Toon posts:

game systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een eigen systeem samengesteld om spellen zoals crysis er op te kunnen spelen.
de specs zijn.

behuizing: Recom backdraft
voeding: recom power engine 55
harde schijf: hitachi 1tb sat2 hdt721010
moederbord: Asus M3A78-VM A780G
geheugen: D2 4GB 800-444 BIDrag K2 GEI
dvd brander: sams 22x dl sata sh-s223f
videokaart: 9800 gtx 512 d3 bl
processor: amd x4 9850 am2 2500 box
koeling: ocz vanquisher heatpipe
monitor: aoc 22 tft

muis/toetsenbord komt nog.
Wat denken jullie, is het genoeg om spellen zoals crysis te spelen? :)

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-01 17:31
Ik zou eens beter rondsnuffelen op dit forum, en dan met name de Best Buy Guide. Er zijn nogal wat dingen aan dit systeem die beter kunnen/moeten (voeding om maar wat te noemen).

Om je vraag te beantwoorden; ja hier kun je Crysis mee spelen. Overigens kan dat op een PC van 4 jaar geleden ook.

[ Voor 24% gewijzigd door The Realone op 17-02-2009 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:38:
Ik zou eens beter rondsnuffelen op dit forum, en dan met name de Best Buy Guide. Er zijn nogal wat dingen aan dit systeem die beter kunnen/moeten (voeding om maar wat te noemen).

Om je vraag te beantwoorden; ja hier kun je Crysis mee spelen. Overigens kan dat op een PC van 4 jaar geleden ook.
Maar ik bedoel of ik crysis met deze specs dan op verry high kan spelen.
Want het is best een zwaar spel.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:28:
[...]

Maar ik bedoel of ik crysis met deze specs dan op verry high kan spelen.
Want het is best een zwaar spel.
Kijk anders even naar reviews van de desbetreffende videokaart. Daar zal vast wel bij staan of de videokaart snel zat is voor jouw needs.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:58

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

inderdaad de bbg even er naast houden :)

en hoe was je van plan crysis te gaan draaien ? 800x600 pix ? 1920x1200 ? op low of op high ?

Signature

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
Ik zou als ik jou was een ATI HD4850 512 MB nemen die is tegenwoordig al voor € 116,-- te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga tog maar voor de ATI HD4870 512 mb. :9
Dan moet ik denk ik ook maar voor een betere voeding kijken.
Ik denk dat de processor wel goed genoeg is.
Mischien nog een beter ram geheugen.
En de monitor verander ik nog naar een 3d monitor, moet alleen nog ff kijken welke.
Ik zie al dat de Nvidia 3D Vision monitor al uit is, alleen jammer dat je daarvoor een nvidia videokaart moet hebben. ;(

• silmaril8
  • Niet online
550 watt is meer dan voldoende voor dat systeem hoor...

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:52:
Ik ga tog maar voor de ATI HD4870 512 mb. :9
Dan moet ik denk ik ook maar voor een betere voeding kijken.
Ik denk dat de processor wel goed genoeg is.
Mischien nog een beter ram geheugen.
En de monitor verander ik nog naar een 3d monitor, moet alleen nog ff kijken welke.
Ik zie al dat de Nvidia 3D Vision monitor al uit is, alleen jammer dat je daarvoor een nvidia videokaart moet hebben. ;(
Ga dan voor de 1GB versie, als je met een 22inch gaat gamen.
512mb is 2007/2008 ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-01 09:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

silmaril8 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:56:
550 watt is meer dan voldoende voor dat systeem hoor...
van een A-merk wel.. niet van Recom. Die mag mijn wekkerradio nog niet van stroom voorzien.

edit:
Thijszor... 512MB is 2007/2008? Wat bedoel je daar mee? De 4870 is van half 2008, period (al was de 1GB iets later). Videokaarten onderling vergelijken om hun RAM (aka, de blingfactor) is echt niet nuttig.

Al ben ik met je eens dat op een 22"WS de 1GB een betere koop is.

