit niet meer, aangezien het spel 10 jaar geleden veel populairder was dan nu. Maar voor AOC is er een stabiele community.

Als je op IGZ speelt, post dan je nickname hier, dan voeg ik je toe aan m'n vriendenlijst zodat we eventueel samen een game kunnen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

is dit ook speelbaar met illegale versie :$? Lijkt me leuk dit op internet te spelen, maar heb het helaas niet orgineel.

Support bij warez is op GoT niet de bedoeling. Zie ook Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 05-03-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Support bij warez is niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door TheZeroorez op 05-03-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186045

Het age of empires collectors pack heb ik toevallig van de week bij de Free Record Shop gekocht voor 5,99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Mijn nickname is het zelfde als hier :) ik heb op zone.com echt heel veel gespeeld. Ik heb de boel al geinstalleerd maar op de een of andere manier werkt het nog niet. Ik denk iets met de poorten ofzo. Het joinen lukt namelijk niet.

@ microwave007: wat is jouw nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EVILSalami schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:59:
Mijn nickname is het zelfde als hier :) ik heb op zone.com echt heel veel gespeeld. Ik heb de boel al geinstalleerd maar op de een of andere manier werkt het nog niet. Ik denk iets met de poorten ofzo. Het joinen lukt namelijk niet.

@ microwave007: wat is jouw nick?
EC_LeAdEr__PW <<< voeg die naam toe aan je IGZ Friends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Age of Empires II is nog steeds schitterend leuk online. Ik speel het via gamespy, daar zijn ook nog wel mannetje of 250 online meestal.

Nickname: LauW {NL]

Kzal me ook is op IGZ aanmelden..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 23679 op 09-04-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 08:59
HOERA!!!!
Ik was toen die tijd kapot toen de MSN gaming zone sloot.
Ik ben verzot op AOEII :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 14:28

Nickbn

Betrokken

ik vind aoe2 ook nog steeds een rts die geweldig is uitgewerkt. Mis dat hele base bouwen gebeuren met muren en poorten een beetje tegenwoordig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je je registreert op IGZ, post dan hier je nickname, dan voeg ik je toe aan m'n friends :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
vettt, echt een van de eerste games die ik online speelde. Toen nog met 56k modempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik speelde het vroeger ook altijd, zou het nu wel weer willen doen maar wordt online toch ingemaakt. Terwijl ik op lans meestal 3 vs 1 makkelijk win. Komt meer door de onwetendheid van mijn tegenstanders maar okay.

Teutonic Knights yo!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrVegeta schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:44:
Ik speelde het vroeger ook altijd, zou het nu wel weer willen doen maar wordt online toch ingemaakt. Terwijl ik op lans meestal 3 vs 1 makkelijk win. Komt meer door de onwetendheid van mijn tegenstanders maar okay.

Teutonic Knights yo!
Trainen door te spelen! En taktieken overnemen.
Je weet niet hoe goed je je zal voelen als je je eerste game wint! :)

Iedereen, vergeet niet je IGZ nickname(s) hier te posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik speel ook onder de naam MMastermind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damasta schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:32:
Ik speel ook onder de naam MMastermind.
Ik ben je ondertussen al tegengekomen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284904

Cool, goed om te weten dit. Toevallig was ik laats op zoek naar een mogelijkheid om AoE 2 te kunnen spelen, maar niet gevonden. Toen kwam Halo Wars en kon ik in dat spel mijn ei wel kwijt (echt een aanrader voor AoE 2-fans). Tot ziens allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 284904 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:24:
Cool, goed om te weten dit. Toevallig was ik laats op zoek naar een mogelijkheid om AoE 2 te kunnen spelen, maar niet gevonden. Toen kwam Halo Wars en kon ik in dat spel mijn ei wel kwijt (echt een aanrader voor AoE 2-fans). Tot ziens allemaal!
Zolang je je nickname van IGZ maar hier post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 22:16
Dutch_Billy
_MiB_Maverick

Games Aoe, RoR, Aoe2, Aoe2conq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-06 15:28
Heb AoE zo vaak gespeeld vroeger dat dit wel erg goed nieuws is.
Ik had altijd een minder legale versie, dus heb net de collectors edition besteld zodat ik online ingemaakt kan worden.
Ik ben dus vanaf komend weekend ofzo online aanwezig met IGZ nick: Rusty_nl

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allemaal toegevoegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 13:06
'BrianNL' meldt zich op IGZones! Ik verheug mij alweer op een potje AoE2. Die ik overigens nog nooit online heb gespeeld omdat ik toen der tijd geen internet verbinding had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53

Joostk

Barkrukprofeet

Ken ik ook meedoen met alleen AoE 2 en niet die expansion? Want die Vikingen zijn gewoon te goed.
Bedankt voor het eindelijk duidelijk maken hoe ik online kan spelen. Ik kwam daar vroegâh nooit achter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JKanning schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:19:
Ken ik ook meedoen met alleen AoE 2 en niet die expansion? Want die Vikingen zijn gewoon te goed.
Bedankt voor het eindelijk duidelijk maken hoe ik online kan spelen. Ik kwam daar vroegâh nooit achter. :P
Natuurlijk, Age of Kings (AoE2 zonder expansion) wordt ook nog altijd gespeeld

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 22:16
website is inmiddels veranderd :

www.voobly.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:48
Ik doe mee. Het was inderdaad erg jammer dat de MSN Gaming Zone ermee stopte. Ben nu de Voobly Client aan het installeren.

