Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo eenieder die dit topic tegenkomt,

Ik hoop dat ik niet dubbel post o.i.d. , als ik dat wel doe mijn excuses.

Ik heb sinds een klein jaar de Sony MDR-EX71SL in-ear headphones (http://www.johnlewis.com/jl_assets/product/230173959.jpg), destijds voor €70 gekocht. Aan het begin was ik enorm enthousiast, vergeleken met die standaard Apple dingen natuurlijk een stuk hogere kwaliteit. Nu beginnen ze 'op' te raken. De linker heeft minder bas terwijl de ander minder volume heeft gekregen. Ook zit er bij de een een scheur(tje?) in het oordopje.
Ik gebruikte ze vrij vaak, elke dag een uur op de fiets en had ze soms in mn broekzak op school. Is het normaal dat ze na een tijdje op zo een soort manier kapotgaan of niet?

Nu zoek ik vervanging voor deze oortjes, en ik twijfel tussen In-ear oortjes en een koptelefoon, waarbij er dan weer open, semi-open en dichte varianten bestaan. Wat is het verschil tussen deze dingen qua geluidskwaliteit/prijs en wat is het beste voor gebruik op de fiets en thuis?

Mijn budget staat niet vast, ik wil graag wat moois, het mag best wat kosten als ik er ook daadwerkelijk iets voor terugkrijg dan.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen,
Groetjes Chris

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

In ear is prettiger op de fiets, gesloten hoofdtelefoon schermt net zoals in ear erg het omgevingsgeluid af, maar is bv wel rustiger, open is op de fiets denk ik teveel geluidsdoorlatend dan hoor je vrij veel omgevingsgeluid, en semi open is dat je toch nog de omgeving hoort maar dat het toch iets gedempt word en je je muziek nog enigzins kan verstaan.

Als ik jouw was zou ik toch (mede met het makkelijk kunnen opbergen) voor een sennheiser cx300 gaan.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CossieCosmo, welkom op GoT. :) Je zoekt oordopjes danwel een koptelefoon voor je PMD, dus je topic hoort ook in PMD thuis. Daarom move ik je topic even daarheen :Y)

Verder is het wel de bedoeling dat je eerst zelf aangeeft wat je gevonden hebt, waar je specifiek over twijfelt en wat voor specifieke vragen je hebt. Het is belangrijk dat je zelf de keus maakt, en hem niet voor je laat maken. Jij moet die dingen straks immers in/op je oren hebben ;)

Ik zou zeggen, ga dus eerst eens op zoek naar modellen, lees je in over wat er te krijgen is (zie ook de Pricewatch en topics in PMD), lees daar reviews van, en kom dan eens terug met specifieke vragen waar je nog mee zit. Dan kunnen we je veel gerichter helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Joopieboy schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:14:
In ear is prettiger op de fiets, gesloten hoofdtelefoon schermt net zoals in ear erg het omgevingsgeluid af, maar is bv wel rustiger, open is op de fiets denk ik teveel geluidsdoorlatend dan hoor je vrij veel omgevingsgeluid, en semi open is dat je toch nog de omgeving hoort maar dat het toch iets gedempt word en je je muziek nog enigzins kan verstaan.

Als ik jouw was zou ik toch (mede met het makkelijk kunnen opbergen) voor een sennheiser cx300 gaan.
Hoe zit het met het verschil in geluidskwaliteit tussen in-ear of hoofdtelefoon? Heeft zo'n grote hoofdtelefoon van dezelfde prijs een betere geluidskwaliteit dan In-ear?
Om hem in mn kluisje op school op te bergen vind ik in principe niet zo een probleem.
Zoals ik al zei wil ik ook thuis achter de computer of via mn iPod luisteren op goede kwaliteit, niet alleen op de fiets.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 21:26 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10
Joopieboy schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:14:
Je noemt 'Geluidsdoorlatend' als iets negatiefs, maar dat is op de fiets best wel een pluspunt. En dat zeg ik niet alleen als automobilist die wel eens onoplettende fietsers bijna op de motorkap heeft liggen, maar ook als fietser die vroeger wel eens totaal verrast werd door verkeerssituaties met te veel muziek op het hoofd.

Ik heb sinds kort een Sennheiser PX100, dat is dus een gewone (open) koptelefoon. Die laat bij een meer dan acceptabel muziekvolume precies genoeg omgevingsgeluid door, zodat ik kan genieten van een prima geluidsweergave, met voldoende bas en hoge tonen, waarbij ik het overige verkeer nog net goed kan horen.

[
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:24:
[...]
Hoe zit het met het verschil in geluidskwaliteit tussen in-ear of hoofdtelefoon? Heeft zo'n grote hoofdtelefoon van dezelfde prijs een betere geluidskwaliteit dan In-ear?
Om hem in mn kluisje op school op te bergen vind ik in principe niet zo een probleem.
Zoals ik al zei wil ik ook thuis achter de computer of via mn iPod luisteren op goede kwaliteit, niet alleen op de fiets.
Die PX100 (en ook de duurdere, gesloten, PX200) zijn erg mooi op te vouwen, dus die kunnen fijn in je tas. Ik vind ze persoonlijk fijner klinken dan de meeste in-ears. En dan vergelijk ik ze met suffe standaard-dopjes, en met mijn Sennheiser MX 500's, die vroeger toch wel als best redelijke in-ears werden beschouwd.

[ Voor 27% gewijzigd door dreamscape op 18-02-2009 21:35 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:24:
[...]

