Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Processor gebruik internet radio in browser

Pagina: 1
Acties:

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Is het jullie ook wel eens opgevallen dat als je internetradio luistert via de sites, het veel meer processorkracht kost? Als ik de moeite neem om te achterhalen wat het adres is en het in bijvoorbeeld mediaplayer open, neemt het wel een factor tien af. Op de pc van mijn ouders betekent het dat de pc niet meer normaal te gebruiken is. En dat eigenlijk alleen maar zodat er meer bezoekers op die sites komen. Best erg eigenlijk. Wat een energieverspilling!
Hoe kan het eigenlijk dat browsers zoveel moeite hebben om dit af te spelen. Komt dit door flash wat tegenwoordig elke site gebruikt?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat kan inderdaad door ranzige flashscripts ja :)

Wat je kan doen is ProcessExplorer downloaden (gratis) en dat gebruiken. Je kan dan zien welk process welke dll's aanspreekt (zodoende kan je achterhalen wat er geladen wordt).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
net even wat beter bekeken (processexplorer had ik al), maar bij skyradio is het zo dat als je alleen de pop-up met radio aan laat, en de site zelf weg doet, dan valt het gewoon best mee. Bij de bekendste site www.nederland.fm kan dat niet, en daar is het processorgebruik echt belachelijk hoog.
Nou ja, dat wordt dus zelf ff al die adressen bij elkaar zoeken, en zelf in de afspeellijst zetten. Gelukkig had ik dat zelf al (omdat ik het handig vond om alle muziek, dus ook mp3's in één programma te hebben; niet om resources te sparen of zo).