Nog steeds mijn favoriete LAN-game...

Nick: MistaDevine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Men kan momenteel geen vrienden meer toevoegen door middel van hun naam.
Je kan enkel via de rechtermuisknop online players toevoegen aan je vriendenlijst.
Daarom wordt het nu moeilijker om elkaar te vinden.

Als ik online ben, ben ik altijd in the "General Chat - Tech Support", te bereiken via "Help" > "Live Help" in de client.

M'n naam is daar gewoon Pieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 02:48
Nou, het was voor mij inderdaad even zoeken, maar je kunt wel vrienden toevoegen via de website.
Op voobly.com/friends zoeken op naam/nick. Dan 'add as friend'.

Ik heb helaas wel al gemerkt dat je niet echt welkom bent als nieuweling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Tip!

Bij Bolcom:

Age of Empires II: The Age of Kings + The Conquerors - €5,99
Age of Mythology + The Titans - €5,99

Ik heb ze beiden besteld. Draait op elke laptop en goede voorbereiding op Starcraft 2 eind van het jaar.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Nickname: sanderanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
€5,99! nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Vooral Age of Empire 2 is een klassieker voor mij. Een mooi rijk opbouwen, dubbele muren, etc. Dan met je leger door de poort en met die kattepulten de muur van je tegenstander slopen...geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33
MrVegeta schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:44:

Teutonic Knights yo!
Archers archers archers! Onder Age of Empire 2, de LongBow van de Britten met alle upgrades, en enkel dat :) En onder Age of Empires 1 (Rise of Rome) De Yamatho met Archers op paard en alle upgrades (Heavy Archer?)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ZpAz schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:38:
[...]
Archers archers archers! Onder Age of Empire 2, de LongBow van de Britten met alle upgrades, en enkel dat :) )
Dan maak ik -enkel- paladins en GG ;)

Komaan, iedereen installeer Voobly !
www.voobly.com

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 291975 op 26-01-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Anoniem: 291975 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:16:
[...]

Dan maak ik -enkel- paladins en GG ;)

Komaan, iedereen installeer Voobly !
www.voobly.com
Voobly? Kan je eens kort uitleggen wat dat is? (geen Google hier) En zijn er nog meer van dat soort prog's? En kom je dan alleen tegen bizar goeie spelers? Of gaan er nu nog 10 GOT-noobs het spel weer onder het stof vandaan halen zodat het vood ons mindere goden weer leuk wordt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voobly is een re-make van de niet meer bestaande MSN Gaming Zone voor CD games.
Je maakt een account, komt in een lobby-systeem terecht waar je met andere spelers kan chatten en via een eenvoudige manier tegen elkaar kan spelen.

Voobly heeft ratings, anti-cheat, live technical support, een clan system, enz enz.. en dit allemaal volledig gratis.

Mijn nickname op Voobly is 'Pieter', als ik online ben, dan ben ik (zoals ik al eerder zei) altijd aanwezig in de Live Technical Support lobby, te bereiken via 'Help' > 'Live Help'.

Dus...
Registeren op de website.
Het programma downloaden.
Het programma installeren.
Lobbies start je op via de website.

Kzie je daar wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoekaBart
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07-2024
Voor alle fans: Ik heb een widescreen patch voor dit spel gemaakt, topic hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1391861
Kan je weer lekker je hele beeldschem gebruiken!
(Question is, of Voobly deze gepatchte executables accepteert...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Er is trouwens ook een alternatief beschikbaar voor voobly namelijk Gameranger.
http://www.gameranger.com/
Is ook gratis, AOE2 community is druk daar(mischien komt dat ook omdat je er ook opkan met de No-cd versie).

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 28-01-2010 17:05 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoekaBart
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07-2024
De versie die Voobly aanraadt is de zgn. 1.0e versie: een NoCD versie die ontdaan is van een aantal bugs/leaks waardoor multiplayer cheaten mogelijk was. Ik zal vanavond eens proberen of mijn widescreen versie van hun exe geaccepteerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Ik heb Voobly geinstalleerd, maar moet ik nog portforwarden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@BoekaBart: 1.0c is voldoende voor voobly, aangezien voobly zelf zijn patch gebruikt als je anti-cheat enabled
@sanderander: ja, maar dat kan niet moeilijk zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Nee, maar nu moet ik na een patch ineens weer de cd erin doen om te spelen. ik heb een gold edition gehaald laatst voor 6 euro.

