Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Phonak Audéo Perfect fit earphone's, oordopjes waar vrijwel iedereen op Head-fi positief over is en redelijk goedkoop geprijsd zijn.
(+/- 130 euro met verzendkosten uit Duitsland)
Afbeeldingslocatie: https://store.nexternal.com/audeoworld/images/pfe-black-lrg3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/thumbs/phonak-pfe-graph.jpg

review ABY:
http://www.anythingbutipo...t-fit-earphone-review.php

head-fi topics:
http://www.head-fi.org/forums/f103/phonak-audeo-378031/
http://www.head-fi.org/fo...preciation-thread-405953/

een paar mensen hebben mij gemaild met vragen, die mailaccount gebruik ik amper en ik kijk vaker in dit topic ;)

[ Voor 8% gewijzigd door andyy op 06-04-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Doel van dit topic?

Kijkent naar de grafiek alleen, zou ik absoluut niet blij worden van deze doppen.
ca. +3dB bij 100Hz en -6dB bij 6kHz, dan weer +7dB bij 10kHz.
Nou, dat zal lekker klinken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
remco_k schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:44:
Doel van dit topic?

Kijkent naar de grafiek alleen, zou ik absoluut niet blij worden van deze doppen.
ca. +3dB bij 100Hz en -6dB bij 6kHz, dan weer +7dB bij 10kHz.
Nou, dat zal lekker klinken.
wat het doel is ?
nou, er is niet echt een doel. er zijn ook topic voor andere dopjes dus hoezo deze niet.
aangezien ze nu erg populair zijn
en ze klinken zeker goed :9~
erg brede soundstage ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC02350.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC02348.jpg
zijn ze niet mooi ? :9~
en ze klinken ook nog eens super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Misschien is het qua presentatie mooier als je de siliconen stukjes erop zet ;)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 13:52
Zou ze ook wel graag willen, weet iemand een verkooppunt in Nederland of anders zoals TS aangeeft een verkooppunt in DE die het ook naar Nederland verzenden? Met google kom ik echt nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
http://shop.hoergesundheit.de/
wel eerst mailen, als je met Paypal wilt betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 15:37

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Wat voor dopjes krijg je er allemaal bij, alles wat ze extra kunnen leveren of een selecter aantal?

Afbeeldingslocatie: http://shop.hoergesundheit.de/images/product_images/popup_images/133_0.jpg

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
JunkieXP schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:18:
Wat voor dopjes krijg je er allemaal bij, alles wat ze extra kunnen leveren of een selecter aantal?

[afbeelding]
Silicone dopjes, 1x S, 1x M, 1x L
en 1 paar Comply foam, eigenlijk vrij weinig vergeleken met sommige andere dopjes uit dezelfde prijsklasse.
maar ook krijg je erbij filters, grijze en zwarte.
met de grijze heb je meer treble, meer soundstage en is je muziek echt enorm gedetailleerd
bij de zwarte heb je meer bass, iets kleinere soundstage en minder detail. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

andyy schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:27:
[...]

Silicone dopjes, 1x S, 1x M, 1x L
en 1 paar Comply foam, eigenlijk vrij weinig vergeleken met sommige andere dopjes uit dezelfde prijsklasse.
maar ook krijg je erbij filters, grijze en zwarte.
met de grijze heb je meer treble, meer soundstage en is je muziek echt enorm gedetailleerd
bij de zwarte heb je meer bass, iets kleinere soundstage en minder detail. :P
Vraag 1: Dus geen bi flange sleeves zoals op het plaatje aangegeven.

Vraag 2: Hoe ziet zo'n filter eruit want die heb ik nog niet eerder gezien / daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.

Vraag 3: Is het een Symetrische Y kabel of juist links langer dan rechts?

Vraag 4: Is het een Haakse Jack Plug of een rechte.?
Rechte Jack Plug

Vraag 5: Kun je een foto maken van hoe de doppen er "in ear" uitzien?
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/thumbs/phonak-PB130017.jpg

Vraag 6: Heb jij ze zelf ook gekocht bij die Duitse site? En hoeveel komt er nog bovenop de €114,50?
Edit: Oeps, €130,- staat in de TS (A).