[ Voor 35% gewijzigd door Edmin op 18-02-2009 00:03 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Edmin schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:01:
Thijszor... 512MB is 2007/2008? Wat bedoel je daar mee? De 4870 is van half 2008, period (al was de 1GB iets later).
Hij bedoeld denk ik meer "512mB vram is zóóóó 2007/2008", wat ik overigens totaal niet met hem eens ben.
Het "Meer is altijd beter" principe is namelijk al jaren afgeschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2009 00:17 ]

• thijszor
GJtje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:11:
[...]
Hij bedoeld denk ik meer "512mB ram is zóóóó 2007/2008", wat ik overigens totaal niet met hem eens ben. Het "Meer is altijd beter" principe is namelijk al jaren afgeschreven.
Och, nofi maar jullie zijn niet echt future minded ingesteld. Als hij een game pc gaat aanschaffen, wilt hij toch enigszins "future proof" zijn? Ik doelde inderdaad dat 512MB al een tijdje aanwezig is, en games als GTAIV gretig gebruik maken van al het GPU geheugen aanwezig.

Dús , met het oog op de toekomst, de (wellichte) aanschaf van een (mogelijkerwijs) nog groter beeldscherm met nog meer pixels ( dan je huidige 22inch, waar 512mb -> 1GB al echt wel een performancewinst kan leveren ) zou ik je aanraden om voor de 1GB versie te gaan.

Ik gebied je niks, ik geef je alleen mijn mening ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thijszor schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:18:
Och, nofi maar jullie zijn niet echt future minded ingesteld. Als hij een game pc gaat aanschaffen, wilt hij toch enigszins "future proof" zijn? Ik doelde inderdaad dat 512MB al een tijdje aanwezig is, en games als GTAIV gretig gebruik maken van al het GPU geheugen aanwezig.
Er bestaat ook nog iets als budget. ;) Niet iedereen hoeft 'Top of the Bill / Hill' te hebben (wat naar mijn mening het meeste future proof is), omdat er het budget er niet voor is, dat is natuurlijk weggelegt voor een enkeling, die het er wél voor over heeft.
Dús , met het oog op de toekomst, de (wellichte) aanschaf van een (mogelijkerwijs) nog groter beeldscherm met nog meer pixels ( dan je huidige 22inch, waar 512mb -> 1GB al echt wel een performancewinst kan leveren ) zou ik je aanraden om voor de 1GB versie te gaan.
Ik gebied je niks, ik geef je alleen mijn mening ;)
Is maar net waarvoor de PC gebruikt gaat worden. Het is dat het om een game PC gaat, dus dan kan je zoiets wel zeggen ja.

Ware het niet, dat de TS schijnbaar vooral Crysis goed wilt kunnen spelen, waarom dan een futureproof PC gaan bouwen? Bouw dan een PC specifiek voor die game. Die gaat ook heus nog wel jaren mee. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2009 00:29 ]

• thijszor
GJtje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:26:
[...]
Er bestaat ook nog iets als budget. ;) Niet iedereen hoeft 'Top of the Bill / Hill' te hebben (wat naar mijn mening het meeste future proof is), omdat er het budget er niet voor is, dat is natuurlijk weggelegt voor een enkeling, die het er wél voor over heeft.
[...]
Is maar net waarvoor de PC gebruikt gaat worden. Het is dat het om een game PC gaat, dus dan kan je zoiets wel zeggen ja.

Ware het niet, dat de TS schijnbaar vooral Crysis goed wilt kunnen spelen, waarom dan een futureproof PC gaan bouwen? Bouw dan een PC specifiek voor die game. Die gaat ook heus nog wel jaren mee. ;)
Dan had de TS een budget aan moeten geven, de sprong van een HD4850 512mb naar een HD4870 512MB was schijnbaar zo gemaakt, dus waarom hier moeilijk doen. Het is een investering, maar als jij eerder dan je gedacht had je videokaart moet vervangen dan is die tientallen euro's nu beter besteedt.

En bouwen rond crysis? dat vind ik vrij onzinnig. 100% zeker dat over 2/3 , wellicht al over 1 jaar je niet eens meer omkijkt naar de Game. Er komt een nieuwe Crysis uit, een vergelijkbare game als crysis met betere AI, mooiere graphics en alles. Waarom precies zou je nog bij Crysis blijven?