Is de port forwarden het enige? En moet ik dan de port van de game én van Voobly openzetten? (sorry, noob here)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 18:37

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik heb het gisteren ook geprobeert te spelen via internet. Je hoeft enkel de Age of Empires 2 poorten te forwarden.

TCP Ports
2300-2400,47624

UDP Ports
2300-2400

Best leuk om zo over internet te doen, maar voel me wel echt een n00b nog :P
Heb dezelfde nick daar als hier trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Basti504 op 29-01-2010 11:39 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@sanderander: gewoon officiële patch installeren en de poorten van Basti504 openzetten.
De anti-cheat patch (die automatisch wordt enabled wanneer je de anti-cheat aanvinkt) heeft een no-cd functie, dus je hebt de CD niet nodig voor een online game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Ik ben ook al paar week aan het spelen op voobly, maar damn wat is dat niveau hoog daar. Allemaal veteranen die nog spelen. Toen ik nog op het netwerk van microsoft speelde was ik ook erg goed, maar dat is jaren geleden. Ik ben nu gewoon één van de n00bs terwijl ik echt niet slecht speel ofzo 8)7, maar iedereen is super snel en als je maar iets te laat in feudal/castle age komt heb je echt een zwaar nadeel. Verder moet ik nog beetje wennen aan de verandering die "the conquerors" uitbreiding bracht, ik ben "age of kings" gewend van vroeger. Naja zit nu rond de 100 rated games gespeeld, dus het gaat al weer wat beter dan paar week terug. Ik ben RSGMulder op voobly, wie weet zie je me wel een keer.

[ Voor 3% gewijzigd door Rutger Mulder op 30-01-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 21:40
Oh geweldig!

Ik heb dit zo veel gespeeld, toen nog op Zone.com. Ik stond afgelopen week bij de van Leest nog met zo'n age of empires collectors edition in m'n handen (kostte inderdaad maar iets van 5 euro ofzo).

Misschien ook maar eens halen, ik wist namelijk niet dat je hem nog ergens online kon spelen. :9

Nickname heb ik nog niet, die post ik hier wel als ik zover ben :*)

[ Voor 11% gewijzigd door CrystalViriS op 10-02-2010 12:04 ]

• sanderander

sanderander

anders

Anoniem: 291975 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:32:
@sanderander: gewoon officiële patch installeren en de poorten van Basti504 openzetten.
De anti-cheat patch (die automatisch wordt enabled wanneer je de anti-cheat aanvinkt) heeft een no-cd functie, dus je hebt de CD niet nodig voor een online game.
Ik kom er niet door hoor, alles goed geinstalleerd, unaible to join game....

• CrystalViriS
Hier ook nog problemen... maar ik ben nu niet thuis en kan hier dus geen enkele poort openzetten...

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je niet weet hoe je je poorten moet openzetten, of als je problemen ondervindt, stel dan je vraag in ons Technical Support subforum (http://forum.voobly.com), of ga naar de Live Help lobby via 'Help > Live Help' via de app Voobly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Anoniem: 291975 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:00:
Als je niet weet hoe je je poorten moet openzetten, of als je problemen ondervindt, stel dan je vraag in ons Technical Support subforum (http://forum.voobly.com), of ga naar de Live Help lobby via 'Help > Live Help' via de app Voobly.
Ben al eens bij de live help geweest maar er was toen telkens niemand, of in ieder geval idle.
Maar ik ga het nog eens proberen! Thx! :)

Het valt overigens nog niet mee om te testen of het werkt. :|
Mensen laten je niet zomaar tot hun game toe, of beginnen er over dat ik geen enkele game gespeeld heb (volgens voobly, ik heb zelf jarenlang gespeeld maar dat terzijde). Maarja als je nooit iemand laat spelen blijft die ranking inderdaad zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad, ik vind die mentaliteit ook spijtig.

En als er niemand in de Live Help lobby antwoordt, stuur dan een PM naar de aanwezige moderators in die lobby. (We kunnen onmogelijk 24/7 naar die lobbychat staren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Tegenwoordig is het veranderd naar Voobly. De software is veel beter. Zeer weinig problemen. En weer terug naar het zone.com gevoel :)

Er zijn alleen niet zo heel veel DM player. Dus je moet af en toe 5 minuten wachten op een game :) ik hoop dus ook dat meer mensen zullen joinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 15:59
Ik speel nog vaak de Castle Blood mod voor AoE II/Conquerors, maar dan via het programma GameRanger.

Werkt ongeveer hetzelfde als thezone, maar is niet browserbased.

www.gameranger.com

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Pagina: 1