Sorry voor de vele vragen maar je bent de enige expert die ik ken (en wellicht kun je dit overhevelen naar de Topic Start :)).
_________

JunkieXP komt er nu pas achter dat Phonak bekend is van hoortoestellen :p

[ Voor 35% gewijzigd door JunkieXP op 18-03-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Natuurlijk met een Y-cord. Er zit trouwens ook een mooi opbergmapje bij.
Ben zeer tevreden met de aanschaf. Ik gebruik ze i.c.m. een Cowon muziekspeler.

Oja, ik heb hem besteld op revear-shop.de.
Website is wel duits, maar een perfecte service. Ik communiceerde in het Engels, maar bleek dat hij ook een heel aardig woordje Nederlands sprak. Helaas geen Paypal, maar overschrijven binnen de EU kost geloof ik ook niets meer.

:)

[ Voor 58% gewijzigd door The Milkman op 24-03-2009 16:11 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
JunkieXP schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:40:
[...]

Vraag 1: Dus geen bi flange sleeves zoals op het plaatje aangegeven.
Dat plaatje is van Ultimate Ears ;)
ook zit er een paar compy foam tips bij :P

Vraag 2: Hoe ziet zo'n filter eruit want die heb ik nog niet eerder gezien / daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/thumbs/phonak-PB120476.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/thumbs/phonak-PB120470.jpg
dat doosje, daar zitten ze in ;)

Vraag 3: Is het een Symetrische Y kabel of juist links langer dan rechts?

Y

Vraag 4: Is het een Haakse Jack Plug of een rechte.?
Rechte Jack Plug

Vraag 5: Kun je een foto maken van hoe de doppen er "in ear" uitzien?
[afbeelding]

Vraag 6: Heb jij ze zelf ook gekocht bij die Duitse site? En hoeveel komt er nog bovenop de €114,50?
Edit: Oeps, €130,- staat in de TS (A).

Sorry voor de vele vragen maar je bent de enige expert die ik ken (en wellicht kun je dit overhevelen naar de Topic Start :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
helaas waren mijn Phonak's ook getroffen door de beruchte "crack"
http://www.head-fi.org/fo...deo-defect-thread-418044/
(foto: http://i116.photobucket.c...DSC02411.jpg?t=1238688338 )
ze zijn vervangen, maar ik heb geen nieuwe gekregen.
een Amerikaanse vertegenwoordiger van Phonak zit er nu achterna om te kijken hoe dat heeft kunnen gebeuren aangezien hij had beloofd dat mensen nieuwe kregen zonder een vraag als ze zo'n barst zouden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

En? Is't opgelost?
Een lijstje met waar je deze dopjes kunt kopen zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
webshops waar ze verkrijgbaar zijn:
http://www.swisshearingaids.com/product.php?xProd=449
http://shop.hoergesundheit.de/

zijn wat enkele Europese, maar er is er nog 1 volgens mij, alleen is die wel duurder.
het probleem was opgelost ja, kreeg ze gerepareerd terug gestuurd.
alleen dat was niet de bedoeling, een vertegenwoordiger van Phonak USA had op Head-fi beloofd dat je nieuwe zou krijgen als je ze terug stuurde. had hem daarop aangeschoten en hij zit er achteraan nu.
volgens hem zijn er ook nog geen dopjes van een nieuwe batch terug gekomen met dezelfde problemen.
dopjes die ik terug had gekregen heeft nu een zeer fijn scheurtje in het plastic, zal niet lang duren voordat het ook een scheur wordt. (ik ga proberen om een refund te krijgen ipv nieuwe dopjes, ben dit eigenlijk best zat en er zijn betere, uiteraard wel duurder maar dat heb ik er voor over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ik heb besloten het erop te wagen. Besteld op internet, vandaag ontvangen.

Kan nog niets zeggen over de klank (geef ze de tijd om wat ingespeeld te raken), maar over het draagcomfort en de seal ben ik erg tevreden. Alleen al hierom zullen ze mijn E4C's vervangen in de auto :)

2 jaar garantie betekent dat ik me geen zorgen maak om eventuele cracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Balanced armatures zijn niet in te spelen, wel moet je eraan wennen omdat het in het begin onnatuurlijk klinkt las je geen balanced armatures bent gewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tja. Toch heb ik wat meer tijd nodig, al was het maar om de twee eens uitgebreid te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

En wat vind je er nou van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik vind ze prima.