Ligt er compleet aan wat voor type je pakt. Zowel voor de in-ear als de koptelefoon.

Wat belangrijker is wat voor muziek luister jij op je ipod. Je budget is vrijwel onbeperkt dus dat scheelt.

Ikzelf geef na veel proberen met verschillende typen koptelefoons op dit moment voor het openbaar vervoer en op de fiets de voorkeur toch echt aan mijn Sennheiser PX100. Hij is niet groot dus past nog prima in je binnenzak. Het is geen in ear waarmee je de rubbertjes kan verliezen. Het is wel een open dus je hebt inderdaad last van wat ruis waar dan ook je zit. Maar het geluid is zo mooi krachtig helder en vol. Voor 40 euro heb je echt als je de mogelijkheid tot last van achtergrond ruis voor lief neemt een geweldige koptelefoon die veelzijdig is! :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:34:
[...]

Ligt er compleet aan wat voor type je pakt. Zowel voor de in-ear als de koptelefoon.

Wat belangrijker is wat voor muziek luister jij op je ipod. Je budget is vrijwel onbeperkt dus dat scheelt.

Ikzelf geef na veel proberen met verschillende typen koptelefoons op dit moment voor het openbaar vervoer en op de fiets de voorkeur toch echt aan mijn Sennheiser PX100. Hij is niet groot dus past nog prima in je binnenzak. Het is geen in ear waarmee je de rubbertjes kan verliezen. Het is wel een open dus je hebt inderdaad last van wat ruis waar dan ook je zit. Maar het geluid is zo mooi krachtig helder en vol. Voor 40 euro heb je echt als je de mogelijkheid tot last van achtergrond ruis voor lief neemt een geweldige koptelefoon die veelzijdig is! :P
Het liefst heb ik geen last van geluid om me heen, ik wil muziek luisteren en geen andere dingen daarbij horen. Een Sennheiser PX100 is daarom denk ik geen goede optie, ik vind hem trouwens ook niet echt mooi. Ik luister echt van alles, vooral rock en dance. Een bass is dus zeker niet onbelangrijk.

Ik las over de Sennheiser HD201, dit leek me een goede optie, maar is er inmiddels niet al iets beters in die richting (gesloten en die prijsklasse)?

De In-ear Sennheiser CX300 lijken me tot nog toe de beste optie, maar ik ben wel op zoek naar een hele goede geluidskwaliteit en ik weet niet of ik die hierbij wel vind?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 22:15 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:13:
[...]

Het liefst heb ik geen last van geluid om me heen, ik wil muziek luisteren en geen andere dingen daarbij horen. Een Sennheiser PX100 is daarom denk ik geen goede optie, ik vind hem trouwens ook niet echt mooi. Ik luister echt van alles, vooral rock en dance. Een bass is dus zeker niet onbelangrijk.
Als je dingen om je heen echt niet wilt horen, moet je niet op de fiets gaan zitten met je koptelefoon op.

(en 'bas' schrijf je met één s, want dat is ook gewoon een Nederlands woord)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:18:
[...]

Als je dingen om je heen echt niet wilt horen, moet je niet op de fiets gaan zitten met je koptelefoon op.

(en 'bas' schrijf je met één s, want dat is ook gewoon een Nederlands woord)
Het spijt me van de basssss

Ik fiets trouwens al een jaar met in-ear headphones waarbij ik niks hoor en het bevalt me prima. De gevaarlijke plekken ken ik en daar doe ik wel een oortje even uit.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Ik las over de Sennheiser HD201, dit leek me een goede optie, maar is er inmiddels niet al iets beters in die richting (gesloten en die prijsklasse)?

De In-ear Sennheiser CX300 lijken me tot nog toe de beste optie, maar ik ben wel op zoek naar een hele goede geluidskwaliteit en ik weet niet of ik die hierbij wel vind?
Nogmaals, dit soort vragen kun je prima beantwoorden door eerst zelf even op zoek te gaan. Kijk eens naar reviews en lees je eens in over wat er allemaal te krijgen is. Dit heb ik je hierboven ook al verteld. Doe dit dus eerst, want dat verwachten we namelijk wel van je op GoT.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Wat jij hier noemt is niet alleen 3 verschillende koptelefoons, maar ook 3 verschillende prijsklasse's van elke koptelefoon. Zowel de PX100 als de HD201 zitten onderaan de prijsklasselijst van hun soort. De CX300 is alweer ergens onderin tegen het midden aan( 50-80 euro vind ik midden ongeveer :+ )

Wat zou je wel mooi vinden in een koptelefoon ;) Persoonlijk hoor ik ook alle muziek op mijn PX100. Mijn in-ear oordopjes hoorde ik ook altijd mijzelf bewegen. Op een begeven moment hoorde ik ook dat geluid niet meer. Je filtert het vanzelf wel weg denk ik. Ik zet de PX100 op de fiets toch net ietsjes harder dan. Mocht ik weer mensen om mij heen hebben gaat hij weer zacht, maar toch kan ik hen horen dan wat voor communicatie met medemensen wel fijn is eigenlijk :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje rondgekeken, ik zal nog rondkijken en dan met eventueel nieuwe vragen komen.

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
[Oordopjes] Phonak Audéo Perfect fit earphone
die :Y
DE ex-71 heeft echt overdreven veel en modderige bass, en treble is zeer muf. (ik had 'm ook 2 jaar voordat ik overstapte op wat beters)
lees anders ook op Head-fi, daar zie je echt overal de Phonak aangeraden worden
Pagina: 1