Imo, de hele motivatie klopt niet. Als hij alles rond crysis zou zetten, kan hij beter alles wat hij nu gekozen heeft een stuk downgraden, want met een hd4850 en minder kom je er dan ook wel.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thijszor schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:40:
Dan had de TS een budget aan moeten geven, de sprong van een HD4850 512mb naar een HD4870 512MB was schijnbaar zo gemaakt, dus waarom hier moeilijk doen. Het is een investering, maar als jij eerder dan je gedacht had je videokaart moet vervangen dan is die tientallen euro's nu beter besteedt.
Omdat iemand dat niet aangeeft, wil dat niet zeggen dat zoiets er dan maar niet is natuurlijk. ;) Plus je kan altijd later nog van videokaart veranderen middels een upgrade (wat op dat moment voor zo'n kaart allicht goedkoper is als nu eentje aanschaffen).
De oude kaart kan je dan altijd nog als tweede hands door verkopen.
En bouwen rond crysis? dat vind ik vrij onzinnig. 100% zeker dat over 2/3 , wellicht al over 1 jaar je niet eens meer omkijkt naar de Game. Er komt een nieuwe Crysis uit, een vergelijkbare game als crysis met betere AI, mooiere graphics en alles. Waarom precies zou je nog bij Crysis blijven?
True, maar de TS geeft toch aan dat hij Crysis met alle instellingen op 'Very high' wil kunnen spelen? Met een PC die daarvoor gebouwd word, is het heus wel mogelijk om ook andere (toekomstige) games te kunnen spelen, dunkt me.

Als je kijkt naar andere games, zoals bijvoorbeeld Counterstrike (Source) worden allebei nog ontzettend veel gespeeld, dus wie garandeert jou dat iemand maar 1 jaar omkijkt naar een spel? :?
Imo, de hele motivatie klopt niet. Als hij alles rond crysis zou zetten, kan hij beter alles wat hij nu gekozen heeft een stuk downgraden, want met een hd4850 en minder kom je er dan ook wel.
Dat hangt ook maar af van de kwaliteit waar je het op wil spelen natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2009 01:04 ]

• silmaril8
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:01:
[...]

van een A-merk wel.. niet van Recom. Die mag mijn wekkerradio nog niet van stroom voorzien.
Zelfs als B-merk is die 550watt voldoende. Als je een B-merk voeding hebt, maakt het voor de betrouwbaarheid echt niet uit hoor als je 650watt (ipv 550watt) neemt....

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Lees de forum posts eens door (en de stickies). Dit moet je al flink op weg helpen. Over het algemeen houdt men er niet van als je niets onderbouwd en te weinig info geeft... Ik denk dat een mod je post gaat sluiten

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt voor jullie reacties. _/-\o_
Mijn budget was rond 1000 euro.
Ja jullie hebben gelijk, na het even hebben opgezocht ga ik tog maar voor de Radeon HD 4870 1GB GDDR5.
De rede waarom ik het met crysis vergelijk is omdat het best een zwaar spel is.
Het is niet zo dat ik alleen crysis ga spelen hoor, ik wil zowiezo ook gta4, farcry2, counterstrike, resistance enz. 8)
Als deze videokaart crysis op bijv. very high 1600 x 1200 naar behoren aan kan, dan denk ik dat het de andere spellen ook wel goed aan moet kunnen.
En wat vinden jullie van mijn ramgeheugen, moet het wat beter omdat ik een quad core heb?
Want ik had ook gelezen dat als je een quad core neemt dat je dan beter wel een goed ramgeheugen neemt.
Ik neem trouwens Windows XP pro, niet de bit versie, want ik heb thuis nog een license code voor de XP dan bespaar ik tog nog wat geld.
Nu weet ik wel dat de XP welke ik ga nemen geen 4 gig ram ondersteund, maar ik neem tog 4 gig ram omdat ik later overga naar vista.
En als het goed is kan ik het overige ram geheugen gebruiken als harde schijf, of instellen dat mijn browser alle cookie’s enz op het overige ram geheugen opslaat waardoor ik dan sneller kan browsen.
En ik ben niet echt van plan om mijn systeem te gaan overclocken, dat komt later pas als ik denk dat mijn systeem de spellen bijna niet meer aankan.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Het CSL beleid laat ons zien dat dit soort standaard 'welke moet ik nemen?'-topics eigenlijk op GoT thuis horen. Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.