Geluiddemping is wat minder dan mijn Shure E4C, maar comfort is geweldig goed.Geluid is Goed Genoeg (tm) (als in: ik hoor alle defectjes in mijn minder goede mp3's, net als bij de E4C, en alle goede opnames klinken fijn en gedetailleerd). Ik heb sinds aankoop mijn E4C niet meer gebruikt, hoewel ik ze nog altijd net iets mooier vind klinken. Maar ik kan niet onder woorden brengen wat nu precies het verschil in klank is.

Enige klachten:
- ik moet de dopjes heel voorzichtig uit m'n oren halen, want het is al enkele keren gebeurd dat het rubbertje bleef zitten en dat krijg je er dus niet zonder pincet weer uit
- het silicone sleevje gebruik ik niet, het kwam altijd los van de kabel.

Bottom line: veel waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Kleine update: gisteren dacht ik dat een van de oordopjes stuk was (het klonk enorm stil in vergelijking met het andere oor).

goed bekeken, niets te zien, even rondgekeken op het internet, en nu blijkt dat fenomeen het gevolg kan zijn van een vuile filter (was niets aan te zien, maar zonder de filters waren beide oortjes even luid) en na het vervangen van de ene verstopte filter was het geluid weer prima!

Ik blijf verliefd op dit setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Dryhte schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:01:
Kleine update: gisteren dacht ik dat een van de oordopjes stuk was (het klonk enorm stil in vergelijking met het andere oor).

goed bekeken, niets te zien, even rondgekeken op het internet, en nu blijkt dat fenomeen het gevolg kan zijn van een vuile filter (was niets aan te zien, maar zonder de filters waren beide oortjes even luid) en na het vervangen van de ene verstopte filter was het geluid weer prima!

Ik blijf verliefd op dit setje :)
Waren je oren nat/net na het douchen/een regenbui zitten luisteren?
Ik had een paar keer natte filters en die klonken ook nogal dof en vervormd, was opgelost toen het opdroogde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Er is een nieuwe batch, deze hebben geen last van de scheurtjes en kabelbreuk volgens Phonak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
andyy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:17:
Er is een nieuwe batch, deze hebben geen last van de scheurtjes en kabelbreuk volgens Phonak
Inderdaad.

Ik heb deze week mijn eigen oortjes RMA gedaan wegens beginnende kabelbreuk aan het Y-stukje en een nieuw setje toegekregen, met duidelijk verbeterde kabel kwaliteit (soepele, rubberige kabel met een veiliger Y-stukje).

Op en top in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik sta op het punt om deze doppen toch aan te gaan schaffen, wat ik mij nu echter afvraag, is hoe ik mij via de onofficiele kanalen (bijvoorbeeld Revear-Shop.de) kan verzekeren dat ik toch de Audéo PFE-111 Revision II binnen krijg?

Valt het via de Doos te achterhalen o.i.d.?

P.S. Zijn jullie nog steeds tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 13:52
Zoals gezegd in de OP is iedereen op head-fi nog altijd zeer positief over de Phonaks, sowieso in terms of value.
Zie bijvoorbeeld deze review van een gebruiker: http://www.head-fi.org/fo...vs-sennheiser-ie8-406323/ Phonak PFE vs Sennheiser IE8. Ik heb zelf de laatste en heb daar absoluut geen spijt van maar feit is wel dat de Phonaks aardig in de buurt komen voor de helft van de prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Nog steeds erg tevreden :) Ik gebruik ze bijna dagelijks.

EDIT: aan de doos is, denk ik, niets te zien. Ik heb de oude doos niet meer, maar aangezien er geen stickertjes oid op de doos hangen, en er geen part n° op staat behalve 'PFE 112', lijkt het mij onmogelijk te zien.

Maar weet je, je hebt 2j garantie, dus als binnen die tijd kabelbreuk en barstjes in je oorstukjes voorkomen krijg je toch een nieuwe...

[ Voor 75% gewijzigd door Dryhte op 10-03-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ja maar dan kun je je kapotte weer terug gaan sturen naar Zwitserland / U.S.A. en dat kost je vast ook weer een aardige duit, en dan zal je weer zien dat het niet aankomt, en blabla.

