Toon posts:

pci adsl modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er ooit een in mijn handen gehad een pci adsl modem, maar ik kan er relatief weinig informatie over vinden. al helemaal geen recente informatie.

ik ben bezig om mijn thuisnetwerk om te gooien. nu heb ik een servertje staan die ik wil gebruiken als file server, dhcp server, router etc, want ik vind al die externe apparaten irritant, wat ik wil is graag 1 pc netjes die mijn hele netwerk regelt.

nu is mijn speedtouch st780 (experiabox) overleden. en dacht ik ach laten we er dan ook gelijk maar een intern pci adsl modem doen.

maar zoals gezegd lijkt deze put een beetje uitgedroogd. heeft iemand ervaring met dit soort modems en is het een vervanging voor de expariabox. als het telefoon gedeelte zou moeten komen te vervallen zou het me niet uit maken want dat gebruik ik toch niet.

mvg jochem

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 22:43
Zoiets vond ik bij Azerty. Ze bestaan dus nog wel, misschien wat lastig te vinden.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:25
Ze zijn er wel ( zie http://www.chipweb.de/dsl/index.php?menu=2&id2=18 ) maar ik zie er geen voordeel van? Los van het feit dat ze waarschijnlijk duurder zijn dan een extern adsl modem en waarschijnlijk ook minder functionaliteit bezitten dan een degelijk adsl modem.

Een adsl modem / router kan je natuurlijk netjes weg werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
om3ega schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:44:
Ze zijn er wel ( zie http://www.chipweb.de/dsl/index.php?menu=2&id2=18 ) maar ik zie er geen voordeel van? Los van het feit dat ze waarschijnlijk duurder zijn dan een extern adsl modem en waarschijnlijk ook minder functionaliteit bezitten dan een degelijk adsl modem.

Een adsl modem / router kan je natuurlijk netjes weg werken ;)
het is een afweging, ik vind het makkelijker om 1 apparaat centraal te configureren zonder troep er omheen. het is waarschijnlijk waar dat het interne modem zelf minder functionaliteit heeft, maar het meeste kan je softwarematig wel opvangen.

je eigen firewal kiezen
zelf je router software kiezen

geeft je naar mijn mening toch meer bewegingvrijheid. vooral als je kijkt naar mijn oude modem de exparia st780 is het een stap vooruit denk ik.

bedankt voor de reacties, is er iemand die er ervaring heeft met een dergelijk modem?

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:52:
[...]

het is een afweging, ik vind het makkelijker om 1 apparaat centraal te configureren zonder troep er omheen. het is waarschijnlijk waar dat het interne modem zelf minder functionaliteit heeft, maar het meeste kan je softwarematig wel opvangen.

je eigen firewal kiezen
zelf je router software kiezen

geeft je naar mijn mening toch meer bewegingvrijheid. vooral als je kijkt naar mijn oude modem de exparia st780 is het een stap vooruit denk ik.

bedankt voor de reacties, is er iemand die er ervaring heeft met een dergelijk modem?
Ik ben het hier niet helemaal mee eens ;)

Een xDSL modem in bridge mode (en volgens mij kunnen alle DSL router/modems dit) geeft je een ethernet aansluiting die in een netwerk kaart kan. Hierna ben je helemaal vrij in het kiezen wat jij met het ethernet signaal gaat doen. Firewall , Routing .. Je krijgt een publiek IP direct op je netwerk kaart.

Je hebt wel een punt dat een DSL modem een extra kastje is met een eigen adapter. Als dit argument erg zwaar weegt dan snap ik je standpunt. Maar nogmaals , deze hoeft niet groot te zijn en kan je makkelijk wegwerken.

Er zijn ook USB adsl modems ( http://images.google.nl/i...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi ) die niet zo heel groot zijn.

• alex3305
Daarnaast kun je dan misschien ook een WRT54G router nemen, hierbij kun je met een 3rd party firmware ook erg veel instellen!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
om3ega schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:05:
[...]
...
Er zijn ook USB adsl modems ( http://images.google.nl/i...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi ) die niet zo heel groot zijn.
USB modems zuigen over het algemeen kwa performance. De oudere zijn meestal ADSL1, en aardig cpu intensief.
alex3305 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:38:
Daarnaast kun je dan misschien ook een WRT54G router nemen, hierbij kun je met een 3rd party firmware ook erg veel instellen!
TS heeft het over een modem. Wat heeft ie aan een router zonder internet?

Anyway: TS: Koop gewoon een simpele Speedtouch (546 oid), zet deze in bridge/spoofing mode (afhankelijk van je provider) en ga met ethernet naar je servertje. Makkelijkste en stabielste oplossing.

Je noemt alleen 'experiabox'. Gebruik je ook voip? In dat geval gaat het hele verhaal van bridge (of uberhaupt een interne modem) niet op als je je telefonie wilt behouden.

• alex3305
:S In dat ding zit toch gewoon een ADSL modem ingebouwd, het is althans een router bedoeld voor thuisgebruikers die willen internetten... Of ben ik nou...?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 15:05
alex3305 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:35:
:S In dat ding zit toch gewoon een ADSL modem ingebouwd, het is althans een router bedoeld voor thuisgebruikers die willen internetten... Of ben ik nou...?
Niet in de WRT54G, wel in bijvoorbeeld de WAG54GS

Maar deze heeft zover ik weet nog geen 3rd party firmware beschikbaar, geen een ADSL modem + router volgens mij

[ Voor 10% gewijzigd door Moning2 op 19-02-2009 22:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In OH Beleid staat toch duidelijk genoeg dat vragen over Netwerkhardware niet in OH maar in Netwerken moet...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er van uitgaand dat je DSL-lijn in de meterkast zit kun je, als er een stopcontact in die meterkast zit of die makkelijk aan te leggen is, een modem/router aldaar wegwerken. Heb ik ook gedaan toen ik een jaar of 5 geleden bij de buurvrouw ADSL met WiFi installeerde. Zo'n simpel Speedtouch ding die ze van de ISP kreeg met slechts 1 ethernet aansluiting en een Linksys wireless router eraan gekoppeld. Voor die Linksys hebben ze mooie wandmontage beugeltjes en die Speedtouch heb ik met een stukje touw hoog in die meterkast aan een leiding die daar loopt opgehangen. Je hoeft toch niets met die dingen te doen als het eenmaal werkt dus veel eisen stel je niet aan de montage/toegankelijkheid. En in de meterkast kijkt er ook geen hond naar.

Voor wired trek je dan een UTP kabeltje naar je PC of naar een switch.

8)

CJS
Pagina: 1