Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geweldige moederbord is laatst overleden,... er kwam rook uit mn kast en toen ineens poef, alles uit. Kdacht dat het door de verbouwingen kwam in het huis, misschien kortsluiting.... maar toen kwam ik erachter dat alle andere electrische hardware het nog wel gewoon deed in mn kamer behalve mn pc.
Ik dus mn kast open getrokken, aanknoppie ingedrukt, en het leek ineens oud en nieuw , paar vonkjes schoten rond en het leek alsof iemand zo'n magnesiumblokje in mn kast had gegooid .... Meteen mn pc uitgegooid en toen kwam ik na een zorgvuldige observatie erachter dat mn moederboard het begeven had,... jottem,.... nu is het probleem however dat dat moederboard perfect was voor mijn configuratie... dus ik proberen om aan een nieuw verpakt identiek moederboardje te komen... geen enkele winkel die em nog verkoopt ,.... dus de vraag is:

Wie weet er toevallig welk moederboard in godesnaam de nieuwe versie is van de goeie ouwe D925XCV is?

http://www.intel.com/design/motherbd/cv/index.htm

Et moet sowiezo een 775 socket zijn, met ddr2 slots.

Wie o wie helpt mij uit de brand *op mn moederboard*

Cheerz!,

Gizmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:19

Thandor

SilverStreak

Als ik jou was zal ik mij eerst afvragen waarom die D925XCV zo goed was? Zitten er speciale features op die je nodig hebt? Indien dat zo is: zet deze features op een rij en koop een nieuw moederbord die compatible is met jouw hardware (niet alle nieuwere borden werken met de Pentium 4/D) en de benodigde features heeft. Dan heb je een nieuw moederbord, upgrade mogelijkheden en wat al niet meer :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dan het speciale aan jouw configuratie dat juíst dit moederbord zo perfect was?
Het lijkt mij dat een S775 plankje met DDR2 geheugen in ATX formaat niet moeilijk te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens met bovenstaande. Daar komt bij dat het allicht geen overbodige luxe is om de andere componenten in je systeem te (laten) testen voor je ze op je nieuwe moederbord aansluit. Dat je een geliefde moederbord kwijt bent is al erg genoeg, het zou nog erger zijn als blijkt dat die door (bijv) een defecte voeding overleden is en dat je nieuwe moederbord ook gelijk in rook opgaat...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okies, om heel eerlijk te zijn, tis simpelweg een perfect kaartje omdat ie het 5 jaar lang heeft volgehouden terwijl mn pc bijna dag in dag uit aan stond. Dat vind ik nogal een prestatie van een moederboard tbh :P.

Maar mochten jullie een goeie vervanger kunnen bedenken met de volgende configuratie dan hoor ik het graag :D:

intel 3.4 ghz met HT :O
2x 200 GB sata
2x 1 GB kingston ddr2
ATI HD4850 (staat ergens op een stikker het volgende: HD4850 512M GDDR3 PCI-E DUAL DVI-I/TVO, nou kan et aan mij liggen, maar zou het kunnen dat mn mobo af is gebrand doordat ik ddr2 gebruikte met deze videokaart of dat gewoon totale onzin, kben nml nie echt een hardware kenner :s. Khad daarvoor namelijk een geforce 6800, en toen ik die HD4850 er 2 dagen in had zitten ging de fik dus in mn mobo :/)
450 Watt voeding
M-Audio Revolution 7.1 audio kaart

Cheerio,

Gizmo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:00:
Okies, om heel eerlijk te zijn, tis simpelweg een perfect kaartje omdat ie het 5 jaar lang heeft volgehouden terwijl mn pc bijna dag in dag uit aan stond. Dat vind ik nogal een prestatie van een moederboard tbh :P.

Maar mochten jullie een goeie vervanger kunnen bedenken met de volgende configuratie dan hoor ik het graag :D:

intel 3.4 ghz met HT :O
2x 200 GB sata
2x 1 GB kingston ddr2
ATI HD4850 (staat ergens op een stikker het volgende: HD4850 512M GDDR3 PCI-E DUAL DVI-I/TVO, nou kan et aan mij liggen, maar zou het kunnen dat mn mobo af is gebrand doordat ik ddr2 gebruikte met deze videokaart of dat gewoon totale onzin, kben nml nie echt een hardware kenner :s. Khad daarvoor namelijk een geforce 6800, en toen ik die HD4850 er 2 dagen in had zitten ging de fik dus in mn mobo :/)
450 Watt voeding
M-Audio Revolution 7.1 audio kaart

Cheerio,

Gizmo
Een Pentium 4 met een ATi Radeon HD4850? :?
Volgens mij slaapt je videokaart ook bijna altijd en is de CPU vol aan het werk. :P
Misschien eens opzoek naar een goedkoop socket 775 moederbord met modern chipset en een goedkope Core 2 Duo. Of een AMD Athlon 64 X2 of een Tripple of Quadcore als je wat meer geld hebt. Zal een hele vooruit gang zijn. :)

Misschien kon de voeding de nieuwe videokaart niet aan, wat is het merk van de voeding en het type?

Wat betreft het geheugen de videokaart heeft GDDR3 op het PCB geplakt en jouw moederbord moet DDR2 hebben heeft voor de rest dus niets met elkaar te maken. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 18-02-2009 22:58 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als ik t zo bekijk.. gebruik je 1 PCI-E 16x slot? en 1 PCI slot ?

zoveel byzonders is dat imo niet.. oftewel een bordje met een 16x en een PCI slot zou dan toch voldoen?

en laten die nou met 13 in een dozijn te vinden zijn ;)

404 Signature not found

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:19

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:00:
Vijf jaar is peanuts eigenlijk. Een beetje moederbord kan dat prima aan, ook 24/7 :).

Voor een goede vervanger zou ik als ik jou was gewoon in de pricewatch kijken naar een nieuw geschikt moederbord. Zoek even wat reviews op met Google of kijk in de Productreviews. Tweakers.net heeft zelf ook reviews van hardware waaronder moederborden. Mijn inziens is het namelijk jammer om geld te steken in een verouderd moederbord waar je eigenlijk, buiten het operationeel maken van de PC, niets mee kunt. Met een nieuw moederbord kun je er eenvoudig nog een low-budget Core 2 Duo inprikken en de prestaties zijn al beter dan je nu hebt. Met een beetje investering gaat er al een vlottere Core 2 Duo of Core 2 Quad in. Die processoren laten die oude Pentium 4 alle hoeken van de kamer zien :).

Wat je ook kunt doen is de Pentium 4 verkopen en een AM2+ moederbord kopen met een Athlon64 X2 of Phenom II processor erin. Je kunt dan het DDR2-SDRAM geheugen uiteraard behouden.

Mocht je overigens huiverig zijn omdat de setup stuk ging na de videokaartupgrade: controleer de voeding! 'Een 450W voeding' zegt helemaal niets over de kwaliteit en het vermogen dat deze daadwerkelijk kan leveren. Kijk dus of je écht een goede voeding hebt :). Zie o.a. OH FAQ - Welke voeding heb ik nodig voor mijn PC? voor informatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Thandor op 19-02-2009 00:27 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1