Graag iets meer offtopic toestaan lieve modjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Het valt me de laatste tijd op dat zodra de originele vraagsteller zijn vraag beantwoord is topic toch vaak op slot ondanks dat interessante discussie ontstaat.

B.V. Deze:

''Geheugen stuk door niet-geaard contact''

Het topic over van het probleem van de topic starter ( garantie probleem) over naar in het aarden van appartuur in het algemeen.

Je kunt stellen dat het offtopic gaat, zeker wat betreft Het shopping forum. Maar wat betreft GOT waardigheid gaat het eigenlijk helemaal niet offtopic. Er onstaat een technische discussie die goed binnen EL zou passen.

Uiteraard gaat het me niet over dit topic specifiek(daarom neem ik een iets ouder topic), maar meer om offtopic gaan binnen een subforum

Zeker nu het aantal subforums tot een stuk of 50 (!!!) gegroeid is is het zeker te begrijpen dat topics vaak niet in het juiste sub forum komen. En dus snel offtopic binnen het subforum zijn.

Om dit te onderbouwen dit uit een stokoud LA topic uit de context halen:

offtopic mag??
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2001 @ 23:32:
Aangezien topics op t.net altijd over computergerelateerde stuff gaan kun je op het forum nooit off-topic reacties plaatsen!
Het verzoek is dus om dit soort oftopic van de topic starter wat meer de modereren mbv de technische hulpmiddelen _/-\o_ (linkjes in het mogelijk goede subforum, splisten van een topic) en wat minder met slotjes te zwaaien. Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/slotje5.gif

/EDIT: voorbeeld topic is nu afgesplitst.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Atlas heeft blijkbaar een afweging gedaan en besloten dat dit topic geen discussiewaarde genoeg heeft om open te laten of opgesplitst te worden.

Het eerste voorbeeld doorscannend: die had best opgesplitst kunnen worden naar een nieuw topic in EL, maar waarom Atlas dat niet heeft gedaan, kan hij natuurlijk alleen beantwoorden (ervanuitgaande dat zijn sluitmessage niet voldoet :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zonder direct inhoudelijk op de zaak in te willen gaan, ik zie het zo al weer gebeuren dat de hele discussie gaat over dit ene topic dat je hier aanhaalt, terwijl je, voor zover ik je verhaal begrijp, wel meer topics hebt gezien die om die reden dicht gingen. Zou je misschien ook gewoon een hele lijst van topics kunnen posten? Dat trekt de discussie dan wat breder.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Om (helaas) dat topic als voorbeeld de sluitmelding:
Inmiddels gaat het allaaaaaaaaang niet meer over een SF kwestie, en over regeltechniek is genoeg te vinden met google enzo ;)
1. Het gaat niet meer over SF. Klopt als een deur.

Het is nog wel got ontopic en gaat niet over de kat van ee3n van de spelers in bigbrother.

2. over regeltechniek is genoeg te vinden met google enzo .

Tja.. dan kunnen we het forum wel opdoeken he? alles is te vinden op google.

Echter Atlas (of wie dan ook) had dan het topic ook kunnen splitsen en het verplaatsen naar het juiste forum. Nou weet ik niet precies welk forum dat is en ik wil meteen geloven dat atlas dat ook zou moeten uitzoeken of het in EL of in een General chat topic was. Is wellicht ook moeilijk voor een SF mod in te schatten, aangezien Je niet van 50 sub-forums alle beleid wilt volgen.

Maar punt is dat er een discussie bleef die GOT waardig was (volgens mij), waar een aantal mensen zich in interesseerden en een nette discussie aangingen. Dat moet je niet afstraffen met een slotje.

Ik had in dit geval uiteraard atlas kunnen DM'em maar ik weet het antwoord al: dat ik een mooi topic over aarden mag starten in het juiste sub forum. En vanuit het standpunt van een SF mod heeft atlas dan nog helemaal gelijk ook.

Maar ik heb geen vraag daarover (of geen aanleiding) om zo'n topic te starten. Is dat juist niet de taak van een moderator?

Even ander voorbeeld:...
game pc zal hij werken? (2e topic)

het topic van de TOPIC STARTER gaat meer dan terecht dicht. (een wat moet ik kopen topic hebben ze in CSL al helemaal niet meer toegestaan) , Echter wat je ziet is dat er wel ergens een discussie ontstaat wat voor videokaart hier nou goed in pas. Als je dit soort discussie nou kunt bewaren(niet sluiten) dan vergroot je de waarde de community.

Ik zal morgen nog wel wat meer topics zoeken..

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit dermate vaak voorkomt dat het een structureel probleem vormt. Bovendien houdt niets je op zo'n moment tegen om een nieuw topic te openen op de juiste plaats met een link naar die discussie. ;)

