Bereik Telfort gsm-netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.998 views

Onderwerpen

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Een aantal jaar geleden had ik een mobiel abonnement bij Telfort. Het bereik bij mij thuis was slecht. Als ik gebeld werd of wilde bellen moest ik bij het raam gaan staan of buiten wilde ik enigszins normaal het gesprek kunnen voeren.

Ik vraag me af of er in de laatste jaren iets verbeterd is aan het gsm-netwerk van Telfort, aangezien ik een nieuw abonnement overweeg bij Telfort. Ik weet dat Telfort is overgenomen door KPN, en dat is volgens mij gebeurd nadat ik bij Telfort wegging, dus misschien dat deze overname het netwerk van Telfort goed heeft gedaan.

Ik heb dit forum doorzocht maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:00
Daar valt natuurlijk volstrekt niets over te zeggen zonder precies te weten waar je woont.

Ja, zoals je zelf ook al aangeeft is het netwerk in de tussentijd omgegooid. Je maakt dus een goeie kans dat er zaken zijn veranderd, ook bij jou in de buurt.

Maar nogmaals, hier kunnen wij met de gegevens die je geeft volstrekt niets over zeggen. Vraag het na bij Telfort zelf, of kijk of Telfort een dekkings kaartje op de website heeft staan. En wellicht nog de beste actie: Koop een prepaid sim en probeer het uit.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Tsja, het probleem is wel erg lokaal in dit geval, dus het lijkt me lastig om hier een perfect antwoord op te geven. Als het goed is gebruikt Telfort nu ook de masten van KPN, dus het zou beter kunnen zijn. Anders ligt het er alleen maar aan of ze een mast erbij hebben geplaatst bij jou in de buurt.

Ken je niemand die een Telfort abo heeft?

☻/
/▌
/ \

• Zoufiax
Ik heb wat zitten zoeken op de Telfort-site, en daar staat ergens:
* Bereik binnenshuis

We kunnen u binnenshuis geen bereik garanderen. Dit komt omdat er verschillende factoren zijn die het bereik binnenshuis verzwakken:

* muren
* leidingen
* liftkooien

Enkele tips om het bereik binnenshuis zo min mogelijk af te laten zwakken:

* Blijf stilstaan op de plek waar u het beste bereik heeft.
* Ga bij het raam staan (bij het raam wordt het bereik het minst geremd).
* Ga naar waar u binnenshuis het beste bereik heeft.
* Ga naar een hogere verdieping (hier is het bereik vaak sterker dan op een lagere, ondergronds is er vaak helemaal geen bereik).

Let op!
Geen enkele provider kan u binnenshuis bereik garanderen.
Daar staat ook een handleiding per telefoon hoe je je toestel kunt instellen op het netwerk van KPN. Als dat laatste mogelijk is, zit je kennelijk standaard op het netwerk van Telfort, maar kun je ook het netwerk van KPN kiezen. In dat geval zit het wel goed met het bereik bij mij binnenshuis.

Ik zal de klantenservice van Telfort een mail sturen hierover en dan laat ik het hier weten.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zoufiax schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:59:
Daar staat ook een handleiding per telefoon hoe je je toestel kunt instellen op het netwerk van KPN. Als dat laatste mogelijk is, zit je kennelijk standaard op het netwerk van Telfort, maar kun je ook het netwerk van KPN kiezen. In dat geval zit het wel goed met het bereik bij mij binnenshuis.
Dat gaat automatisch als het goed is. En sinds de overgang enkele jaren geleden (twee of zo? ) heb ik echt zelden geen bereik meer, zelfs niet in kelders e.d.

Het netwerk zit wel goed, nu de voorwaarden en het mobiele internet nog :X

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Zoufiax
Hooglander1, wat is er mis met het mobiele internet? Ik las hier ergens op het forum dat ze moeilijk kunnen doen over streaming content bekijken (Youtube), maar dat vind ik niet zo'n probleem. Zijn er serieuze problemen met dekking / bereik?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zoufiax schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:25:
Hooglander1, wat is er mis met het mobiele internet? Ik las hier ergens op het forum dat ze moeilijk kunnen doen over streaming content bekijken (Youtube), maar dat vind ik niet zo'n probleem. Zijn er serieuze problemen met dekking / bereik?
Dekking en bereik zijn prima. Ik ondervind ook niet al te veel technische problemen. Maar ze zijn de laatste tijd enorm aan het zeiken wat betreft de limieten. Hoe je aan je limiet komt, maakt zij niet uit, dus als je grotendeels mobiele sites bekijkt, zul je er vrij weinig last van hebben weet ik uit eigen ervaring.

Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Lees daar maar eens :) Ik heb zelf telfort en ik ben heel erg tevreden over de prijs/kwaliteit. Maar ik hoop dat ze de limieten snel oprekken.

[ Voor 9% gewijzigd door Hooglander1 op 19-02-2009 14:57 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 15:37
Telfort zit op het KPN netwerk, Telfort heeft geen eigen netwerk meer.
Als je wilt testen hoe je bereik thuis is, koop een Telfort prepaid simkaartje (€ 4,95 op dit moment) en prop hem in een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413661

[quote]Kixtart schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:23:
Tsja, het probleem is wel erg lokaal in dit geval, dus het lijkt me lastig om hier een perfect antwoord op te geven. Als het goed is gebruikt Telfort nu ook de masten van KPN, dus het zou beter kunnen zijn. Anders ligt het er alleen maar aan of ze een mast erbij hebben geplaatst bij jou in de buurt

Hallo ik heb al jaren telfort maar ontvangst is perfect in de regio N-H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Erg interessant na >2 jaar :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Een topic van meer dan twee jaar kicken heeft niet zo heel veel zin :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.