Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet radio via internet explorer, memory leak?

Pagina: 1
Acties:

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 12:56
Dames en heren mede-tweakers,

Ik loop de laatste tijd bij diverse mensen tegen een probleem aan met het luisteren naar de internet radio via de internet explorer.

Als mensen een tijd (minimaal 3 uur) geluisterd hebben naar een internet radio station (sky, 538 etc. maakt niet uit) word bij de mensen de pc steeds trager of (lijkt) vast te lopen.

Nou heb ik laatst bij iemand die klaagde dat het systeem traag was dit kunnen onderscheppen en kunnen constateren dat deze een flink geheugen gebruik had (bijna niks over, vandaar het lijkt vast te lopen) en ook redelijk de cpu zat te gebruiken.

Dit doet mij erg denken aan een memory leak, echter heb ik dit bij de meest uiteenlopende configuraties en machines aangetroffen. Ook de site waar via het internet radio geluisterd word varieërd tot nederland.fm tot de internetpagina van skyradio zelf.
Browsers waren voornamelijk IE7 en ik geloof ook een enkele keer IE6.
Bij de start van het luisteren gebruikt IE ongeveer 30-40Mb aan geheugen. Bij de bovengenoemde pc zat ie al over de 350Mb geheugen gebruik welke na het afsluiten van de browser en opnieuw starten weer terugwas op het start niveau. :?

Google en de search bracht zover weinig informatie.

Nu is natuurlijk de vraag aan de community of iemand anders dit is tegen gekomen en eventueel een oplossing heeft hiervoor.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Dit ligt waarschijnlijk aan die sites. Niet aan de browser. Als je weinig resources wil gebruiken, moet je de link openen in een mediaplayer (maakt niet uit welke). Als je de link niet kan vinden, moet je beter zoeken, want ze zijn er altijd. Tijdje terug toen mijn ouders nog een trage pc hadden ook problemen mee gehad. Je kon bijna niet meer normaal internetten ( of wat dan ook) als je de radio aan had.

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 12:56
elmertje schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:21:
Dit ligt waarschijnlijk aan die sites. Niet aan de browser. Als je weinig resources wil gebruiken, moet je de link openen in een mediaplayer (maakt niet uit welke). Als je de link niet kan vinden, moet je beter zoeken, want ze zijn er altijd. Tijdje terug toen mijn ouders nog een trage pc hadden ook problemen mee gehad. Je kon bijna niet meer normaal internetten ( of wat dan ook) als je de radio aan had.
Het is ook niet gelijk dat je er last van heb. De eerste uren gaat het goed totdat hij steeds meer resources is gaan weg eten. Qua resources hebben de machines wel genoeg. Minimaal 512 waarvan 100mb over meestal.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
ja? Dan kan het toch nog steeds aan de site liggen? (flash rommel en zo) Of combinatie van de twee. Of bedoel je gewoon dat het bij jou niet zo heel erg was....Tja, ik heb een beetje overdreven. Maar je kon gewoon duidelijk vertraging merken bij simpele handelingen. dat is toch al erg genoeg. Trouwens, heb je andere browsers geprobeerd? Als die hetzelfde probleem hebben zou je toch denken dat het aan de site ligt. Bij mij was het namelijk wel zo. Op meerdere pc's getest. Meerdere sites die enorm veel resources vreten. Sommige niet, en bij het openen van de links in een mediaplayer had ik nergens last van. Dus de makkelijkste oplossing heb ik bij deze gegeven. even een beetje moeite doen om die links te verzamelen en dan ben je voor altijd klaar. Heb je al je muziek in 1 window.
edit: tijdje terug had ikzelf hierover ook al een topic geopend. Processor gebruik internet radio in browser

[ Voor 7% gewijzigd door elmertje op 17-02-2009 19:20 ]