Als een topic erg offtopic gaat voor de topicstart beantwoord is kap ik die discussie af/splits ik hem af als dat interessant is. Als het gebeurt nadat het topic beantwoord is gebeurt dat bij mij ook wel, maar misschien met wat minder prioriteit. En voor zover ik weet doen wel meer mensen dat zo, en is de rest gewoon een kwestie van inschatting. Bijvoorbeeld:
het topic van de TOPIC STARTER gaat meer dan terecht dicht. (een wat moet ik kopen topic hebben ze in CSL al helemaal niet meer toegestaan) , Echter wat je ziet is dat er wel ergens een discussie ontstaat wat voor videokaart hier nou goed in pas. Als je dit soort discussie nou kunt bewaren(niet sluiten) dan vergroot je de waarde de community.
Dat topic is volstrekt waardeloos en derhalve op slot gegaan om de topicstarter niet te belonen voor zijn slechte topicstart door het topic open te laten. De offtopic discussie die ontstaat is in principe alleen interessant voor de topicstarter en zou als die afgesplitst zou worden amper topicwaardig zijn, en zeker niet in afgesplitste vorm. Als je die discussie écht nodig vindt, dan zou een nieuw topic veel meer op zijn plaats zijn.
Maar ik heb geen vraag daarover (of geen aanleiding) om zo'n topic te starten. Is dat juist niet de taak van een moderator?
De taak van een moderator is het forum leefbaar houden, niet het forum vullen.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 18-02-2009 23:25 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:24:
De offtopic discussie die ontstaat is in principe alleen interessant voor de topicstarter en zou als die afgesplitst zou worden amper topicwaardig zijn, en zeker niet in afgesplitste vorm.
Is de discussie als doel voor de community niet belangrijk? Er hoeft niet altijd een oplossing te komen toch? Blijkbaar vinden een aantal mensen het belangrijk genoeg om de discussie daarover aan te gaan.

(Vergeet dit specifieke topic...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

*meldt :w :P

Ja het was een interressante discussie, dat geef ik toe. En het had op zich zelf prima in SG gemogen (EL is niet voor regeltechniek), maar dan krijg je een topic wat begint met een aantal losse replies die erg rommelig bij elkaar staan.
Ik heb nav het topic maar 1 (!!) dm gekregen met de vraag of een topic ergens anders voortgezet mocht worden. Deze heb ik beantwoord met dat dat prima kan in SG. Kortom: niet echt animo blijkbaar :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Het afsplitsen van topics is vaak zeer bewerkelijk. Ten eerste moet er een split gevonden worden die logisch is en daarnaast is het afsplitsen zelf behoorlijk wat werk.

In het geval van het topic dat als voorbeeld is aangehaald heb ik bij deze de split doorgevoerd. Topic staat in SG omdat installatietechniek in SG hoort ipv EL.

edit: al met al meer dan 15 minuten werk

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 18-02-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:49
om gelijk maar even offtopic te gaan... doet me meteen denken aan misschien een leuke nieuwe feature binnen got. Via javascript en xmpp een chat per topic chatten, mocht je hier met meerder mensen tegelijk inzitten of op aangemeld zijn.... Dat voorkomt misschien een hoop offtopic geneuzel of juist een overleg of slowchat wat niet perse in het topic direct thuis hoort.

Freelance Drupal Developer

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:41:
edit: al met al meer dan 15 minuten werk
Dan dank daarvoor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FAD schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:42:
om gelijk maar even offtopic te gaan... doet me meteen denken aan misschien een leuke nieuwe feature binnen got. Via javascript en xmpp een chat per topic chatten, mocht je hier met meerder mensen tegelijk inzitten of op aangemeld zijn.... Dat voorkomt misschien een hoop offtopic geneuzel of juist een overleg of slowchat wat niet perse in het topic direct thuis hoort.
Maar dat hebben we toch al?
irc.tweakers.net

Ok, misschien niet per topic, maar dat gaat echt totaal onoverzichtelijk worden denk ik.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

leuk_he schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:33:
[...]

Is de discussie als doel voor de community niet belangrijk? Er hoeft niet altijd een oplossing te komen toch? Blijkbaar vinden een aantal mensen het belangrijk genoeg om de discussie daarover aan te gaan.

(Vergeet dit specifieke topic...)
Dan openen die mensen die dat zó interessant vinden daar toch een topic over? Waarom moet dat in een zijdelings gerelateerd topic dat ons als modforce verder alleen maar extra werk oplevert als het dan uiteindelijk tóch afgesplitst moet worden? Zoals hierboven al gezegd wordt kan het afsplitsen van een topic tussen de 5 en 15 minuten duren, da's niet prettig als je daarbij ook nog een drukke baan/school hebt. Zeker niet als een user die dat interessant vindt daar ook gewoon netjes een eigen topic met een goeie bijpassende topicstart kan maken.
Terw_Dan schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:06:
[...]

Maar dat hebben we toch al?
irc.tweakers.net

Ok, misschien niet per topic, maar dat gaat echt totaal onoverzichtelijk worden denk ik.
Om het nog maar niet te hebben over totaal onwenselijk. We hebben juist onze handen vol aan het voorkomen van slowchat. 8)7

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FAD schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:42:
Waar denk je dat het probleem dan opgelost gaat worden? In de slow-chat of in het topic zelf ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:49
BtM909 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:21:
[...]
Waar denk je dat het probleem dan opgelost gaat worden? In de slow-chat of in het topic zelf ;)
Zag het meer als een offtopic chatbox als in discussie pagina, zoals in een wiki. Grote kans dat topic starter of andere geinteresseerden niet aanwezig zijn waardoor je alsnog je oplossing in het topic kwijt wil.

Freelance Drupal Developer

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FAD schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:43:
[...]

Zag het meer als een offtopic chatbox als in discussie pagina, zoals in een wiki. Grote kans dat topic starter of andere geinteresseerden niet aanwezig zijn waardoor je alsnog je oplossing in het topic kwijt wil.
Een zijtopic over het topic? En wat als daar nog een offtopic discussie onstaat? Nóg een zijtopic over dat zijtopic openen? Where does it end? ;)

In een Wiki is het handig omdat een Wiki niet bedoeld is als discussieplatform. Er is één document dat door talloze mensen onderhouden wordt. Die mensen moeten over dat document kunnen praten/discussiëren en afspraken maken, en dáár is die discussiemogelijkheid voor. Ik zie daar geen enkel nut voor op een forum dat er van zichzelf al om draait om te dienen als discussieplatform.

Pagina: 1