Toon posts:

Pentium 4 upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel Pentium 4 die ik wil upgraden. Ik heb hiervoor nieuw geheugen, een 3 Ghz processor met bijbehorende koeler aangeschaft. Nu blijkt dat het mobo max 2 Ghz Processor ondersteunt. Orgineel zit er 1.5 Ghz in.
BIOS upgraden zie ik niet zo zitten tenzij iemand duidelijk kan uitleggen hoe dit moet.
Gegevens PC:
Moederbordnaam Chaintech 9BJA
Moederbord ID 10/12/2001-i845ITE8712-JA69VC0CC-00
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
CPU Type Intel Pentium 4, 1514 MHz (15 x 101)

Weet iemand hier een goede oplossing voor zodat ik de nieuwe processor toch kan gebruiken?

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07 09:25
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:17:
BIOS upgraden zie ik niet zo zitten tenzij iemand duidelijk kan uitleggen hoe dit moet.
Je bedoelt natuurlijk te zeggen "tenzij iemand mij naar www.google.nl kan wijzen? Heb je bijvoorbeeld zelf al eens gekeken of er nieuwere BIOS versies beschikbaar zijn die een snellere processor ondersteunen?
Wat voor processor heb je gekocht? Pentium 4 3Ghz?
Als je mobo niet dmv nieuwere BIOS je processor kan ondersteunen zul je toch aan een nieuw moederbord moeten. In dat geval had je dus net zo goed meteen naar socket 775 kunnen upgraden 8)7

overigens moet je hier mee vooruit kunnen:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

[ Voor 9% gewijzigd door Sigma2k8 op 17-02-2009 15:27 ]

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 10:24
Het is al eigenlijk door Sigma2k8 gezegd maar hier nog iets meer:

- Zoek naar de website van Chaintech
- Zoek naar bios updates voor jou type moederbord (ander type = problemen zoeken)
- Maak een bootable USB-stick met DOS er op met HP Format tool
- Plaats de bestanden er op die je van chaintech hebt gekregen
- Boot vanaf USB
- Draai de bios update (ga naar de juiste map met CD en type dan vermoedelijk iets als dit: biosupdateprogramma biosupdate)

Zo was het tenminste voor mijn moederbord.

Is die upgrade niet een beetje zonde trouwens? Ik heb net voor 380 euro een AMD Phenom II 940 3.0 GHz aangeschaft + Gigabyte MA-790GP-DS4H. Neem je hier 2 GB DDR2 bij dan kom je uit op 400 euro en heb je een rap systeem ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe je een bios moet updaten kun je in de FAQ vinden: PMG FAQ

Overigens is de kans klein dat het daarmee gaat lukken, gezien de i845 chipset max 400MHz FSB support en tenzij ik me vergis loopt zo'n 3GHz op 800MHz (maar dan moet je even kijken welke je exact hebt).

In elk geval zijn dit dingen die prima uit te zoeken zijn door even op de supportlijst van het moederbord en de eigenschappen van de chipset te kijken. Daarom gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.