Ben alleen weer aan het twijfelen gebracht, (dat blijf je met Oordopjes toch altijd houden). Het schijnt namelijk dat de (in Nederland verkrijgbare) UE 700's te vergelijken zijn met de Phonak's en door hun Dual Driver wellicht een streepje voor hebben. Arghhh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Boomx schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:33:
Zoals gezegd in de OP is iedereen op head-fi nog altijd zeer positief over de Phonaks, sowieso in terms of value.
Zie bijvoorbeeld deze review van een gebruiker: http://www.head-fi.org/fo...vs-sennheiser-ie8-406323/ Phonak PFE vs Sennheiser IE8. Ik heb zelf de laatste en heb daar absoluut geen spijt van maar feit is wel dat de Phonaks aardig in de buurt komen voor de helft van de prijs :).
Ik heb de PFE gehad, en nu de IE-8.
Maar ik ben wel weer van plan om de PFE aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Wat is er met je PFE's gebeurd dan, en wat is de reden dat je ze toch weer terug wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
JunkieXP schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:50:
Wat is er met je PFE's gebeurd dan, en wat is de reden dat je ze toch weer terug wil?
Ze hadden de beruchte crack, teruggestuurd alleen onderweg was het pakketje verloren gegaan :X
Ik mis de extreme details van de PFE wel eens met mijn IE8, vandaar dat ik overweeg ze weer aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

andyy schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:38:
helaas waren mijn Phonak's ook getroffen door de beruchte "crack" ze zijn vervangen, maar ik heb geen nieuwe gekregen.
een Amerikaanse vertegenwoordiger van Phonak zit er nu achterna om te kijken hoe dat heeft kunnen gebeuren aangezien hij had beloofd dat mensen nieuwe kregen zonder een vraag als ze zo'n barst zouden hebben
En dan laat je het er bij zitten als je überhaupt niks binnen krijgt :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Dragen jullie hem eigenlijk achter je oor of voor je oor langs? Hebben jullie wel eens geprobeerd te slapen met deze dingen in, ligt dat een beetje?

Ik heb erg goeie verhalen over gelezen over dit setje, en heb ze zojuist besteld bij Hifi To Go :). (Nederlandse winkel met goeie Shopsurvey reactie, €129, gratis verzenden, belofte dat ze vandaag nog op de post gaan).

Er is ook een beetje nieuws dat nog niet op GoT te lezen was. Er zijn namelijk goedkopere varianten van de Phonak PFE gemaakt. Met groene filters, ipv zwarte of grijze.
Ze noemen het Perfect Bass filters:
"The unique Perfect Bass filter gives an outstanding bass response and a crystal-clear sound experience.
Phonak Audéo Perfect Bass In-ear earphones are available in black."

De Phonak PFE 012 (en 022 als de met-mic variant). Deze bass editie is 50 euro goedkoper dan de normale PFEs, omdat er maar 1 setje filters bij zit, geen Comply foam tips, geen tasje, geen silicone ear guides, geen cleaning tool. En hij is alleen in het zwart te krijgen. Maar het apparaat is verder helemaal hetzelfde. Een mooie kans voor de bass-fans dus. Als je al een andere PFE hebt, zijn de groene filters ook los te kopen (net als ongeveer alle andere accessoires trouwens, zoals tips) voor 15 a 20 euro. Of je kan de goedkopere kopen en voor een dergelijke prijs grijze of zwarte filters er bij kopen als je wilt.

Ik ben zelf voor de Phonak PFE 112 Zwart gegaan. Een tasje om ze netjes te houden vind ik belangrijk, ik denk dat ik uit de 3 type filters niet de groene het liefst zou hebben, en was al van plan speciale tips er bij te proberen (Comply foam, Ultimate Ears of Sony Hybrid).

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Ik heb nog een setje ergens in mijn kamer rondslingeren. Waanzinnig goeie koptelefoon, maar de filtertjes gingen erg snel kapot. Na een maand of 3 had ik er geen meer over, en om eerlijk te zijn was ik er ook een beetje klaar mee. De kabelgootjes bleven niet zitten, de dopjes vielen er steeds af, microscheurtjes in de behuizing etc.
Om'm te repareren zou ik 'm weer terug moeten sturen naar duitsland, wat me weer een goeie 20 euro had gekost. Zou'm dus zelf ook niet blindelings aanraden, ook al mis ik ze ontzettend. Heb nu een paar Etymoticjes van 25E. Beetje erg bleh in vergelijking, maar goed, het moet maar.

edit:
Slapen gaat prima met de dopjes in... ze zitten erg comfortabel

[ Voor 6% gewijzigd door Hot Pixel op 01-11-2010 14:27 ]

Pagina: 1