Toon posts:

Externe Harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Jongens,

Ik gebruik mijn externe Harddisk vaak om van de ene computer naar de ander te switchen om gegevens te overhevelen oid.

Als ik de externe van de pc wil afkoppelen dan is dit volgens de gebruikelijke Hardware Veilig Verwijderen icoon.

Bij het aansluiten op de pc scant de pc alle bestanden in een tempo en dan krijg je de vraag welke optie je kunt uitvoeren. In alle gavellen gewoon Map open en bestanden weergeven in windows verkenner. Op die manier kon ik alle bestanden bekijken.

Sinds gisteren worden de bestanden niet meer weergegeven. Er word niets gescant en er word ook niet aangegeven op mijn Externe. Alsof alle bestanden spontaan verdwenen zijn. Het gaat hier om 200 Gig aan bestanden (Capaciteit van de schijf is 250 GB) die ik niet kwijt wilde raken en een backup heb ik dus niet verricht.

Als ik nu in mijn externe een nieuwe map aan wil maken dan krijg ik de volgende foutmelding "Kan de nieuwe map niet maken. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."

Bij eigenschappen word er niet aangegeven wat de capaciteit is wat dus normaal wel het geval is.

Het gaat hier om een Freecom Classic SL.

Kan iemand mij uit deze probleem helpen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De externe harde schijf wordt ook herkend in Apparaatbeheer. Verwijder hem daar eens en kijk wat hij doet. Zijn deze problemen ook aanwezig op een andere computer? Probeer het ok eens met Testdisk :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:11
Als je de harde schijf op een andere pc aansluit, heb je het probleem dan ook?
Gaat er een lampje branden op de externe HDD of je de harde schijf opspinnen als je hem aansluit?
Heb je al eens een andere kabel (van de externe hdd naar de pc) geprobeerd?

Als laatste optie zou je de harde schijf uit de behuizing kunnen halen en direct aansluiten op de pc.

Offtopic: een backup moet je altijd maken, aangezien elk elektrisch apparaat defect, verloren of gestolen kan gaan/worden.

[ Voor 14% gewijzigd door L.N. op 17-02-2009 09:19 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Probeer eerst gewoon eens een chkdsk, waarschijnlijk is het daar al mee opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Op de andere pc is het idd hetzelfde probleem. Wordt wel herkend maar er worden geen bestanden weergegeven.

Als ik deze verwijder dan gebeurt er niets.

Kan ik ervanuit gaan dat deze gewoon ermee is opgehouden?

Als ik het aanzet dan wordt er na 1 seconde met de scan opgehouden. Blauwe lampje zoals normaal blijft gewoon aan en er is geen andere lampje te bekennen. Wel gaat het lampje dus heel effe uit dan weer aan maar nog steeds is het probleem dat externe geen contact maakt met beide pc's.

Schijf uit behuizing halen zou ik wel kunnen proberen misschien dat deze wel wat doet erna.
Dit wil ik idd als laatste optie behouden aangezien dit ook een cadeautje is geweest en weet niet hoe lang de garantie geldt.

Fauna> Zal ik ff proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Chkdsk wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Dit is wat ik te zien krijg als ik de CMD uitvoer.

Ook deze topic doorgelezen Externe harddisk freecom kapot?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de Portable Norton Disk Doctor gebruikt en die geeft de volgende melding aan.

"The volume does not contain a recognized file system" miss zegt dit jullie wat...

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:11:
Chkdsk wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Dit is wat ik te zien krijg als ik de CMD uitvoer.

Ook deze topic doorgelezen Externe harddisk freecom kapot?
Dan doe je iets niet goed. :)
Waar voor je dit commando uit? 'start - uitvoeren - cmd - chkdsk X: -f' should do the trick.

P.S.: je edit-knop is er niet voor niets, je kickt je topic nu 3x binnen 24 uur...

[ Voor 9% gewijzigd door Fauna op 17-02-2009 18:50 ]

Pagina: 1